Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان یاد شده؛ نادر جنتی افزود: مودیان مشمول ماده 169 قانون مالیات های مستقیم مکلفند اطلاعات معاملات فصلی خود را تا یک ماه و نیم پس از پایان هر فصل از طریق سامانه عملیات الکترونیکی سازمان به نشانی www.tax.gov.ir برای سامانه معاملات ارسال و یا صورت لوح فشرده در قالب اطلاعات درخواستی، به اداره امور مالیاتی ارائه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: براساس پیشنهاد آبان ماه پارسال سازمان امور مالیاتی کشور و موافقت وزارت امور اقتصادی و دارایی، مهلت ارسال اطلاعات فصول بهار، تابستان و پاییز سال 96 تا 15 اردیبهشت ماه امسال تمدید شده است.

معاون مالیات های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور گفت: از آنجایی که موکول کردن ارسال اطلاعات به روزهای پایانی مهلت قانونی با توجه به حجم زیاد اطلاعات واصله ممکن است مشکلاتی را ایجاد کند، مودیان مالیاتی ارسال صورت معاملات فصلی خود را به روزهای پایانی موکول نکرده و در اسرع وقت براساس ترتیب اعلام شده نسبت به انجام تکالیف قانونی خود اقدام کنند.

جنتی افزود: مطابق قانون مالیات های مستقیم، ارسال نکردن فهرست صورت معاملات فصلی در مهلت مقرر، مشمول جرایم مالیاتی می شود.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۹۳۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۵۰ درصد از مالیات از یک درصد مودیان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، دکتر سید محمد هادی سبحانیان رئیس کل سازمان امور مالیاتی در نشست هم اندیشی با نخبگان افزود: امروز دو وظیفه مهم برای به نتیجه رساندن نظام مالیاتی برعهده داریم که نخستین وظیفه تامین مالی پایدار و غیر تورمی برای دولت است.

سبحانیان گفت: کشور ما در دهه‌های اخیر با منابع نفت اداره می‌شد و یکی از دلایل چالش اقتصاد امروز، همین امر بوده و مسئله تورم نیز ریشه در اقتصاد نفت محور دارد.

وی افزود : مسائل اقتصادی امروز در حوزه ناترازی‌های انرژی، افزایش نقدینگی، چالش‌های صندوق بازنشستگی ریشه در اقتصاد نفت محور دارد.و همین علت تاکید  رهبری برای فاصله گرفتن از اقتصاد نفتی برای  تامین نیاز‌های جاری کشورا ست .

رئیس کل سازمان امور مالیاتی دومین وظیفه نظام مالیاتی را حفظ رضایت مردم خواند و تاکید کرد:بحث تبعیض در اخذ مالیات یکی از نارضایتی هایی است که درمسئله پرداخت مالیات وجود داردو ما باید شرایط مالیات ستانی را برای مردم تسهیل کنیم .


سبحانیان گفت:برای مالیات ستانی عادلانه، زیرساخت‌های هوشمندسازی نظام مالیاتی را فراهم کردیم تا به سمت کنترل فرار مالیاتی حرکت کنیم.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور افزود: پارسال ۸۰۵ هزار میلیارد تومان مالیات، ۱۳۵ هزار میلیارد تومان عوارض وصولی و واریزی به شهرداری ها، دهیاری‌ها و وزارت کشور و ۴۵ هزار میلیارد تومان وصولی و واریزی موضوع ماده ۴۸ قانون محاسبات عمومی به سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، محقق شده است که  در مجموع حدود ۹۸۴ هزار میلیارد تومان مجموع مالیات و عوارض توسط سازمان امور مالیاتی کشور وصول شده است.

وی گفت : تحقق رشد وصولی علی رغم افزایش معافیت‌ها و مشوق‌های مالیاتی صورت گرفته به نحوی که در این رابطه می‌توان به کاهش ۷ درصد نرخ محاسبه مالیات برای شرکت‌های تولیدی با هدف رونق فعالیت تولیدی در کشور، اعطای معافیت‌های مالیاتی به شرکت‌های بورسی در صورت سرمایه‌گذاری مجدد از محل سود سالانه در شرکت با هدف ترغیب شرکت‌ها و کارآفرینان به سرمایه‌گذاری در فعالیت‌های مولد و همچنین افزایش دوبرابری معافیت حقوق بگیران برای کاهش فشار اقتصادی است.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور افزود: در دهه ۹۰ حدود ۶۴ درصد منابع عمومی و هزینه‌های جاری از طریق منابع نفتی و سایر بوده و تنها ۳۶ درصد از طریق مالیات بوده است در حالی که در دولت سیزدهم ۵۲ درصد درآمد‌ها از طریق مالیات و تنها ۴۸ درصد از طریق نفت تامین می‌شود.

سبحانیان  با شاره به اینکه همزمان با تحقق درآمد‌های مالیاتی دولت، مسئله کیفیت و پایداری درآمد‌های مالیاتی و حفظ رضایت مردم در دستور کار قرار دارد گفت : یکی از راهکار‌های اصلی تداوم افزایش با کیفیت و پایدار مبارزه با فرار مالیاتیست این امر از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان محقق و ۲.۷ میلیون پرونده جدید شناسایی شده است . همچنین ۱۸ هزار میلیارد تومان مالیات از طریق رهگیری تراکنش‏های مشکوک و بازرسی‏های مالیاتی وصول و ۶۰۰ هزار اظهارنامه برآوردی نیز برای نخستین بار در کشور به صورت سیستمی و به صورت هوشمند صادر شده است.

وی افزود: فرایند حسابرسی مالیاتی با استفاده از سامانه مودیان تقویت شده، همچنین فرآیند دادرسی مالیاتی بهبود یافته است. میز‌های خدمت در سراسر کشور به شدت افزایش یافته است ، در پذیرش اظهارنامه پیشرفت چشمگیری داشتیم به نحوی که ۸۸ درصد از اظهارنامه‌ها بدون رسیدگی پذیرش و بیش از ۴ میلیون پرونده مالیات بر ارزش افزوده به طور سیستمی محاسبه شده است.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی ، یکی از مصادیق نظام مالیات عادلانه را  تمرکز بر دانه درشت‌ها خواند و گفت : ۵۰ درصد از مالیات تنها از یک درصد از مودیان پرداخت می‌شود.

سبحانیان افزود: در اسفند ۱۴۰۲ به نسبت فروردین ۱۴۰۲ شاهد رشد ۶۰ برابری تعداد اشخاص حقیقی و حقوقی در سامانه مودیان شاهدیم و تعداد صورتحساب الکترونیک دریافتی روزانه در سامانه مودیان رشد ۴۰ برابری داشته و از ۴۵۰ هزار صورتحساب در روز به ۱۸ میلیون عدد افزایش یافته است.

وی همچنین با بیان اینکه ۱.۴ میلیارد صورتحساب الکترونیکی از طریق سامانه مودیان جمع آوری و پردازش شده است، گفت: سامانه مودیان موجب افزایش پیش بینی پذیری اقتصاد، جلوگیری از شکل گیری شرکت‌های صوری و فرار مالیاتی، تسهیل و تسریع در فرایند استرداد اعتبار مالیاتی، کاهش هزینه‌های حسابرسی و وصول مالیات خواهد شد.

دیگر خبرها

  • ۱۴۰ مودی دارای رفتار مشکوک به شرکت صوری شناسایی شدند
  • شناسایی ۱۴۰ مودی دارای رفتار مشکوک به شرکت صوری
  • شناسایی ۱۴۰ شرکت با رفتار‌های مشکوک به شرکت‌های صوری
  • جلوگیری از فرار مالیاتی چند همتی با شناسایی ۱۴۰ شرکت صوری
  • پرداخت ۵۰ درصد از مالیات از یک درصد مودیان
  • ۷۰ درصد مودیان به تکالیف مالیاتی خود عمل کرده‌اند
  • ارسال۲۳۰ هزاراظهارنامه پیش‌فرض درنخستین سال قانون جدیدمالیات
  • تمدید مهلت تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده تا۱۲ اردیبهشت
  • تمدید ارسال اظهارنامه مالیات ارزش افزوده تا ۱۲ اردیبهشت
  • مهلت تسلیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده زمستان تمدید شد