Web Analytics Made Easy - Statcounter


اخیرا در سطح شهر، بیلبوردهایی با موضوع مهربانی، کارکرد تذکر به شهروندان را برعهده گرفته اند.

به گزارش امتداد نیوز، شهرها از نظر بصری، دچار اغتشاشی هستند که باید با بهره‌گیری از هنرهای بصری سامان یابد تا آرامش را به شهروندان منتقل کند.

در نگاهی گذرا، در فضای بصری بسیاری از کلان‌شهرها، زشتی‌ها بر زیبایی‌ها غلبه دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکثر شهروندان در شهرهای بزرگ چنان گرفتار روزمره گی هستند که فرصت و فراغت ارجاع به احساس‌های اولیه خود را ندارند و بنابراین فرصت استفاده از کنش‌های زیبایی شناختی در مغز خود، برای ارزیابی محیط زندگی‌شان را ندارند.

دکتر رامین میرعبدالباقی، کارشناس حوزه معماری می گوید: معماری چیزی جز تحولات درونی انسان ها در محیط خارج نباید باشد ولی امروز معماری کشور به سمتی سوق پیدا کرده که ما عملا یک مکعب می سازیم و نمای ساختمان را بصورت برچسب روی آن می چسبانیم.

وی گفت: امروزه  ما باید در طراحی های خود به فرم و تغییرات سریع آن و رنگ به عنوان‌ عنصر روانشناختی توجه ویژه داشته باشیم تا بتوانیم خانه را به مفهوم واقعی خود یعنی مامنی برای آرامش تبدیل کنیم.

عادت زیبا نگری درکشورما نهادینه نشده است. اکثر مردم در دنیای امروزی هر روز در معرض تبلیغات رسانه ای و محیطی فراوانی قرار دارند، طوری که هر شهروند روزانه بابیش از هزاران تبلیغ مواجه است. اکثر مردم در دنیای امروزی هر روز در معرض تبلیغات رسانه ای و محیطی فراوانی قرار دارند، طوری که هر شهروند روزانه بابیش از هزاران تبلیغ مواجه است، دیوار نوشته‌ها، بیلبورد، ایستگاه‌های اتوبوس، پل‌های عابر و مکان‌های عمومی مانند هتل‌ها، پارک‌ها، شهرها و … مکانهای خوبی برای تبلیغات محیطی هستند، در واقع تبلیغات محیطی از لحاظ تجاری یک شیوه مناسب برای به خاطر آوردن نام محصول قبل از ورود مشتری به مراکز خرید است، اما نباید به تبلیغات صرفا نگاه ابزاری کرد، بلکه تبلیغات جزء فرهنگ یک جامعه محسوب می شود و نقش موثری در هویت سازی فرهنگی شهر دارد.

حال اگر کانون هایی که در این راستا فعالیت می کنند  از طرح های کلیشه ای و یا از طرح های نامناسب بصری استفاده کنند، علاوه بر اینکه فردی که روازانه با هزاران تبلیغ مواجعه است هیچ توجه ای به آن طرح یا برند نمی کند، بلکه باعث ضایع شدن حقوق شهروندی مردم شده، چرا که در تبلیغات محیطی از فضاهای عمومی و حقوق مدنی شهروندان هزینه می شود . بنابراین تبلیغات باید علاوه بر سودآوری برای صاحبان شرکت‌ها، منافع مادی، معنوی و زیبایی شناختی شهروندان را نیز تأمین کند.

پیشترها شاهد برخی تبلیغات محیطی ویژه در سطح بودیم که بسیار خلاقانه بودیم. تبلیغاتی که به دلیل خلاقیت بیشتر به چشم می آیند. هنوز یاد و خاطر نگارخانه ای به وسعت یک شهر در ذهن ها باقی مانده است.

این روزها هم در فضای شهری، نمونه چنین تبلیغاتی به چشم می خورد؛ پیام هایی که سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران به شهروندان هدیه می دهد و دعوت به خوبی و مهربانی است.

true برچسب ها : تبلیغات سازمان میادین میوه و تره بار معماری شهری true

منبع: امتداد نیوز

کلیدواژه: تبلیغات سازمان میادین میوه و تره بار معماری شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۹۳۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس 

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ گفت: یکی از خواننده های مطرح در کشور به پلیس فتا مراجعه و عنوان کرد یک صفحه جعلی با نام و تصاویر وی در شبکه های اجتماعی ساخته شده و اقدام به دریافت وجه و کلاهبرداری از شهروندان می کند.

این مقام انتظامی بیان کرد: کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ تحقیقات خود را آغاز کردند و در بررسی‌های انجام‌شده مشخص شد یک صفحه اینستاگرامی با بیش از ۴۰۰ هزار نفر دنبال کننده با سوءاستفاده از جایگاه اجتماعی و محبوبیت شاکی با جعل هویت وی با استفاده از تصاویر آرشیوی و ترفند کمک به افراد بی بضاعت از کاربران کلاهبرداری می کند.

وی افزود: کارآگاهان سایبری پلیس فتا پایتخت با بهره گیری از روش های علمی مجرم را در فضای مجازی شناسایی و با به دست آمدن اطلاعات هویتی وی پس از تشریفات قضایی متهم در یکی از مناطق شمال تهران بزرگ دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

سرهنگ معظمی گودرزی بیان داشت: مجرم در تحقیقات به‌عمل‌آمده به ساخت صفحه جعلی با نام و مشخصات شاکی در شبکه اجتماعی اینستاگرام و دریافت وجه از بیش از ۳۰ نفر از شهروندان اعتراف و ابراز پشیمانی کرد، وی همچنین انگیزه خود را کسب مال نامشروع و مطرح شدن در فضای مجازی عنوان کرد.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: به طور معمول افراد سودجو با استفاده از بستر شبکه‌های اجتماعی و هویت‌های مجازی جعلی که با جذابیت‌های ظاهری اغواکننده آراسته شده اقدام به فریب قربانیان خود کرده و از جملات زیبا و فریبنده برای رسیدن به نیت شوم خود استفاده می‌کنند لذا هموطنان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی می توانند موضوع را از طریق مرکز فوریتها سایبری به شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ یا نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir گزارش کنند.

کد خبر 6092981

دیگر خبرها

  • راست و دروغ تبلیغ محصولات غذایی در تلویزیون
  • همه پروژه های عمرانی شورای ششم کرج پیوست زیست محیطی دارند
  • ساماندهی خودرو‌های عرضه غذا در تهران
  • کلاهبرداری با جعل هویت یک خواننده سرشناس 
  • کلاهبرداری اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس 
  • برنامه‌های دهه کرامت در اصفهان تشریح شد
  • کوتاهی دستگاه‌های خدمات‌رسان مدیریت شهری را ضعیف جلوه می‌دهد
  • لزوم برندینگ شهری با احیای گرافیک محیطی
  • برگزاری میز خدمت پلیس فتا خوزستان در اهواز
  • کارکرد‌های مختلف وقف در نمایشگاه دستاورد‌های این نهاد