Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@13:24:51 GMT

۸ هزار میلیارد تومان ارزش راه و تونل های استان ایلام است

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۹۳۶۳۷

۸ هزار میلیارد تومان ارزش راه و تونل های استان ایلام است

ایلام- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام گفت: ۸ هزار میلیارد تومان ارزش راه و تونل های استان ایلام است.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد کرمی امروز در جلسه شورای فنی استان ایلام، افزود: بر اساس استاندارد سالانه باید ۱۶۰ میلیارد تومان برای نگهداری راه ها و تونل های استان ایلام هزینه شود اما با شرایط اعتباری کنونی عملا دسترسی به این میزان اعتبار ممکن نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، رعایت کیفیت و استاندارد در اجرای پروژه های عمرانی را دارای اهمیت فراوان دانست و تصریح کرد: کمبود اعتبارات عمرانی نباید به بهانه ای برای اجرای کارهای کم کیفیت تبدیل شود.

وی افزود: مسئولان به کمک برنامه ریزی و بهره گیری از مشاوران زبده با کمترین امکانات به دنبال بیشترین بازدهی در اجرای پروژه ها  باشند.

کرمی، در رابطه با ریزش بخشی از تونل پیامبر اعظم(ص)، خواستار تسریع در بهسازی آن شد و افزود: ادارات ذیربط از این پس تونل های استان را به صورت مستمر و مداوم مورد بررسی فنی قرار دهند.

اجرای پروژه زمین رانش چوار مطابق انتظار ما پیش نرفته است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با موضوع زمین رانش چوار گفت: از لحاظ اعتباری توجه ویژه ای به این موضوع شده و مشکلی از لحاظ اعتباری وجود ندارد.

کرمی، یکی از دغدغه های مسئولان استان را رفع مشکل مردم در این منطقه عنوان کرد و گفت: مسئولان به دنبال اجرای پروژه ای با کیفیت در این نقطه هستند و به همین سبب از لحاظ زمان بندی، کارها مطابق انتظار ما پیش نرفته است لذا مسئولان برای تسریع در اجرای این پروژه تمام اقدامات لازم را انجام دهند.

شهرداری و نظام مهندسی در رابطه با ساخت و سازهای غیر مجاز کم کاری نکنند

وی در بخش دیگری از این نشست به موضوع ساخت و سازهای غیرمجاز در سطح شهرهای استان اشاره کرد و افزود: نظام مهندسی ساختمان و شهرداری ها باید با جدیت بیشتری با این موضوع برخورد و اطلاع رسانی های لازم در این زمینه انجام شود.

معاون استاندار ایلام خواستار استفاده از تجربیات دیگر استان ها در پیشگیری از ایم معضل شهری شد و ادامه داد: با اطلاع رسانی های صحیح مردم باید از آثار و تبعات ساخت و سازهای غیر مجاز و حقوق شهروندی خود آگاه باشند تا بر اینگونه امورات نظارت کنند.

کرمی با بیان اینکه قانون در این رابطه به طور مشخص موضع گیری کرده است، گفت: شهرداری ها در صورت نیاز نسبت به عدم صدور پایان کار و حتی ابطال پروانه اقدام کنند.

وی، عمده ترین مشکلات ساخت و سازهای غیر مجاز را تشدید ترافیک، به هم ریختن منظر و سیمای شهری و ایجاد مشکل در خدمات رسانی به شهروندان عنوان کرد و گفت: باید با مهندسین متخلفی که نسبت به طراحی نقشه دوم اقدام می کنند، برخورد و پروانه فعالیت آنها را ابطال شود.

معاون استانداری ایلام، در پایان یکی از گلایه های شهروندان را بروکراسی خسته کننده در شهرداری ها و نظام مهندسی عنوان و خاطرنشان کرد: در اجرای ساخت و سازها، باید گره ها را از سر راه شهروندان برداریم تا مانع از بروز مشکلات اجتماعی و نارضایتی مردم شویم.

منبع: مهر

کلیدواژه: احمد کرمی استانداری ایلام تونل مجله ایران مهر بوشهر کرمانشاه گرگان شیراز شهرکرد خرم آباد بارش باران بیرجند هفته سلامت تبریز مجلس شورای اسلامی خطبه های نماز جمعه اشتغال مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۹۳۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ پروژه عمران شهری در ایلام اجرا شد

افشین مظفری شهردار ایلام با بیان اینکه پروژه‌های عمران شهری در شهر ایلام در راستای توجه به مطالبات مردم بوده است، اظهار کرد: راه اندازی بازارچه مرکزی شهر ایلام با تاکید استاندار تا پایان سال جاری تکمیل و به بهره برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه ایجاد پارکینگ طبقاتی یکی دیگر از پروژه‌های مهم شهرداری ایلام است، این پارکینگ در همان محل قدیمی در ۲ هزار و ۷۰۰ مترمربع با همکاری بخش خصوصی ساخته می‌شود.

شهردار ایلام تصریح کرد: تعیین تکلیف فرهنگ سرای شهر ایلام نیز به زودی نیز انجام می‌شود، در صورت عدم فعالیت سرمایه گذار قبلی به یک سرمایه گذار جدید واگذار می‌شود.

مظفری یادآور شد: پارک صخره‌ای یکی دیگر از اقدامات شهرداری ایلام در ورودی ارغوان شهر ایلام بوده است که زیرساخت‌های آن آماده شده است.

وی با بیان اینکه خروجی شهر ایلام به سمت کنارگذر شرقی با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال در حال ساماندهی است، افزود: نورپردازی و ایجاد المان در ورودی و خروجی شهر ایلام از دیگر اقدامات مهم شهرداری ایلام در راستای مطالبات مردم بوده است.

شهردار ایلام بیان کرد: لاین غربی بام ایلام نیز به زودی ایجاد و بار ترافیکی این منطقه به خصوص برای دانشگاه‌های استان و بیمارستان رازی تسهیل خواهد شد.

وی تصریح کرد: انتظار داریم برای کاهش بار ترافیکی در مرکز شهر ایلام، مردم بیشتر از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.

مظفری با بیان اینکه تمام مطالبات پیمانکاران و کارگران شهرداری پرداخت شده است، گفت: هشت هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال بودجه شهرداری ایلام در سال جاری است که ۴۰ درصد آن در بخش عمرانی خواهد بود و مابقی آن هزینه‌های جاری است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • استفاده از ظرفیت دانشگاه آزاد در توسعه فناوری شهری
  • سرانجام ساخت فاز تکمیلی بزرگراه یادگار امام
  • اجرای ۸ هزار و ۳۳۶ پروژه مدرسه‌سازی در استان‌ها
  • اختصاص ۵۹میلیارد تومان برای اجرای عملیات آبخیزداری در ایلام
  • ۵۹ میلیارد تومان برای طرح های آبخیزداری در ایلام اختصاص یافت
  • ۵۹ میلیارد تومان برای اجرای عملیات آبخیزداری در ایلام اختصاص یافت
  • ۴۰ پروژه عمران شهری در ایلام اجرا شد
  • مشکل کم‌آبی ۶۹ روستای استان ایلام در سال جاری برطرف می‌شود
  • شناسایی و اجرای بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان فرصت سرمایه‌گذاری
  • اجرای ۹۶ درصد از مصوبات سفر رئیس‌جمهور به ایلام