Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، سیاوش احمدی میر قائد، مدیرکل ساماندهی و هماهنگی عشایر سازمان امور عشایر کشور ظهر امروز 8 اردیبهشت در همایش اقامه نماز عشایر مناطق جنوب و غرب کشور که تحت عنوان یاوران نور در دفتر امام‌جمعه شهرکرد برگزار شد، با اشاره به نقش مهم عشایر در تحولات کشور، گفت: عشایر همواره نقش مهمی در تحولات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور ایفا کرده‌اند و دارای روحیه ولایی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تعداد عشایر کشور را 112 هزار خانوار اعلام کرد و افزود: عشایر با در اختیار داشتن 24 میلیون واحد دامی نقش مهمی در چرخه اقتصادی کشور دارند.
مدیرکل ساماندهی و هماهنگی عشایر سازمان امور عشایر کشور عشایر را قشر مولد جامعه دانست و گفت: عشایر غیور کشور با تولید مواد لبنی، گوشت و صنایع‌دستی بخشی از تولیدات ملی را به خود اختصاص داده اند.
میرقائد، ارتقای معیشت جامعه عشایری کشور را از مهمترین برنامه های دولت دوازدهم دانست و تصریح کرد: تنوع بخشی به معیشت عشایر یکی از مهمترین برنامه هایی است که برای تحقق این مهم در دستور کار قرار دارد.
مدیرکل ساماندهی و هماهنگی عشایر سازمان امور عشایر کشور خاطرنشان کرد: اعتقاد ما بر این است که هر سیاه چادر عشایری می تواند به منزله یک کارگاه تولیدی در خدمت اقتصاد کشور و جامعه عشایری باشد.
بر اساس این گزارش در ادامه یحیی حسین پور، مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری تعداد جامعه عشایری چهارمحال و بختیاری را 124 هزار نفر اعلام کرد و گفت: عشایر نمونه والایی از کار و تلاش در کشور هستند.
وی بابیان اینکه 14 درصد گوشت موردنیاز کشور از سوی عشایر تولید می شود، تصریح کرد: باید در راستای بهبود معیشت و ارتقای وضعیت زندگی عشایر به ویژه در حوزه آموزشی اقدامات بیشتری انجام داد.
مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری تعداد جامعه عشایری چهارمحال و بختیاری از اعزام 50 مبلغ به مناطق عشایری استان همزمان با ماه رمضان خبر داد و گفت: به منظور بصیرت افزایی و تعمیق آموزه های دینی بسته های فرهنگی نیز بین عشایر توزیع می شود.
یادآور می شود: همایش اقامه نماز عشایر مناطق جنوب و غرب کشور با حضور استان های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، بوشهر، لرستان و چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۹۳۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان به پروژه‌های گردشگری

به گزارش خبرنگار مهر، عزت‌الله ضرغامی صبح پنجشنبه در بدو ورود به شهرکرد در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: در آخرین جلسه هیأت دولت و بعد از ارائه گزارش مشروح درخصوص آخرین پروژه‌های گردشگری در سراسر کشور، مقرر شد بانک مرکزی ۱۰ هزار میلیارد تومان به صورت ویژه در اختیار پروژه‌های گردشگری قرار دهد.

وی افزود: این رقم تسهیلات می‌تواند برای تکمیل پروژه‌های بالای ۸۰ درصد در حوزه گردشگری در کشور یک رکورد باشد و فرصت خوبی است تا پروژه‌های نیمه تمام در این حوزه تکمیل شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به نگاه ویژه دولت سیزدهم به حوزه گردشگری، ادامه داد: روز شنبه آینده، آخرین جلسه اجرایی با حضور بانک‌ها و… است تا درخصوص مابقی پروژه‌های گردشگری و صنایع دستی که نیازمند تسهیلات هستند، تصمیم‌گیری شود.

ضرغامی عنوان کرد: در آستانه تحولی بزرگ در زمینه اعطای تسهیلات به متقاضیان در بخش گردشگری هستیم.

وی خاطرنشان کرد: چهارمحال و بختیاری به دلیل شرایط خاص جغرافیایی، اکوتوریسم، بناهای تاریخی و… قابلیت آن را دارد که به قطب گردشگری در کشور تبدیل شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اضافه کرد: قدمت بسیاری از آثار تاریخی در چهارمحال و بختیاری به تقریباً ده هزار سال قبل بازمی‌گردد.

ضرغامی بیان کرد: سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری بسیار سودآور است و می‌تواند درآمد پایدار ایجاد کند.

کد خبر 6101212

دیگر خبرها

  • صالحی‌امیری‌ها چگونه جامعه را وارد سیاه چاله می‌کنند؟
  • وزیر اقتصاد ۳ مجتمع تولیدی را در منطقه ویژه سلفچگان افتتاح کرد
  • اختصاص ۱۰۰ هزار میلیارد تسهیلات برای طرح‌های گردشگری
  • اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان به پروژه‌های گردشگری
  • بارش باران به عشایر چهارمحال و بختیاری خسارت وارد کرد+فیلم
  • توزیع اقلام امدادی میان عشایر آسیب‌دیده از بارش باران در چهارمحال و بختیاری
  • بارش باران به عشایر چهارمحال و بختیاری خسارت وارد کرد
  • بانک‌ها پرداخت تسهیلات برای عشایر را تسهیل‌ کنند
  • تعیین معین برای ۱۷ استان سیل زده | بازگشایی ایمن راه‌ های روستایی و عشایری 
  • ثبت‌نام ۳۴ هزار نفر در طرح بیمه رایگان مادران غیرشاغل مناطق روستایی و عشایری