Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@22:31:18 GMT

کشف ۵ سنجاب در اصفهان

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۹۳۷۸۳

کشف ۵ سنجاب در اصفهان

مرتضی جمشیدیان در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،اظهار داشت: همه ساله در فصل بهار که مصادف با فصل زاد و ولد سنجاب‌ها است تعداد زیادی از این جوندگان به شکل زنده شکار و به روش‌های غیرانسانی مانند نگهداری در داخل کیسه گونی یا قفس‌های فلزی به نقاط دیگر استان و کشور برای فروش منتقل و یا تا زمان فروش در مکانی نگهداری می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شکار سنجاب‌ها علاوه بر خطر تلف شدن آنها به دلیل شرایط نامناسب نگهداری، موجب برهم خوردن نظم طبیعت و چرخه حیاتی زیستگاه‌های آنها نیز می‌شود چراکه سنجاب‌ها به طور معمول مورد شکار حیواناتی مانند سمور، مار، گربه های وحشی و پرندگان شکاری قرار می گیرند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان تاکید کرد: طبیعی است که این حیواناتِ شکاری در نقاط شهری موجود نیستند و زمانی که صاحبان سنجاب‌ها به دلیل رفتارهای خاص آنها مانند تعیین قلمرو با جویدن برخی وسایل یا پنجه کشیدن بر دیوارها از نگهداری آنها خسته شده و آنها را در طبیعتی به جز محل زندگی رهاسازی می‌کنند این سنجاب‌ها به دلیل قرارنگرفتن درچرخه شکار مناسب خود به یک نوع آفت تبدیل می‌شوند.

وی اضافه کرد: این امر بدان معناست که جمعیت سنجاب‌ها در مکان‌های نیمه جنگلی و پارک‌های حاشیه شهرهای بزرگ کشور از جمله تهران افزایش بی‌رویه‌ای یافته و گاه به باغات میوه مانند گردو حمله می‌کنند.

وی با بیان اینکه نگهداری سنجاب در خانه غیرقانونی و مشمول جریمه است، بیان داشت: در هفته گذشته ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان در بازرسی و سرکشی از یک پرنده فروشی تعداد ۵ سنجاب را که به صورت غیر مجاز نگهداری می‌شد، کشف و ضبط کردند.

جمشیدیان افزود: این حیوانات پس از بررسی‌های لازم و اطمینان ماموران یگان از سلامت آنها در زیستگاه‌های طبیعی محل زندگی خود رهاسازی شدند.

وی گفت: در این راستا پرونده تخلفی تشکیل و به مراجع قضایی ارجاع شد.

 

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست حیات وحش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۹۳۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه پلیس در خصوص پیشگیری از سرقت احشام

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری ،سرهنگ صادق رضایی از کشاورزان و دامداران خواست از سیستم‌های هوشمند برای ناکام گذاشتن سارقان و کمک به کشف سریع سرقت استفاده کنند.
وی ادامه داد: دامداران جهت نسبت به تقویت روشنایی اطراف محل نگهداری احشام اقدامات کنند.
فرمانده انتظامی شهرستان اردل با اشاره به اینکه مجهز بودن محل‌های نگهداری دام به دوربین مداربسته و سرکشی‌های مستمر از دام‌ها می‌تواند در کاهش سرقت تاثیر بسزایی داشته باشد از شهروندان خواست در صورت مشاهده فرد یا خودرو مشکوک در نزدیکی محل نگهداری احشام مراتب را فوری به پلیس ۱۱۰ یا نزدیکترین پایگاه پلیس آگاهی اعلام کنند.

دیگر خبرها

  • کتاب روسازی راه و فرودگاه
  • توصیه پلیس در خصوص پیشگیری از سرقت احشام
  • دستگیری متخلف شکار و صید در بندرلنگه
  • شکار ریزپرنده اوکراینی با کیسه سیب زمینی
  • استوری حساسیت برانگیز امید نورافکن؛ پلنگ در حال شکار تمساح! + عکس
  • شکار موش کور توسط گرگ + فیلم
  • ثبت تصاویری خاص از شکار و شکارچی!
  • کمک ۳ میلیارد ریالی خیران به مرکز نگهداری معلولان
  • کمک ۳ میلیارد ریالی خیران به مرکز نگهداری معلولان در فسا
  • نبرد شدید سنجاب مادر با مار سرسخت