Web Analytics Made Easy - Statcounter

بخش ایمنی پرواز آمریکا به خلبانان خود نسبت به حفظ احتیاط شدید به خاطر پرتاب لیزر‌های قدرتمند به سمت آن‌ها از پایگاه نظامی چین در جیبوتی هشدار داد.

خبرگزاری فارس: به دنبال ارسال لیزر‌های قدرتمند به سوی هواپیما‌های آمریکایی در جیبوتی، بخش امنیت پرواز آمریکا هشدار‌های جدی ایمنی صادر کرد.

بخش ایمنی پرواز آمریکا به خلبانان خود نسبت به حفظ احتیاط شدید به خاطر پرتاب لیزر‌های قدرتمند به سمت آن‌ها از پایگاه نظامی چین در جیبوتی هشدار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» ارتش آمریکا روز جمعه هشدار داد که خلبانان این کشور حین عملیات در منطقه با «احتیاط فوق‌العاده» پرواز کنند، زیرا اشعه‌های قدرتمند لیزر از یک پایگاه نظامی چین در جیبوتی به سوی آن‌ها ارسال می‌شود.

بر اساس این گزارش، مقام‌های بخش امنیت پرواز آمریکا به خلبانان خود در زمینه پرتاب اشعه لیزر «هشدار جدی» ابلاغ کردند.

در این هشدار به مکان ارسال این اشعه‌ها از فاصله ۷۵۰ متری در پایگاه دریایی چین در جیبوتی اشاره شده است.

در این هشدار بر لزوم مراقبت جدی حین پرواز در نزدیکی این منطقه تاکید شده و بخش ایمنی پرواز آمریکا این اقدام را «غیرقانونی» نامید.

جیبوتی در منطقه‌ای راهبردی در شمال آفریقا واقع است و آمریکا نیز در این کشور یک پایگاه کوچک نظامی به نام «کمپ لمونییر» دارد.

پایگاه نظامی چین نیز در جیبوتی اولین پایگاه برون مرزی این کشور محسوب می‌شود. لینک کوتاه خبر: farda.fr/003O0D

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۹۳۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری ریانوستی، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن امروز دوشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: درخواست ها از کنگره آمریکا برای افزایش تدارکات تسلیحاتی برای اوکراین چیزی را عوض نمی کند.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، سفیر روسیه در واشنگتن در این باره ادامه داد: اعزام نیروهای آمریکایی به اوکراین هم وضعیت را در میدان نبرد تغییر نمی دهد.

آناتولی آنتونوف در ادامه افزود: آمریکا باید در لفاظی های تهاجمی خود نسبت به روسیه تجدید نظر کند. رویارویی دو قدرت هسته ای به نتایج غیرقابل پیش بینی منجر خواهد شد و ما این موضوع را پیشتر هم اعلام کرده بودیم.

این در حالیست که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور پس از آنچه تهدیدهای تحریک‌آمیز برخی مقامات غربی خوانده شده، دستور آغاز رزمایش‌های نظامی استفاده از تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی را صادر کرد.

بنا بر اعلام وزارت دفاع روسیه، مطابق با دستور پوتین، در این رزمایش آمادگی نیروهای هسته‌ای غیر راهبردی مسکو به منظور انجام عملیات‌های جنگی به بوته آزمایش گذاشته خواهد شد.

همچنین، در این رزمایش‌های نظامی تمرین آماده‌سازی و استقرار تسلیحات هسته‌ای غیر راهبردی نیز گنجانده خواهد شد. به گفته وزارت دفاع روسیه، آرایش‌های موشکی در منطقه نظامی جنوبی و نیروهای دریایی در این رزمایش مشارکت خواهند داشت.

کد خبر 6098607

دیگر خبرها

  • هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»
  • پردرآمد مثل فدراسیون فوتبال!
  • چرا چشم مردم به دیدن ۵۰ فروند هواپیمایی که دولت می‌گوید وارد کشور کرده، روشن نمی‌شود؟
  • گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟
  • دعوای زنان هواپیمای کویتی را وادار به فرود اضطراری کرد
  • پرواز اولین جنگنده اف-۱۶ مجهز به هوش مصنوعی (فیلم)
  • پرواز گسترده بالگردها بر فراز پایگاه کرم ابوسالم+ فیلم
  • (ویدئو) پرواز اولین جنگنده اف-۱۶ مجهز به هوش مصنوعی
  • «بویینگ» و «ناسا» فضاپیمایی جدید پرتاب خواهند کرد
  • خبری که جهان را نگران کرد؛ پرواز اولین جنگنده اف-۱۶ مجهز به هوش مصنوعی!