Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس، مجید قاسمی مدیرعامل سامانه ارایه کتاب الکترونیک و صوتی در یک نشست خبری با اشاره به ضرورت‌ وجود ابراز کتابخوان مطابق با نیاز ایرانی‌ها و دارای قابلیت پشتیبانی از زبان فارسی، از عرضه نخستین کتابخوان الکترونیک فارسی متصل به پلتفرم عرضه کتاب خبر داد.

وی با تشریح نبود کتابخوان فارسی،گفت: در دنیا کتابخوان‌های بسیاری با برندهای مختلف تولید شده است که سهم فارسی زبانان از مجموع این برندها هیچ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زیرا هیچ یک از این نمونه‌ها از زبان فارسی پشتیبانی نمی کند، امکان اتصال به هیچ پلت فرم عرضه کتاب فارسی را ندارند و مهم تر آنکه بزرگ‌ترین شرکت صنعت نشر کتاب adobe هرگز به ایرانی‌ها سرویس نمی دهد در حالیکه هیچ دلیل منطقی برای اینکه یک شرکت دسترسی ایرانی ها را به کتاب محدود کند وجود ندارد.

قاسمی افزود: تمامی این دلایل نیاز به وجود یک کتابخوان مطابق با استفاده کاربران ایرانی و در شان فارسی زبان ایران و دنیا را ضروری کرد که در نهایت ماحصل کار 2 ساله جمعی از جوانان تحصیلکرده و ترک تحصیل کرده علاقمند به موفقیت کشورشان، به ساخت دستگاهی با فناوری کاملا بومی با نام فیدیبوک منتج شده که دسترسی به آن با هیچ بهانه‌ای محدود نمی شود.

وی در توضیح ویژگی های فنی این کتابخوان و با تاکید بر تفاوت‌های کتابخوان و تبلت، توضیح داد: این دستگاه با ارایه سرویس‌های ابری برای مثال استفاده از یادداشت در خواندن کتاب را فراهم می کند. در ساخت صفحه نمایش آن از فناوری جوهر الکترونیکی استفاده شده که بدون استفاده از الکترویسته به مدت نامحدود نوشته ها نمایش داده می شود و تجربه کتاب کاغذی را تداعی می کند؛ همچنین به جای تابش نور از صفحه نمایش که باعث خستگی چشم می شود، کاربر با نور محیط کتاب می خواند. این دستگاه 190 گرمی با 8 گیگ حافظه داخلی، سیستم عامل اندروید، صفحه نمایش 6 اینچی و باتری 2 هزار و 800 میلی‌آمپر ساعتی در صورت 30 دقیقه مطالعه روزانه، یک بار هر ماه باید شارژ شود.

قاسمی گفت: تنها موضوعی که هنوز برای آن نتوانسته‌ایم فکری کنیم احساس بوی کاغذ است که گویا برای خوانندگان بسیار مهم است اما بی‌شک فناوری به زودی برای آن راه‌حلی خواهد شد.

انتهای پیام/م

 

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۹۳۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید اعتبار سیستمی بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما آبادان، جمشید شایانفر مدیر کل بیمه گری و جذب منابع سازمان بیمه سلامت ایران گفت: پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و عشایر و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت و دهک‌های یک تا ۵ درآمدی به صورت سیستمی و متمرکز به صورت رایگان به مدت یکسال تمدید می‌شود.
بیمه شدگان مذکور نیاز به مراجعه به دفاتر پیشخوان جهت تمدید پوشش بیمه‌ای ندارند و در مراجعه به مراکز ارایه دهنده خدمت سلامت صرفا با ارایه کد ملی می‌توانند خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

دیگر خبرها

  • نخستین موتور شش سیلندر بنزینی «ایران‌ساخت» رونمایی شد
  • موافقت سازمان امور دانشجویان با راه‌اندازی و فعالیت مرکز آموزش زبان فارسـی به غیرفارسی زبانان دانشگاه شهرکرد
  • نخستین «موتور شش سیلندر بنزینی» ایران‌ساخت رونمایی شد
  • رونمایی نخستین «موتور ۶ سیلندر بنزینی» ایران‌ساخت
  • رونمایی از نخستین «موتور شش سیلندر بنزینی» ایران‌ساخت
  • تمدید اعتبار سیستمی بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی
  • تمدید سیستمی بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی
  • نمایشگاه‌های استانی کتاب در ایران هم مهمان ویژه از دیگر کشور‌ها داشته باشند
  • پاسداشت زبان فارسی، پاسداشت هویت ملی و فرهنگی ایرانیان + فیلم
  • گفت‌وگو با مسعود نجابتی، چهره سال هنر انقلاب اسلامی/ پیش‌درآمد هنر انقلاب برای طرح تمدن نوین اسلامی