Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - شيراز- ايرنا - آيت الله اسدالله ايماني که نمايندگي ولي فقيه درفارس و امامت جمعه شيراز را عهده دار بود، استعفاي خود را تقديم حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب کرد.

آيت الله ايماني در اين استعفانامه که نسخه اي از آن را ايرنا عصر شنبه دريافت کرد خطاب به رهبر معظم انقلاب نوشته است: بعد از قريب چهار دهه به دوش کشيدن بار امانت و انجام فرامين امام راحل و نصب العين قرار دادن منويات حضرتعالي، اينک احساس مي‌کنم زمان آن رسيده تا حسب وظيفه اين امر خطير و رسالت مهم را به صاحب آن بازگردانم تا انشالله به دست شخصي توانمند و دلسوز سپرده و هدايتگر و راهگشاي استان باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي نوشته است: « فاستقم کما امرت»باعث شد که در اين چهل سال ضمن احياي حوزه‌هاي علميه در دو استان محل ماموريت و منسجم نمودن امور طلاب و اساتيد و روحانيت معظم مناطق، تلاش براي کسب رضاي خالق، خدمت به مخلوق و عمل به تکليف به چيزي حتي بيماري شديد، توجهيي ننمايم ليکن اينک ناخوشي و ضعف شديد جسماني بر من غالب گشته و مانع از انجام فرائض محوله شده است، فلذا از آن رهبر معظم کسب اجازه و ردّ امانت دارم.
آيت الله ايماني از محضر آيت الله خامنه اي و مردم شريف استان‌هاي فارس و بوشهر که نمايندگي معظم له و امامت جمعه را در آن مناطق بعهده داشته حلاليت طلبيده است.
پس از شهادت آيت الله سيد عبدالحسين دستغيب به دست منافقين ‌در آذرماه 1360 ، حضرت امام خميني(ره) آيت الله محي الدين حائري شيرازي را به جاي اين شهيد به عنوان نماينده خود و امام جمعه شيراز منصوب کردند.
اين مسئوليت تا سال 1387 ادامه داشت که از اواخر بهمن 1387 با حکم آيت الله خامنه ‌اي، آيت الله اسدالله ايماني به عنوان نماينده ولي فقيه در استان فارس و امام جمعه شيراز منصوب شد.
آيت الله ايماني پيش از آن نماينده ولي فقيه در استان بوشهر و امام جمعه شهر بوشهر و همچنين امام جمعه کازرون فارس بود.
9254 / 1876
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۹۴۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه های انساندوست صدای رسای مظلومیت مردم فلسطین

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کرمان، نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه کرمان، با گرامیداشت روز جهانی مطبوعات گفت با توجه به توطئه رسانه های ضد انسانی وابسته به دنیای استکبار اما رسانه های ارزشی و انساندوست توانسته اند صدای مظلومیت مردم غزه را به جهانیان برسانند و امروز شاهد هستیم که در خیابان‌های اروپا و آمریکا پرچم مظلومیت فلسطین به اهتزاز درآمده است.
حجه الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی وی با اشاره به وتوی به رسمیت شناختن کشور فلسطین توسط آمریکا گفت سازمان ملل توانایی و کارآمدی  کافی برای حمایت از مظلومان را ندارد.
امام جمعه کرمان تاکید کرد  به فضل خدا به زودی شاهد به رسمیت شناختن کشور فلسطین و پیروزی آنها خواهیم بود.
وی در بخش دیگری از خطبه ها  با اشاره به روز ملی خلیج فارس گفت این خلیج برای همیشه هویت خود را حفظ خواهد کرد و همیشه فارس خواهد ماند.
نماینده ولی فقیه در استان  همچنین با اشاره به سالگرد ابلاغ دستورالعمل  هشتگانه مبارزه با فساد توسط رهبر معظم انقلاب گفت گلوگاه‌های فساد باید بسته شود و با فسادی هم که اتفاق می افتد بایدبا جدیت  برخورد شود.
وی همچنین  روز شوراها را گرامی داشت و گفت انتخابات شوراها نمودی از جمهوریت نظام در سایه اسلام است.
حجه الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی روز کارو کارگر را نیز گرامی داشت و گفت خدمات کارگران است که چرخهای اقتصاد کشور را به حرکت آورده است
 امام جمعه کرمان همچنین با گرامی داشت یاد استاد مطهری  روز معلم را تبریک گفت و افزود عرصه پیشرفت کشور با  دانایی، توانایی و تعهد ایجاد میشود که این هر  سه در کلاس درس شکل میگیرند 
وی افزود  یکی از اصول مهم تعلیم و تربیت این است که مربی و معلم  صحنه علم و عمل را بهم پیوند بزنند و به آنچه  می آموزند عمل کنند چرا که ایمان زمانی شکل میگیرد که علم و اگاهی به عمل درآید.

دیگر خبرها

  • نکوداشت مبلّغ شهید و فقیه انقلابی دیارعلویان
  • خرید کالای ایرانی باید به عنوان امر به معروف درجامعه غالب باشد
  • امام جمعه خرم آباد:فروپاشی دژ سست استعمار در منطقه
  • رسانه های انساندوست صدای رسای مظلومیت مردم فلسطین
  • عملیات «وعده صادق» ابهت پوشالی و شکستنی اسراییل رو اثبات کرد
  • دیدار نماینده ولی فقیه در گیلان با جامعه کارگری
  • تسهیل امر مسکن و مشارکت مردم در این حوزه بسیار مهم است
  • توصیه نماینده ولی فقیه به فرماندار کاشان
  • سرفصل خدمات انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد
  • مراسم نکوداشت امام جمعه فقید بجنورد برگزار می‌شود