Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-19@01:38:57 GMT

تولید ۲۵ خودرو متوقف شد

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۹۴۵۲۵

تولید ۲۵ خودرو متوقف شد

تولید ۲۵ خودروی سواری و سنگین جاده‌ای با اجرای فاز اول استانداردهای جدید اجباری خودرو متوقف شد.

به گزارش ایمنا، تولید و واردات خودروهای MVM ۳۱۵ سدان، MVM ۵۵۰، تیگو ۵، سایپا ۱۳۱ و سایپا ۱۳۲ دوگانه سوز، سایپا ۱۴۱ بنزینی و دوگانه سوز، آریو ۱۵۰۰ سی سی، پژو پارس با موتور XUM، وانت تک کابین و دو کابین مزدا بنزینی و دوگانه سوز، کارا ۱۷۰۰(بنزینی و دوگانه سوز)، آسا B ۵۰F، لیفان ۶۲۰، لیفان X۵۰، لیفان X۶۰، جک J۵، هیوندای i۱۰ با اجرای فاز اول استانداردهای جدید اجباری از دستور کار خودروسازان خارج شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر خودروهای سواری اعلام شده، خودروهای سنگین کشنده نیمه تریلر آکسور مدل ۱۸۴۳ LS، کامیون فاقد اتاق بار دانگ فنگ مدل K۱۰۵۱S، کشنده نیمه تیریلر اسکانیا مدل R۴۴۰LA، کشنده نیمه تریلر اسکانیا مدل R۴۶۰LA کشنده نیمه تریلر FAW مدل J۶-CA ۴۲۵۰ کشنده نیمه تریلر FAW مدل J۶-CA۴۱۸۰ و اتوبوس بین شهری درسا با موتور اسکانیا dc ۱۳۱۰۷ خودروهای سنگینی هستند که از ابتدای آذرماه سال جاری بر اساس مصوبه مربوط به توقف خط تولید خودروهای غیراستاندارد با توقف خط تولید روبرو شده‌اند.

براساس اعلام سازمان ملی استاندارد ایران درسال ۹۶ تعداد استانداردهای خودرویی از ۵۵ به ۸۵ مورد افزایش یافت. براین اساس و طبق زمان‌بندی صورت گرفته خودرو سازان مکلف بودند از ابتدای دی ماه سال گذشته، ۶۱ مورد استاندارد خودرویی را اجرا کنند و اگر خودرویی نتوانست استانداردهای تعیین شده را رعایت کند در اولین مرحله از اجرای مصوبه مربوطه با توقف خط تولید روبرو می‌شود.

همچنین قراراست ازابتدای تیرماه امسال دو مورد استاندارد خودرویی دیگر به این ۶۱ مورداضافه شود که در این صورت خودروهای مربوطه در صورت عدم رعایت ۶۳ مورد استاندارد مربوطه با توقف خط تولید در این مقطع زمانی روبرو می‌شوند. در ادامه و بر اساس زمان بندی توافق شده، با اضافه شدن ۲۲ مورد استاندارد خودرویی دیگر تا دی ماه سال ۱۳۹۷، تعداد استانداردهای اجباری خودروهای سواری به ۸۵ مورد افزایش می‌یابد.

بنابراین با شروع اجرای استانداردهای جدید تایید نوع خودرو، تولید تعدادی از خودروهایی که نتوانستند الزامات استانداردهای اجباری مربوطه را رعایت کنند خاتمه یافت و از این پس شاهد تولید این خودروها نخواهیم بود.

منبع: ایبنا

منبع: ایمنا

کلیدواژه: استاندارد خودرو اصفهان شهردار اصفهان ریاست جمهوری ورزشگاه نقش جهان فناوری های نوین مدیریت شهری اصفهان فردا زاینده رود کشاورزی حمل و نقل عمومي اصفهان در مسیر امید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۹۴۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات جلسه خودرویی وزیر صمت با شورای رقابت

وزیر صمت امروز در جلسه ای با اعضای شورای رقابت چالش های پیش روی صنعت خودرو و بازار رو مورد بررسی قرار داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، امروز در جلسه 653 شورای رقابت وزیر صنعت به همراه معاونین خود در مقام تنظیم گر فنی به بحث و بررسی موضوعات مختلف در بازارهای انحصاری  پرداخت.  

ابتدای این جلسه وزارت صمت به عنوان تنظیم‌گر فنی، مجری دستورالعمل‌های مختلف شورای رقابت در موضوعات متنوعی نظیر فولاد، ، روغن پایه، خودرو و…  است پ چالش های پیش روی این حوزه ها و راهکارهای بهبود وضعیت این بازارها را اراده نمود.

البته در بخش بازار خود موضوعات متفاوت تر بود چرا که براساس  اصلاحیه دستورالعمل 543 شورای رقابت نقش وزارت صنعت در مدیریت بازار مهم تر بود و شورای رقابت در مقام ناظر بر بازار عمل می کند.

در جلسه امروز شورای رقابت قرار شد این بخش در اجرای دستورالعمل شورای رقابت، به وزارت صمت کمک شود و این وزارتخانه مورد حمایت قرار گیرد تا بتواند نقش خود را به نحو احسن اجرایی کند.

 همچنین در این جلسه تاکید شد که تنها راه کاهش قیمت در بازار خودرو ، افزایش تولید است و در این رابطه باید برنامه ریزی لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راننده پرخطر رنو کشنده به دام قانون افتاد
  • پژو پارس گران شد/ افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو کلید خورد؟
  • افزایش قیمت کارخانه ای این خودرو کلید خورد | منتظر افزایش قیمت‌ سایر خودروها باشیم؟
  • قیمت جدید 4 عضو خانواده پژو پارس اعلام شد (+سند)
  • ضعف ایران در کاربرد خودروهای برقی با وجود تولید محصولات با کیفیت و ارزان توسط دانش‌بنیان‌ها
  • جزئیات جلسه خودرویی وزیر صمت با شورای رقابت
  • ۸ هزار خودروی وارداتی تحویل مردم شد
  • ثبت سفارش ۱۳۳ هزار خودروی وارداتی/ بازبینی آیین‌نامه واردات خودروهای دست دوم
  • ژست سوئیسی استاندارد خودرو قیمت‌ها را افزایش می‌دهد؟
  • بازگشت یک فلسطینی به خان یونس با خودرویی نیمه سالم (فیلم)