Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-24@13:54:02 GMT

شما با جنازه عکس سلفی می‌گیرید؟!

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۹۵۶۳۲

شما با جنازه عکس سلفی می‌گیرید؟!

شما اگر در مواجه با یک جنازه قرار بگیرید، با او یک عکس سلفی می‌گیرد یا به سنت و آیین فرهنگی و دینی وفادار می‌مانید و حرمت مرده را نگه می‌دارید؟ این پرسش‌هایی است که این روزها بعد از انتشار یک تصویر پرحاشیه در سطح افکار عمومی مطرح است. آفتاب‌‌نیوز : این روزها سلفی انداختن به یک موضوع مرسوم تبدیل شده است و افراد در بسیاری از مکان‌ها و موقعیت‌ها ترجیح می‌دهند خودشان از خودشان عکس یادگاری بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همین امر موجب شده تا کنون جان بسیاری از افراد هم به خطر بیفتند و حتا در نهایت به مرگشان منجر شود.
پیش از این سلفی‌های متفاوتی منتشر شده که واکنش‌های بسیاری را هم به همراه داشته است؛ از سلفی‌های یکی از اعضای سابق شورای شهر تهران با پیکر نیمه‌جان یک فوتبالیست قدیمی یا یک مجری برنامه‌های کودک با پیکر نیمه‌جان پدرش گرفته تا سلفی یک خانواده با سنگ قبر عزیز تازه از دست رفته‌شان در بهشت زهرا(س). 

اما آنچه تا کنون کمتر سوژه شده، سلفی با یک جنازه بوده است که آن هم بعد از پیدا شدن یک پیکر محتمل به مومیایی در جوار حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) اتفاق افتاد. موضوعی که در گیر و دار اینکه این مومیایی متعلق به رضا شاه است یا نه؟ نادیده گرفته شد.  
در فرهنگ عامیانه مردم ایران هر چیزی از جمله میت حرمت خاص خودش را دارد. از حضرت امام صادق(ع) رئیس مکتب جعفری نیز نقل شده است: «حرمت میت بسان حرمت شخص زنده است».
از حرمت نگه داشتن میت در فرهنگ عامه مردم و توجه به برگزاری آبرومندانه  مراسم کفن و دفن، به آثاری چون فیلم «مادر» ساخته علی حاتمی نیز می‌توان اشاره کرد.
امام رضا(ع) نیز به چند مورد درباره میت، از جمله اینکه بدن میت پیدا نباشد، شاید برای دیگران خوشایند نباشد که او را نگاه کنند تا اگر بدنش درد و رنج و بیماری داشته یا کجی صورت و بدن و قبیح المنظر شده، باعث قساوت قلب دیگران نشود، کفن ‌کردن او باعث احترام و عظمت پیش چشم مردم باشد و نزد آنان محترم جلوه کند نیز اشاره شده است.
پیکر پیدا شده متعلق به هر کسی که باشد، آیا باز هم باید به خودمان اجازه دهیم با آن سلفی بگیریم و عکس آن را پخش کنیم؟ تکنولوژی کلا مرز و حرمت نمی‌شناسد و هر روز روی جدیدی از خودش را نشان می‌دهد و این انسان‌ها هستند که فرهنگ استفاده از ابزار را مشخص می‌کنند.
منبع: ایسنا

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۹۵۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار نهادهای فلسطینی در خصوص هتک حرمت مسجدالاقصی در عید پسح

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، استاندار قدس، عالی‌ترین مقام رسمی فلسطینی در این شهر اشغالی با صدور بیانیه‌ای نسبت به پیامدهای روابط جمعیت‌های صهیونیستی مورد حمایت بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل و ایتمار بن گویر، صهیونیست افراطی (وزیر امنیت ملی) و ارسال قربانی به مسجدالاقصی در روزهای آتی به مناسبت عید پسح یهودیان هشدار داد.

در این بیانیه با اشاره به این که کابینه افراطی نتانیاهو در یک دوره طولانی تلاش کرده است، شرایط جدیدی را در قدس و به ویژه در مسجدالاقصی ایجاد کند، آمده است: فراخوان‌هایی که از سوی جمعیت‌های صهیونیستی برای یورش به مسجدالاقصی و تقدیم قربانی صادر شده بر اهداف اشغالگران برای تسلط بر مسجدالاقصی و تقسیم زمانی و مکانی آن و اجازه به افراطگرایان برای حضور 24 ساعته در آن در طول هفت روز هفته تاکیددارد.

وی تاکیدکرد که نگرانی جامعه بین‌الملل از حملات ظالمانه هموطنان ما در غزه به رژیم اشغالگر و شهرک‌نشینان و جمعیت‌های آنها، این فرصت را می‌دهد که با اجرای پروژه‌های خود به شمار افراد نفوذی که به هزاران نفر می‌رسد، بیفزاید.

استاندار قدس هشدار داد که تحریک احساسات مسلمانان به دلیل سکوت و ناکارآمدی جامعه بین‌الملل می‌تواند همه منطقه را به آشوبی بکشاند که هیچ کس نمی‌تواند مانع پیامدهای آن شود.

عید پسح یهودیان از دیروز (دوشنبه) آغاز گشته و به مدت هفت روز ادامه دارد. این عید که یکی از مهم‌ترین مناسبت‌های دینی یهود به شمار می‌رود اغلب برای یورش به مسجدالاقصی مورد سوء استفاده قرار گرفته و جمعیت‌های تندرو خواستار ارسال قربانی به قدس می‌شوند تا آن را در مسجدالاقصی و اطراف آن ذبح کنند.

دیگر خبرها

  • اجرای هوشمندانه طرح نور در فضای مجازی
  • پلیس اصفهان خبر داد: اجرای هوشمندانه طرح نور در فضای مجازی
  • سلفی گرفتن میکل آرتتا با هواداران ایتالیایی آرسنال پس از برتری 5-0 مقابل چلسی / فیلم
  • اگر این کار را انجام دهید از دولت خودرو جایزه می‌گیرید!
  • عکس| دردناک‌ترین سلفی جهان
  • وحشتناک‌ترین سلفی دنیا را ببینید | تصویر معنادی که سفارت ایران در لبنان منتشر کرد
  • هشدار نهادهای فلسطینی در خصوص هتک حرمت مسجدالاقصی در عید پسح
  • پست در خط مقدم امانتداری اموال مردم قرار دارد
  • اطلاعیه شماره ۴ فراجا درباره طرح نور
  • آگوست لندمستر، کارگری که به هیتلر سلام نازی نداد / مِیِر لانسکی، حسابدار مافیا / دولیتل واکنش آمریکا پس از حمله به پرل هاربر / مراسم تشییع جنازه ژوزف استالین