Web Analytics Made Easy - Statcounter

ملی پوش تکواندو ایران که سال ۲۰۱۴ با کسب دو مدال طلای آسیا و بازیهای آسیایی خود را به عنوان پدیده معرفی کرد، بعد از یک دوره ناکامی در آغاز راهی جدید قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، فرزان عاشورزاده اواخر سال ۹۲ در اوج جوانی با موفقیت در رقابتهای انتخابی تیم ملی، بیژن مقانلو را که چندماه قبل هدایت تیم ملی را پذیرفته بود، مجاب کرد تا به او در مسابقات قهرمانی آسیا فرصت دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمتر کارشناسی فکر می کرد که یک جوان ۱۷ بتواند در میدان آسیایی موفق باشد، ولی طلای او در روز نخست مسابقات، گام بلندی برای قهرمانی ایران در سالن «کاخ ورزش» تاشکند بود. 

این آغاز راهی بود که به طلای بازیهای آسیایی، قهرمانی جهان و مدالهای متعدد گرندپریها انجامید و سونامی تکواندو جهان لقب گرفت تا جایی که بخت نخست کسب مدال طلا در المپیک ریو محسوب می شود. ولی ناکامی در همان گام نخست، باعث گوشه گیری او شد. در این مدت نیز تلاشهای زیادی برای بازگشت او شد، تک نقره و برنز ها نیز جوابگو نبود و فرزان آن شادابی و طراوت لازم را نداشت. 

اما، سرانجام سونامی تکواندو ایران خود را شر نامهربانی ها خلاص کرد و در دو تورنمنت جام فجر و باشگاههای آسیا نشان داد که آهسته آهسته در حال بازگشت به روزهای اوج است. او روز در رقابتهای انتخابی تیم ملی موفق شد جواز حضور در ترکیب ثابت تیم ملی برای اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا را کسب کند و حالا همانند سال ۲۰۱۴ با کادر فنی جدید، با ۲۱ سال سن با تجربه بالا و انگیزه مضاعف ، رقابتهای قهرمانی آسیا و پس از بازیهای آسیایی می رود که با استفاده از تجربیات تلخ گذشته، به روزهای طلایی بازگردد. 

عاشورزاده در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: بعد از بازیهای المپیک ریو، روزهای سختی را پشت سر گذاشتم، بار روانی زیادی را متحمل شده و همین موضوع تاثیر منفی زیادی روی عملکردم داشت. واقعا دوران بسیار سختی بود که خدا را شکر تمام شد. 

وی افزود: خدا را شکر با موفقیت در مسابقات انتخابی توانستم به ترکیب اصلی تیم ملی برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا رسیده و با آرامش خوبی که در اردوی تیم ملی دارم، بتوانم یکبار دیگر به روزهای خوب نه چندان دور بازگردم. برای این موضوع عجله ندارم و می خواهم ابتدا با کسب موفقیت در ویتنام، به مسابقات بعدی برسم.

این عضو تیم ملی ادامه داد: همانند سال ۲۰۱۴ که از ابتدا در مسابقات انتخابی شرکت کرده و به اردوی تیم ملی رسیده و قهرمان آسیا و بازیهای آسیایی شدم، در این دوره نیز همه مراحل رسیدن به ترکیب اصلی را طی کرده و به امید خدا را هدایت کادر فنی شرایط روز به روز بهتر شده و با شرایط خوبی راهی مسابقات آسیایی خواهم شد. 

قهرمان آسیا و جهان با بیان اینکه تمام اتفاقات ۱۸ ماه اخیر را به دست فراموشی سپرده است، اظهار داشت: نمی خواهم کار خارق العاده ای انجام داده و یا بگویم فرزان جدیدی را خواهید دید، به هیچ عنوان چنین نیست، من می خواهم همان فرزان عاشورزاده باشم که هر مسابقه و تورنمنتی را با دست پر ترک می کرد. رسیدن به شرایط آن روزها دور از دسترس نیست و این موضوع را ثابت خواهم کرد. 

وی در خصوص تاثیر کم کردن وزن بر عملکرد فنی اش گفت: چیزی که واضح و قطعی اینکه، تا المپیک ۲۰۲۰ در وزن ۵۸- کیلوگرم مبارزه خواهم کرد، برای این موضوع نیز پزشک تغذیه دارم و با رژیم مناسب پیش می روم که نیازی به کاهش وزن نیاز ندارم. در این خصوص نیز شرایط خوبی دارم. در المپیک ریو به دنبال حق خود از این بازیهای مهم هستم و پس از آن وزن خود را تغییر خواهم داد. 

عاشورزاده در مورد کادر فنی تیم ملی گفت: این سومین کادر فنی است که من اردوی تیم ملی با آنها کار می کنم، فریبرز عسگری در همین مدت نشان داده که با برنامه وارد کار شده و معتقدم می تواند تیم ملی را به روزهای خوب گذشته بازگرداند. ارتباط خوبی با اردونشینان برقرار کرده و همه باید کمک کنیم تا تیم ملی نتایج خوبی در مسابقات پیش رو کسب کند. 

منبع: مهر

کلیدواژه: تکواندو تیم ملی تکواندو فرزان عاشورزاده تیم فوتبال پرسپولیس تیم فوتبال استقلال تهران لیگ برتر فوتبال ایران کشتی آزاد کشتی فرنگی تیم فوتبال پیکان تهران تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان انتخابی تیم ملی لیگ قهرمانان فوتبال آسیا تیم فوتبال سپیدرود رشت بازیهای آسیایی اندونزی 2018 تکواندو باشگاه پرسپولیس تیم فوتبال رئال مادرید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۹۶۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تائید زیرساخت‌های شیراز برای میزبانی از رویداد آسیایی هندبال

ایسنا/فارس متولی هندبال استان فارس از تایید سالن‌ها و هتل‌های شیرازی برای میزبانی رقابت‌های قهرمانی نوجوانان آسیا توسط مسئول جهانی این رشته ورزشی خبر داد.

رئیس هیئت هندبال استان فارس در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: «بدر الذیاب» نایب رییس فدراسیون جهانی هندبال و «احمد ابوالیل» مدیر اجرایی کنفدراسیون هندبال آسیا در سفر به شیراز از وضعیت سالن‌های ورزشی و هتل‌های این شهر بازدید کردند.

رضا غلامشاهی افزود: برای برگزاری مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا در شیراز، چند هتل را در نظر داریم که هتل‌های ۵ ستاره برای تیم‌های سطح یک و سایر هتل‌ها برای تیم‌های سطح ۲ و ۳ در نظر گرفته‌ شده‌اند.

متولی هندبال فارس با بیان اینکه همگی هتل‌ها مورد تایید و رضایت مسئولان هندبال آسیا و جهان قرار گرفته‌اند، گفت: آن‌ها که پیش‌تر از امکانات شهر اصفهان بازدید کرده بودند، شیراز را از نظر برخورداری از هتل‌های باکیفیت، بالاتر از شهر اصفهان قرار دادند.

وی با تصریح اینکه سالن‌های دانشگاه آزاد اسلامی صدرا و شرکت عمران صدرا برای میزبانی از این رقابت‌ها در نظر گرفته شده‌اند، گفت: امیدواریم استاندار فارس و اداره ورزش استان دست به دست هم دهند تا هر چه زودتر شاهد تکمیل سالن ۶ هزارنفری شیراز باشیم و بتوانیم مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا را در این ورزشگاه برگزار کنیم.

غلامشاهی در پایان گفت: با توجه به ابراز رضایت مسئولان هندبال آسیا و جهان، امیدواری زیادی وجود دارد که بتوانیم میزبانی شایسته‌ای را در شهر شیراز داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، دهمین دوره رقابت‌های هندبال قهرمانی نوجوانان آسیا از ۱۳ تا ۲۴ شهریور در شیراز برگزار خواهد شد و تیم‌ هندبال نوجوانان کشورمان در گروه یک با هند و عراق همگروه است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۴ پیروزی ملی‌پوشان امید بوکس در مسابقات آسیایی
  • پایان کار دونده های ایران با دو مدال و کسب نخستین طلای جوانان
  • تائید زیرساخت‌های شیراز برای میزبانی از رویداد آسیایی هندبال
  • بدرقه ساحلی بازان زیر ۱۹ سال والیبال به مسابقات آسیایی
  • پافشاری بر پدیده «اوج نفت» هرج و مرج انرژی را تشدید می‌کند
  • تلاش فدراسیون کبدی برای ادامه همکاری با «مازندرانی»
  • در اوج تجربه بودم/کاش زودتر می‌گفتند!
  • در سال ۱۴۰۲ در ورزش خراسان رضوی چه گذشت؟
  • برگزاری اردوی تیم تنیس روی میز دختران جوان
  • آغاز هفته نجوم با شعار «نجوم ایران، همبستگی و تعامل»