Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - پارس‌تودي- وليعهد عربستان‌سعودي اعلام کرده است: زمان برقراري روابط جديد ميان اسرئيل و عربستان فرارسيده است.
يک تهيه کننده فيلم‌هاي سينمايي صهيونيستي که اخيرا با وليعهد عربستان سعودي ديدار کرده است، اظهار داشت، به اعتقاد «محمد بن سلمان» زمان برقراري روابط جديد ميان عربستان با اسرائيل فرارسيده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در مقاله‌اي به قلم «وديع عواوده» که در روزنامه القدس‌العربي چاپ لندن منتشر شده، آمده است، گزارش مربوط به ديدار «حاييم اسبان» با بن سلمان در روزنامه اسرائيلي «يديعوت آحارونوت» منتشر شده و اين روزنامه در پيوست هفتگي خود، به اين مطلب پرداخته است.
به نوشته يديعوت آحارونوت، اين توليد کننده فيلم‌هاي سينمايي اسرائيلي- آمريکايي که در سفر بن سلمان به آمريکا و در ميهماني ويژه شام، با وي ديدار کرده است، گفت، بن سلمان خواستار ايجاد تغيير در تصوير موجود از اسلام و عربستان سعودي است و تمايل دارد تا نسخه‌اي جديدي از «لورنس عربستان» باشد.
بر اساس اين گزارش، هاليوود شاهد يک داستان جديد عاشقانه با بن سلمان است؛ کسي که پس از 38 سال ممنوعيت فعاليت سينما در عربستان، توانست درهاي سينما را به روي مردم اين کشور بگشايد و اين اقدامي هوشمندانه بود.
يديعوت آحارونوت به نقل از «آدم آرون» رييس يک شرکت آمريکايي- اسرائيلي که مجوز راه اندازي ده‌ها خانه سينما را در عربستان به دست آورده است، نوشت، انتخاب فيلم «يوزپلنگ سياه» به عنوان نخستين فيلم سينمايي که در عربستان به نمايش در مي‌آيد، تصادفي نبوده است.
به گفته آرون، فيلم يوزپلنگ سياه، روايتگر داستان شاهزاده جواني است که به ايجاد تغييراتي مهم در کشورش اقدام مي‌کند و اين داستاني آشنا در عربستان است.
همچنين به نقل از بن سلمان گفته شده است که ايجاد 400 خانه سينما و دو هزار سالن سينما، بخشي از برنامه‌هاي وي طي پنج سال آينده است؛ ضمن آن که تصميم وليعهد عربستان در رويارويي با سازمان ديني محافظه‌کار و مخالف با سينما، مشکلي ايجاد نکرده است.
اين روزنامه صهيونيستي به نقل از «ميخال يعاري» کارشناس امور عربستان سعودي در دانشگاه تل‌آويو نيز مي‌نويسد، بن سلمان پس از آن که دريافت خاندان سلطنتي عربستان مشروعيت خود را نزد جوانان اين کشور از دست داده است، تصميم به راه‌اندازي سينما در اين کشور گرفت.
اين کارشناس صهيونيستي همچنين با اشاره به بُعد اقتصادي اين اقدام، تصريح کرد، بن سلمان علاوه بر جلب نظر و رضايت قشر جوان جامعه عربستان، به دنبال ايجاد منابع درآمد غير نفتي است.
به گفته يعاري، عربستان داراي 32 ميليون نفر جمعيت است که 11 ميليون نفر آنها، اتباع خارجي هستند؛ همچنين 70 درصد از جمعيت سعودي‌ها را جوانان کمتر از 25 سال و 40 درصد از اين جمعيت را افراد بيکار، اعم از زن و مرد تشکيل مي‌دهند.
اين کارشناس صهيونيستي افزود، هر ساله 180 هزار جوان سعودي با هزينه دولت و براي تحصيل، کشورشان را ترک مي‌کنند و به خاطر سياست‌هاي افراطي و محافظه کارانه عربستان، تمايلي به بازگشت ندارند. صنعت سينما 30 هزار فرصت شغلي جديد در عربستان ايجاد کرده است و انتظار مي‌رود که اين رقم به دويست هزار فرصت شغلي، افزايش يابد.
يديعوت آحارونوت در ادامه مي‌نويسد، بن سلمان پس از ديدارهاي فشرده چهار روزه خود با روساي صنعت سينما در هاليوود، قراردادهايي براي احداث مدرسه سينما براي جوانان و خريد فيلم‌هايي که نخستين آنها يوزپلنگ سياه است، امضاء کرد.
قرار است اين فيلم براي نخستين بار روز سه شنبه به طور هم زمان در پنج خانه سينما در رياض اکران شود.
گزارش‌ها نشان مي‌دهد که بن سلمان در قصر خود در بيفرلي هيلز آمريکا، يک ميهماني شام محرمانه با حضور برخي شخصيت‌ها که تعدادي از آنان اسرائيلي بودند، ترتيب داده است.
حاييم اسبان که يک تهيه کننده فيلم اسرائيلي است و دراين ميهماني شام به مدت چهار ساعت با بن سلمان گفت وگو کرده است، دراين باره اظهار داشت: «نمي خواهم به جزئيات گفت وگوهاي اقتصادي بپردازم؛ به گفته بن سلمان، زمان براي ايجاد تغيير در روابط عربستان- اسرائيل فرارسيده است».
اين تهيه کننده فيلم اسرائيلي اذعان داشت که بن سلمان مي‌کوشد تا وجهه خود را بهبود بخشيده و تصويري مثبت از اسلام پديد آورد و گردشگري را در کشورش رونق ببخشد؛ وي آرزو دارد نسخه جديدي از لورنس عربستان باشد.
اين در شرايطي است که بر اساس تحقيق منتشر شده از سوي مرکز تحقيقات امنيت اسرائيل در دانشگاه تل آويو، بن سلمان با روحيه ماجراجوي خود، عربستان را به سمت آينده‌اي نامعلوم پيش مي برد.
راديو اسرائيل نيز روز گذشته به نقل از منابع خبري عربستان اعلام کرد، دو نفر که براي اسرائيل جاسوسي مي‌کرده‌اند، در رياض بازداشت شده‌اند اما مسوولان اسرائيلي و سعودي دراين خصوص سکوت اختيار کرده‌اند. 120
مترجم: محب‌احمدي

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۹۶۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آینده مبهم ستاره بارسا: دی‌زربی هم او را نمی‌خواهد

به گزارش "ورزش سه"، آنسو فاتی، بازیکن جوان باشگاه بارسلونا که به صورت قرضی در برایتون حضور دارد، هفته‌های پایانی دوره قرضی را در این باشگاه لیگ برتری به پایان می‌رساند.

این مهاجم 21 ساله پس از نیمکت نشینی در آخرین بازی که تیمش با نتیجه 0-4 مقابل منچسترسیتی شکست خورد، مورد توجه رسانه‌های انگلیسی قرار گرفته است.

از روبرتو دی زربی در نشست خبری امروزش سوال شد که آیا دوست داردد فاتی زمان بیشتری در ترکیب داشته باشد تا به او کمک کند پتانسیل خود را نشان دهد؟ پاسخ این مربی او از نظر لحن گفتار و محتوایی بسیار سرد بود. دی زربی گفت:"نمی‌دانم."

دی زربی که قبل از عوض شدن نظر ژاوی هرناندز برای جدایی از بارسا یکی از گزینه‌های جدی باشگاه اسپانیایی برای مربیگری در این تیم بود، پیام تلخی را به مهاجم 21 ساله اسپانیایی داد.

این پاسخ کامل دی زربی به سوالی در مورد فاتی بود:"آنسو یک استعداد بزرگ و استثنایی است. اما من نمی‌دانم. من باید با تونی بلوم، مدیر ورزشی، مدیران تیم و مدیر استعدادیابی باشگاه ملاقات کنم، سپس با هم صحبت خواهیم کرد."

آنسو فاتی با انتقال قرضی از بارسا که تا سال 2027 با آن قرارداد دارد، موافقت کرد تا به فرم ایده آلی که قبل از عمل جراحی زانو داشت، دست پیدا کند. با این حال او نمایش چندان درخشانی نداشته و طی 1027 دقیقه بازی تنها 4 گل زده و یک پاس گل طی 28 بازی ارسال کرده است.  تابستان امسال آنسو فاتی و بارسا دوباره در مورد بهترین تصمیم برای از سرگیری مجدد حرفه او صحبت خواهند کرد.

دیگر خبرها

  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!
  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض
  • یک هواپیمای اسرائیلی در ریاض فرود آمد
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی / تلویزیون اسرائیل: احتمالا این مقامات برای گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط رفته باشند
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی | ماموریت صهیونیست ها در سفر به عربستان چیست؟
  • (ویدئو) آینده مبهم خودروهای نمادین؛ جیپنی‌ها به آخر خط رسیدند
  • بارسلونا مردد شد؛ چرا آینده ژائو فلیکس و ژائو کانسلو مبهم است؟
  • آینده مبهم ستاره بارسا: دی‌زربی هم او را نمی‌خواهد
  • روایت العربی الجدید از طرح اضطراری مصر درباره تهاجم قریب‌الوقوع به رفح