Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-09@02:21:26 GMT

حمله تروریست‌ها به روستا‌های دورافتاده در مالی

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۹۶۲۹۵

حمله تروریست‌ها به روستا‌های دورافتاده در مالی

فرماندار منطقه «مناکا» در شمال کشور آفریقایی مالی از حملات جداگانه تروریست‌ها به این منطقه با ۴۰ تن کشته خبر داد.

خبرگزاری مهر: فرماندار منطقه «مناکا» در شمال کشور آفریقایی مالی روز شنبه اعلام کرد که گروهی از اسلام گرایان افراطی در دو حمله جداگانه به این منطقه ۴۰ تن از قوم «طوارق» - از اقوام بربر و بادیه نشین در شمال آفریقا- از جمله زنان و کودکان را به کام مرگ فرستادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«دائودا مایگا» فرماندار مناکا اظهار داشت که این حملات در روز‌های پنج شنبه و جمعه به روستا‌های دورافتاده و بیابانی «آواکاسا» و «آندرانبوکان» صورت گرفته است.

گفتنی است که در هفته گذشته (دوشنبه سوم اردیبهشت) یک منبع آگاه اعلام کرد که ۲۵ زندانی مظنون به فعالیت‌های تروریستی از زندان «اولسبوگو» (Uelesebugu) واقع در «باماکو» پایتخت مالی فرار کرده اند. بر اساس اعلام این منبع، دو نگهبان زندان در جریان فرار زندانیان مذکور به شدت زخمی شده اند.

این در حالیست که چندین انفجار مهیب نیز یک روز پیش از آن در نزدیکی مقر سازمان ملل در کشور مالی رخ داده بود. لینک کوتاه خبر: farda.fr/003O15

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۹۶۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰مبتلا به تب مالت در دیشموک/سه روستا دچار اپیدمی هستند

به گزارش خبرنگار مهر، منصور تقوی ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: تعداد مبتلایان این بیماری در منطقه سیر صعودی گرفته است و با وجود اقدامات پیشگیرانه و درمانی انجام گرفته در منطقه، اقدامات کافی نبوده است.

وی بیان داشت: باید در راستای جلوگیری از بحرانی شدن وضعیت بیماری در منطقه، اقدامات تکمیلی عاجل برای واکسینه کردن دام‌ها انجام شود.

تقوی تصریح کرد: این بیماری در دام زنده هیچ علائم مشخصی ندارد و تنها از راه آزمایش خون مشخص می‌شود که نیازمند دستگاه‌های آزمایشگاهی و نیروی مجرب است.

وی با بیان اینکه ۹۰۰ رأس دام در دیشموک خون گیری شدند، گفت: از این تعداد ۶۱ رأس دام مبتلا تشخیص داده شدند که ۵۶ رأس آن مبتلای قطعی بودند که معدوم شدند.

تقوی افزود: مرحله دوم پایش مردم در روستاها، پس از جواب آزمایش‌ها انجام و تیم سلامت شبکه بهداشت شهرستان کهگیلویه به سرپرستی پزشک متخصص بیماری‌های عفونی به همراه دارویار و داروهای مورد نیاز به روستا اعزام شدند و علاوه بر دارو برای بیماران، آموزش‌های لازم همچون عدم استفاده از شیر و فرآورده‌های لبنی و گوشت خام به اهالی روستا ارائه شد.

کد خبر 6098456

دیگر خبرها

  • شمال اراضی اشغالی زیر آتش و آژیر +فیلم
  • احتمال عبور آمریکا و اروپا از نتایاهو پس از حمله به رفح/ حکم تعقیب جنایی نخست وزیر رژیم صهیونیستی عملیاتی خواهد شد؟
  • حریم و روستاهای شرق تهران برای گذران اوقات فراغت محل مناسبی هستند |‌ همدردی با آبشار اشک ریز
  • دفاع منسجم سامانه یکپارچه پدافند هوایی از آسمان ایران
  • پنج فیلم هندی که دیدنشان را نباید از دست بدهید
  • هویت تهدیدکنندگان دی‌ماریا: تروریست‌های مواد مخدر
  • تبعات عدم توجه به مشکلات پزشکان در مناطق دورافتاده کشور
  • ۴۰مبتلا به تب مالت در دیشموک/سه روستا دچار اپیدمی هستند
  • هشدار رییس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ تن/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام دو پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده‌های روسیه
  • هشدار رئیس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ نفر/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده های روسیه