Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-26@04:03:58 GMT

بررسی بازار لوازم خانگی بعد از تک‌نرخی شدن ارز

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۹۶۶۲۹

بررسی بازار لوازم خانگی بعد از تک‌نرخی شدن ارز

به گزارش جهان نيوز، موضوع افزایش قیمتها در بازار لوازم‌خانگی در روزهای اخیر دوباره مطرح است. فعالان بخش فروش لوازم‌خانگی این‌طور مطرح می‌کنند که برخی از برندهای لوازم‌خانگی مانند دو برند پرفروش کره‌ای در بازار ایران، قیمت اجناس خود را به طور متوسط ۱۰ درصد گران کرده‌اند درحالی‌که قیمت کالاهای پرفروش بیشتر از ۱۰ درصد گران شده‌اند اما قیمت برخی کالاها کمتر از ۵ درصد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


   فروشندگان لوازم‌خانگی از سال گذشته درخواست افزایش قیمت خود را به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ارائه داده بودند اما این موضوع توسط سازمان حمایت رد و اعلام شده است که طبق مصوبه دولت هیچ‌گونه افزایش قیمتی مجاز نیست.

با وجود این شرایط بازار لوازم‌خانگی نیز مانند برخی از دیگر بازارهای دیگر با توجه به مسائل ارزی موجود در کشور در شرایط بلاتکلیفی و عدم فروش کالا یا افزایش قیمت خودسرانه لوازم‌خانگی به سر می‌برد.

ابلاغ گلایه تلفنی روحانی از اصناف
بنابراین گزارش علی فاضلی در سومین نشست هم‌اندیشی اتحادیه‌های سرا سری پوشاک کشور که اخیرا در محل اتاق اصناف تهران برگزار شد نیز صحبت‌های مهمی درباره وضعیت نامناسب خرید فروش کالا در بازار بزرگ تهران داشت.

وی در این نشست با اشاره به تماس تلفنی وزیر صنعت، معدن و تجارت با وی، درباره وضعیت نامناسب فروش کالا در بازار بزرگ تهران گفت: وزیر صنعت به من اطلاع داده که در حضور رئیس‌جمهور در جمع تولیدکنندگان آذربایجان این موضوع مطرح‌شده که در بازار تهران کالا به شهرستان‌ها فروخته نمی‌شود.

کارخانه‌ها قیمت لوازم خانگی را ۱۰ درصد بالا بردند
محمد طحان پور رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم‌خانگی در واکنش به رد موضوع افزایش قیمت لوازم‌خانگی و غیرمجاز بودن این افزایش قیمت توسط سازمان حمایت گفت: تشخیص اینکه این افزایش قیمت قانونی است یا غیر قانونی با سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان است اما برای آگاهی از صحت این افزایش قیمت حدودا ۱۰ درصدی کافی است سری به مغازه‌های خیابان امین‌حضور تهران زد.

وی با بیان اینکه لوازم خانگی ایرانی و خارجی به طور هم زمان افزایش قیمت داشتهاند، افزود: کارخانه‌های تولیدکننده لوازم‌خانگی محصولات خود را از ابتدای اردیبهشت‌ماه سال جاری با افزایش قیمت در اختیار فروشندگان قرار دادند این امر منجر به افزایش قیمت فروش برای مصرف‌کننده نهایی یعنی مردم نیز شد.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم‌خانگی ادامه داد: دولت قبل‌تر اعلام کرده بود که هیچ‌بخشی اجازه افزایش قیمت محصول خود را تا ۳۰ فرودین را ندارد به همین منظور و تعیین زمان برای افزایش قیمت کالاها باعث شد که از اردیبهشت‌ماه تولیدکنندگان لوازم‌خانگی محصولات خود را با افزایش قیمت به فروش برسانند.

وفور عرضه لوازم خانگی در بازار
وی همچنین در واکنش به گلایه رئیس جمهور از اصناف درباره عدم فروش کالا به شهرستانها گفت: این وضعیت هم اکنون در بازار لوازم خانگی وجود ندارد، زیراکارخانه‌ها از ابتدای اردیبهشت ماه به اصناف لیست فروش جدید همراه با افزایش قیمت داده‌اند و هر نوع لوازم خانگی با قیمت جدید به فروش می‌رسد؛ هر چندکه در فرودین ماه این مشکل در صنف لوازم خانگی نیز وجود داشت.

گرانی لوازم خانگی پرتقاضا بیشتر از ۱۰ درصد
زینالی یکی از فروشندگان لوازم‌ خانگی در خیابان امین‌حضور تهران نیز گفت: برخی کارخانه‌ها به‌طور میانگین قیمتکالاهای خود را ۱۰ درصد گران کرده‌اند اما میزان افزایش قیمت در کالاهای پرمصرف مانند تلویزیون، ۱۷ درصد است.

بنابراین گزارش درحالی‌که میری نایب‌رئیس اتحادیه لوازم‌خانگی موضوع افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت لوازم‌خانگی را تایید کرده است که سازمان حمایت هرگونه افزایش قیمت را رد کرده و غیرقانونی می‌داند.
 
منبع: تسنیم

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۹۶۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت درهم امارات امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

امروز قیمت درهم امارات در بازار آزاد بر خلاف افت قبلی با افزایش قیمت روبرو بوده است، بطوری که درهم امارات که در بازار آزاد دیروز به ۱۷,۶۹۰ تومان رسیده بود.

امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ با افزایش ۶۰ تومانی (۰.۳۴ درصد) به ۱۷,۷۵۰ رسید.

بالاترین قیمت درهم امارات در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷,۷۵۰ تومان و در پایین‌ترین قیمت در رقم ۱۷,۷۵۰ تومان خرید و فروش می‌شد.

قیمت فعلی درهم امارات نسبت به هفته گذشته ۰.۹۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

همچنین بهای هر واحد درهم امارات در شش ماه گذشته حدود ۲۵ درصد افزایش یافته است.

در حال حاضر هر ۱۰۰ دلار آمریکا برابر است با ۳۶۷ درهم امارات.

در حال حاضر یک میلیون تومان برابر است با ۵۶ درهم امارات.

منبع: رکنا

tags # درهم امارات سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۱.۷ درصد فروش پاکشوما در فروردین ۱۴۰۳
  • گلایه اهالی بازارهای سیار از افزایش اجاره‌ها
  • افزایش قیمت لوازم خانگی در راه است؟
  • لوازم خانگی گران خواهد شد؟
  • توضیح رئیس سازمان صمت تهران درباره افزایش قیمت لوازم خانگی
  • افت فروش آیفون در چین؛ اپل به رتبه سوم سقوط کرد
  • قیمت لوازم خانگی ایرانی در بازار چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک
  • قیمت درهم امارات امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول
  • قیمت طلا سقوط کرد