Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط: داستان یک عکس که در همین صفحه هم منتشر می‌شود، از همین موارد است. چند روز پایانی هفته گذشته، یک عکس قدیمی دوباره در صفحات مجازی به اشتراک گذاشته شد. عکسی که هم خودش حرف و حدیث‌های زیادی داشت و هم هرکسی آن را دید یا غیظ کرد و چیزی گفت: یا نه سعی در استدلال برای آن داشت.

روزنامه شهروند نوشت: عکس چیز عجیب‌وغربیی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داستان دو گونه آدم است. آدم‌هایی که ممکن است این تصور را داشته باشند، می‌توانند هر نوع لباس را در هر شرایط بپوشند و اتفاق این‌طور بودن را هم دوست دارند. این سوال که آیا چنین ذهنیتی خوب است یا بد، جای خود، اما جالب اینجاست در مواجهه با چنین عکسی، دوقطبی سیاسی هم شکل گرفت.  
دوقطبی مد است

کشور ما البته کشور دوقطبی‌هاست. یک عضو شورای شهر دستگیر می‌شود، دوقطبی ایجاد می‌شود. یک آدم که در انتخابات مجلس رأی آورده و مشکلاتی برایش پیش می‌آید، دوقطبی ایجاد می‌شود. انتخابات می‌شود، دوقطبی است. دو نفر در برج سلمان مشهد خودشان را تکان می‌دهند، باز دوقطبی ایجاد می‌شود. سپنتا که هیچ! آن هم دوقطبی مختص خودش را داشت. این‌ها را گفتم که ذهن‌ها آماده شود تا دل‌تان را به حوزه فرهنگ ببریم! جایی که همین عکس یک دوقطبی سیاسی فرهنگی ایجاد کرد. در فضای مجازی، ملت دو بخش شدند. یکی موافق پوشش نام‌آشنایان وطنی (همان‌ها که عموم به آن‌ها سلبریتی می‌گویند) و دیگری موافق پوشش نام آشنایان ینگه دنیا! حالا عجیب این است که موافقان پوشش در ینگه دنیا (که نام‌آشنایان وطنی را با هشتک «سلبریتی» بی‌سواد نام می‌برند)، از طرفداران سیاسی یک طیف خاص هم هستند. مخلص این بخش که به نظر می‌رسد در کلان ماجرا آن‌هایی که موافق «وقار» و «سنگینی» در پوشش جامعه هستند، تعدادشان بیشتر باشد، البته این در مواجهه با همین عکس به‌خصوص است که اهل مجاز این لباس‌ها را با تعابیری، چون «عجق‌وجق» به سخره گرفتند.

نظرها، متفاوت است

دوقطبی که ایجاد بشود، البته احساس بر نظرات چیره خواهد شد. همین می‌شود که گاه فضای مجازی را فحاشی پرمی‌کند و دو طیف حرف‌هایی را با استراتژی «موشک جواب موشک» و مهمتر از همه «جنگ جنگ تا پیروزی»! می‌زنند و تا آخر هم ادامه می‌دهند! در این فقره به‌خصوص، سه نظر وجود داشت؛ یکی طرفداران نام‌آشنایان داخلی با این استدلال که «هر آدم آزاد است آن چیزی که دوست دارد و با آن راحت است را بپوشد و هیچ ایرادی هم ندارد با این لباس‌ها در منظر و مرعا حاضر شود» گروه دیگر مخالفان این نوع پوشش هستند که سرجمع نظرات‌شان این است «وقار را باید از همین برد پیت و استالونه و کلونی، کروز و دی‌کاپریو بیاموزیم. این‌ها احتمالا سواد کافی دارند و، چون این سواد به آن‌ها آگاهی می‌دهد، توان تشخیص هم خواهند داشت و…» البته سعی این شده که وقتی آتش‌بار دو طرف کار می‌کند، خودمان را کنار بکشیم، چون «لیچار»‌های بارشده، عجیب وزن سنگینی دارند. اما پایان کار هم همیشه در بحث آدم‌های مستقل یا منطقی هم هستند که سعی در استدلال ماجرا دارند، آن‌ها هم می‌گویند: این‌ها گناه ندارند، این جامعه است که آن‌ها را به سمت خواسته‌های خود می‌برد. جامعه دوست دارد چیز‌های عجیب‌وغریب ببیند و این‌ها هم نیاز جامعه را برآورده می‌کنند.

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۹۶۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست‌های تخصصی برای تبادل تجربه بین شرکت‌های ایرانی و خارجی در نمایشگاه نفت

مدیر بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران با اشاره به حضور ۲۵۰ شرکت خارجی در این رویداد گفت: در این دوره از نمایشگاه نفت ایران نشست‌های B۲B و تخصصی برای تبادل دانش و تجربه بین شرکت‌های ایرانی و خارجی طراحی شده است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی نفت ایران، غلامرضا جمالی بیان کرد: استقبال شرکت‌های خارجی از نمایشگاه امسال به گونه‌ای است که ۵ هزار مترمربع فضا برای جانمایی آنها درنظر گرفته شده است در حالی که در دوره گذشته تنها فضایی ۲ هزار متری برای شرکت‌های خارجی در نظر گرفته شده بود.

وی افزود: شرکت‌هایی از روسیه، چین، فرانسه،‌ آلمان، ژاپن، کانادا، ایتالیا، ترکیه،‌ بلاروس،‌ هندوستان، اتریش و آرژانتین حضوری فعال در این نمایشگاه خواهند داشت.  
 
بر اساس این گزارش، در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران بیش از هزار و ۷۵۰ شرکت ایرانی و خارجی در بخش‌های مختلف از جمله شرکت‌های بالادست نفت و گاز، اکتشاف و تولید، سازندگان داخلی، صنایع میان‌دستی و پایین‌دستی گاز، پالایش و پتروشیمی و شرکت‌های دانش‌بنیان، پارک‌های فناوری، دانشگاه‌ها، استارت‌آپ‌ها و دیگر شرکت‌های مرتبط با صنعت نفت حضور دارند.

نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی به‌عنوان اصلی‌ترین و مهم‌ترین رویداد نفتی ایران با حمایت و سیاست‌گذاری وزارت نفت، از سوی شرکت ملی نفت ایران برگزار می‌شود و شرکت‌های اصلی وزارت نفت (شرکت ملی نفت ایران، شرکت ملی گاز ایران، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران و شرکت ملی صنایع پتروشیمی)، شرکت‌های زیرمجموعه و تابعه آن‌ها و دست‌اندرکاران اصلی صنعت نفت، در آن حضور جدی و فعال دارند.

این رویداد با شعار «صنعت نفت، جهش تولید، بهینه‌سازی فناورانه» روزهای ۱۹ تا ۲۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت ملی نفت ایران به نشانی www.nioc.ir و سایت نمایشگاه صنعت نفت به نشانی www.iran-oilshow.ir مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • کدام کشتی گیران ایرانی با ملیت های خارجی در انتخابی المپیک شرکت می کنند؟
  • عمره‌گزاران ایرانی لباس احرام به تن کردند
  • امیر جدیدی نقش تنیسور مشهور ایرانی را بازی می‌کند
  • معرفی دو گزینه اروپایی سرمربیگری تیم ملی بسکتبال
  • برای تماشای بازیگران ترکیه‌ای یا قصۀ شمس و مولانا؟
  • برگزاری نشست‌های تخصصی برای تبادل تجربه بین شرکت‌های ایرانی و خارجی در نمایشگاه نفت
  • دلایل حذف یک سریال از پلتفرم‌ها ایرانی
  • نخستین گروه عمره‌گزاران ایرانی وارد مکه شدند
  • عمره گزاران ایرانی احرام پوشیدند
  • عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند