Web Analytics Made Easy - Statcounter

با گذشت نزدیک به یک و نیم ماه از سال 97 هنوز تعرفه‌های خدمات پزشکی مراکز درمانی از سوی هیأت دولت اعلام نشده است. ناهید زمانی خبرنگار

ایران آنلاین /  گزارش‌ها نشان می‌دهد وزارت بهداشت افزایش 10 درصدی تعرفه‌های پزشکی را به شورای عالی بیمه پیشنهاد داده است، اما به گفته معاون سازمان بیمه سلامت ایران گویا نظر دولت افزایش 5 درصدی تعرفه‌های مراکز درمانی در هر دو بخش دولتی و خصوصی است با این حال هنوز از اعلام تعرفه‌های سال جدید خبری نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به‌گزارش «ایران»، با وجود آنکه مراکز درمانی با تعرفه سال گذشته خدمات ارائه می‌دهند اما دیروز نمایندگان بیش از 40 بیمارستان خصوصی در نشستی با حضور رئیس سازمان نظام پزشکی، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و دکترسعید نمکی معاون اموراجتماعی و فرهنگی سازمان برنامه و بودجه درباره تعرفه‌های خدمات درمانی به بحث و تبادل نظر پرداختند. بنابراین گزارش نمایندگان بخش خصوصی به افزایش 5 درصدی تعرفه‌های پزشکی از سوی دولت اعتراض دارند. آنها معتقدند: در صورت تصویب افزایش 5درصدی تعرفه‌های خدمات درمانی لطمات جبران‌ناپذیری به این بخش وارد خواهد شد. گفته می‌شود، عدم رشد متناسب تعرفه‌های خدمات درمانی در سال گذشته و تأخیر در ابلاغ آن بیمارستان‌های خصوصی را دچار مشکلات زیادی کرده که در صورت تکرار آن در سال‌جاری این بخش محکوم به ورشکستگی خواهد بود. از همین رو نمایندگان بخش خصوصی با ابراز نگرانی از پیش‌بینی‌های صورت گرفته مبنی بر رشد 5 درصدی تعرفه‌های پزشکی بخش خصوصی در سال‌جاری، به رئیس جمهوری نامه نوشتند و افزایش منطقی تعرفه‌ها و معادل نرخ تورم را خواستار شدند.
در بخشی از این نامه آمده است: متأسفانه در سال‌های اخیر بنا به دلایل مختلف، رشد تعرفه‌های بیمارستانی خصوصاً هتلینگ که شامل حقوق و دستمزد و لوازم مصرفی است، هیچ هماهنگی با نرخ رشد تورم در این بخش نداشته است که این موضوع مورد قبول تمام کارشناسان حوزه سلامت، وزارت بهداشت، مجلس شورای اسلامی و سازمان برنامه وبودجه بوده است و از طرفی پرداخت هزینه استهلاک و لوازم مصرفی بیمارستان‌ها به بهانه‌های مختلف از درآمد بیمارستان‌ها حذف شده است که این موضوع موجب کاهش کمی و کیفی خدمات، ناتوانی در جایگزینی تجهیزات مستهلک و کاهش کیفیت خدمات خواهد شد در بخش دیگری از این نامه اشاره شده است چنانچه این روند ادامه داشته باشد قطعاً موجب تعطیلی بسیاری از خدمات، کاهش رسیدگی مطلوب بموقع و مناسب به بیماران می‌شود. لذا از حضرتعالی تمنا داریم نسبت به بازنگری و افزایش منطقی تعرفه‌های خدمات درمانی و حداقل معادل نرخ تورم در بخش خصوصی و اجرای قانون در قیمت‌گذاری بر اساس قیمت تمام شده واقعی در سال‌جاری دستور عاجل صادر فرمایید.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۹۶۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراحل رای دادن الکترونیکی چگونه است؟

دومین مرحله از انتخابات مجلس دوازدهم در ۸ حوزه به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد.   به گزارش ایسنا، مراحل رای دادن در انتخابات الکترونیکی به این شرح است: فرد با یکی از اصل مدارک کارت ملی، شناسنامه، گواهینامه، گذرنامه یا کارت پایان خدمت وارد شعبه می‌شود.   ۱ - در ابتدا احراز هویت به صورت الکترونیکی انجام شده و اگر فرد واجد شرایط رای دادن باشد، به او کارت تعرفه داده می‌شود.   ۲- رای دهنده، کارت تعرفه را بر روی مکانی که روی صندوق الکترونیکی است، قرار می‌دهد.   ۳- وقتی صندوق اجازه رای دادن را داد، لیست اسامی و کد و تصاویر داوطلبان در اختیار فرد رای دهنده قرار می‌گیرد.   ۴- فرد کد داوطلبان را در محل مشخص شده به صورت دستی وارد کرده و رای خود را می‌دهد.   ۵- بعد از اینکه فرد رای خود را داد، کارت تعرفه را برمی گرداند و مدرک شناسایی خود را پس می‌گیرد.   ۶- در این انتخابات دیگر تعرفه رای کاغذی وجود ندارد و تعرفه‌ای هم داخل صندوق انداخته نمی‌شود.   بر اساس اعلام سخنگوی ستاد انتخابات کشور امروز؛ یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ در استان تهران صندوق های الکترونیکی زیر بار می‌رود و شبیه‌سازی انتخابات الکترونیک اجرا خواهد شد.   در حوزه انتخابیه تهران ۴ هزار شعبه به صورت تمام الکترونیک، آماده اخذ رای هستند.   دومین دوره از انتخابات مجلس دوازدهم جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ مانور لاکچری قالیباف در هتل بزرگ تهران /پشت پرده مهمانی مجلل برای منتخبان مجلس دوازدهم / هزینه یک شب اقامت در گراند هتل چند؟ آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم نتیجه نهایی انتخابات مجلس/ دور دوم سراب

دیگر خبرها

  • تعرفه سالن های ورزشی شهرداری در سال جدید چقدر است؟
  • تعرفه سالن های ورزش شهرداری در سال جدید چقدر است؟
  • شیوه‌نامه خدمات غیرحضوری دفاتر اسناد رسمی تصویب شد
  • مراحل رای دادن الکترونیکی چگونه است؟
  • خروج واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور بعد از ۶ سال از ورشکستگی
  • خروج واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور بعد از ۶ سال از ورشکستگی با حمایت دستگاه قضا
  • معیار تعرفه خدمات مهندسی نباید قیمت ماست باشد
  • خروج از ورشکستگی یک واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور
  • کوچ پرستاران از بخش دولتی به خصوصی
  • بیمه ها تعرفه خدمات آزمایشگاهی را به درستی پوشش نمی دهند