Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-05@20:45:53 GMT

اراک| مشکلات بخش صنعت و تولید استان مرکزی بسیار زیاد است

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۹۶۹۳۹

اراک| مشکلات بخش صنعت و تولید استان مرکزی بسیار زیاد است

مسئول کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان مرکزی گفت: مشکلات در بخش صنعت و تولید بسیار زیاد است. ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۰ استانها مرکزی نظرات

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، ابوالفضل پوروفایی در جلسه کمیسیون کارگران اراک که در محل فرمانداری با حضور نمایندگان صنایع برگزار شد با اشاره به عدم نتیجه مطلوب در پیگیری‌های مسئولان از معضلات کارگران اظهار داشت: ناگفته نیست که مسئولان استان و اراک پیگیر مسائل و مشکلات بخش کارگری هستند ولی با وجود شرایط سخت اقتصادی موجود کشور به سبب تحریم‌ها و دیگر موانع آنچنان که باید نتیجه مطلوبی بدست نمی‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مشکلات در بخش صنعت و تولید بسیار زیاد است که نیازمند همکاری همه از جمله تولیدکنندگان، کارگران و مسئولان در کنار هم است.

مسئول کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان مرکزی تصریح کرد: برطرف شدن مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی مستلزم برطرف شدن مشکلات بخش کارگری و کارفرما بوده که در نخست اگر این معضلات بهبود پیدا کند به مرور مشکلات بخش کارگری هم برطرف می‌شود.

پوروفایی بیان کرد: متاسفانه نشست‌هایی که در آن شوراها، انجمن‌های صنفی، نمایندگان کارگران، کارفرمایان و مسئولان حضور داشته باشند کمترانجام می‌شود.

وی عنوان کرد: بحث جلسات و نشست‌های کارگری تنها بر پایه موضوعات صنفی بوده و باید از سیاست بدور باشد، تجربه نشان داده واحدهایی که با موضوعات و مشکلات به شکل سیاسی برخورد کرده‌اند دچار مشکلات و حاشیه‌های بیشتری شده و موضوع اصلی که برطرف کردن معضل تولید و رونق صنعت که درآمد و اقتصاد کارگر به آن وابسته است به فراموشی سپرده شده است.

مسئول کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان مرکزی تاکید کرد: مشکلات و معضلات کنونی در بخش تولید و واحدهای صنعتی به سبب همین نگاه سیاسی به بخش صنعت در گذشته بوده است.

پوروفایی خاطرنشان کرد: اگر بستر مناسب و خودمانی با حضور همه عوامل و مسئولان مربوط به بخش کارگری به شکل مستمر و نتیجه‌بخش وجود نداشته باشد در نتیجه مطالبات کارگران به خیابان کشیده می‌شود که ما هم به عنوان یک ایرانی معتقد به اصول نظام راضی به اینگونه تنش‌ها نیستیم و همچنان بدنبال فضایی برای طرح دغدغه‌های کارگران و رساندن صدای درد دل آنان به گوش مسئولان ذی‌ربط هستیم.

وی ادامه داد: چالش‌های حوزه کار و تولید تا زمانی که مشکلات کارفرمایان و تولیدگران حل نشود پابرجا می‌ماند و کارگران به عنوان نیروهای مولد جامعه باید بیشتر در کانون توجه باشند.
ورود کالاهای قاچاق به جامعه آفت و تهدیدی جدی برای بخش تولیدکنندگان محسوب می‌شود که به شدت آسیب زننده است وبه همین روال واحدهای نیمه جان تولیدی که با 50 درصد ظرفیت خود روی پا مانده‌اند با افزایش کالای قاچاق از پا درمی‌آیند،

مسئول کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان مرکزی افزود: سوءمدیریت در واحدهای صنعتی به حداکثر خود رسیده و مدیرانی در راس واحدها قرار می‌گیرند که تابحال تجربه تولید و صنعت را نداشته و ندارند ولی به واسطه نفوذی که دارند در راس مدیریت مجموعه‌ها قرار می‌گیرند.

پوروفایی با اشتباه دانستن عدم استفاده از نیروی بومی در واحدهای صنعتی ادامه داد و گفت: در همه واحدهای تولیدی و بخش صنعتی، افرادی که مدارک و تحصیلات مرتبط با واحد صنعتی و تولیدی موجود دراستان وکلانشهر اراک را داشته و از بومی‌های استان هم هستند بیشمار است که متاسفانه نادیده گرفته می‌شوند، همچنین افرادی که کار را از کف کارگاه شروع کرده و بهتر از هرفرد دیگر مسائل و مشکلات کارگاه خود را می‌دانند و برای آن راهکار دارند هم موجود هستند، ولی همچنان مسئولیت و مدیریت واحدها بدست نابلدان و ناکارآمدان سپرده می‌شود.

وی با تاکید براعتقاد کامل به اجرای منویات رهبری مبتنی بر اصل 44 گفت: کارگران با اصل 44 قانون اساسی مخالف نیستند و همه اعتقاد داریم که این اصل بر طبق منویات مقام معظم رهبری در مدل صد درصدی خود اجرا شود ولی تاکنون این اصل به معنای واقعی در این استان اجرا نشده زیرا هرواحد تولیدی صنعتی تنها با یک میزان مبلغ ناچیزدراختیارافراد وکارفرمایانی که منفعت بورس برایشان در اولویت است و میلی برای تولید ندارند قرار می‌دهند که چالش این موارد غیرکارشناسی درنهایت گریبان کارگر را می‌گیرد.

مسئول کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان مرکزی تصریح کرد: کارگران در راستای تحقق حمایت از کالای ایرانی نقش موثری دارند ولی از کارگری که امنیت شغلی نداشته، حقوق معوق دارد و از حداقل معیشت برخوردار است، انتظاری برای تولید کالای با کیفیت نمی‌رود.

به گزارش تسنیم دراین نشست جمعی از نمایندگان شوراهای اسلامی کار شهرستان اراک مسائل و مشکلات جامعه کار و تولید را مطرح و خواستار رسیدگی آنان از سوی مسئولان شدند، همچنین در ادامه جمعی از اعضای هیئت مدیره کانون شوراهای کار و اعضای هیئت اجرایی خانه کارگر شهرستان اراک تجلیل شدند.

انتهای پیام/ ت

R41371/P1336/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۹۶۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمین ساخت ۱۴۰ هزار مسکن کارگران تامین شد

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از تامین زمین ساخت ۱۴۰ هزار واحد مسکونی کارگران خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، ارسلان مالکی با اشاره به این‌که اراضی تامین شده برای کارگران در 10 استان کشور واقع شده‌اند، گفت: مساحت کل زمین‌هایی که برای طرح صنعت شهرها در نظر گرفته شده نزدیک به 5000 هکتار بوده که برای ساخت 140 هزار واحد مسکونی کافی است.

وی با اشاره به این‌که صنعت شهرها یکی از سیاست‌های موفق دولت سیزدهم برای استفاده از تمامی ظرفیت‌های کشور است، افزود: اجرا این طرح، مشارکت دولت و بخش صنعت برای تولید مسکن است.

وی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت مدیریتی واحدهای صنعتی در احداث پروژه‌ها و کنترل کیفی این پروژه‌ها توسط بخش صنعت از مزایای این مشارکت است. در این راستا دولت نیز تمامی امکانات موجود برای تسهیل در اخذ مجوزها و امکان ایجاد تسهیلات را به کار می‌گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تجلیل از ۱۰۰۰ پاکبان کرمانشاه در جشن «خداقوت کارگر»
  • زمین ساخت ۱۴۰ هزار مسکن کارگران تامین شد
  • استرس از فضای کارگری برداشته شود
  • مشارکت مردمی و تامین امنیت خاطر در سرمایه‌گذاری‌ها در دستور کار دولت
  • روایتی از نامهربانی مردم با یار مهربان + فیلم
  • تقدیر از کارگران شهرستان ورامین با حضور مسئولان
  • کارگران نساجی بروجرد در انتظار حل مشکلات کارخانه
  • کارگران نساجی بروجرد در انتظار حل مسائل کارخانه
  • تار و پود‌های صنعت فرش یزد در گره مشکلات
  • دیوان عدالت اداری پارسال ۱۶۶ مصوبه شوراهای کشور را باطل کرد