Web Analytics Made Easy - Statcounter

انوش نوری اسفندیاری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، با بیان اینکه کمرنگ بودن اطلاع رسانی مهمترین موضوع در بحث بحران آب است، اظهار داشت: در حال حاضر همه استان‌ها به لحاظ بحران آب وضعیت یکسانی ندارند، روی استان‌های مرکزی، جنوب غربی و شرقی فشار بیشتری وارد می‌شود که طبیعتا با کاهش تولید کشاورزی و خشک شدن باغات و مزارع همراه خواهد بود چرا که سطح کشت تناسبی با امکانات آبی ما ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه طی سال‌های آتی روند مهاجرت از روستاها و خالی از سکنه شدن بسیاری از شهرها و روستاها شدت می‌گیرد، افزود: مهاجرت‌ها اینگونه نیست که به سرعت آنگونه که برخی پیش بینی می‌کنند رخ دهد، اما وضعیت بسیار نگران کننده است.

عضو شورای راهبردی اندیشکده تدبیر آب ایران با اشاره به اینکه اکنون بیشتر مهاجرت‌ها در فلات مرکزی و سیستان وبلوچستان دیده می‌شود، خاطرنشان کرد: در دهه 40 نیز در سیستان و بلوچستان مهاجرت‌های گسترده‌ای را به گرگان شاهد بوده‌ایم، اکنون نیز در خراسان جنوبی، کرمان، فارس و اصفهان این واقعه در حال رخ دادن است که لزوم توجه و برنامه ریزی را با توجه به اولویت و وخامت اوضاع می‌طلبد.

وی یادآور شد: دباید خودمان را با امکاناتی که داریم سازگار کنیم و روند توسعه را مطابق با شرایط اقلیمی کشور داشته باشیم.

نوری اسفندیاری تاکید کرد: در حال حاضر برخی جهت گیری‌ها در رابطه با بحران آب خوب است اما همچنان اداری و از بالا به پایین است، ما باید روش‌های جدیدی داشته باشیم که البته زمان بر هم هست، اما مهم این است که این روش‌ها فعال شود که از جمله برخی اقدامات اقتصادی، مشارکتی و داوطلبانه است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: اصفهان ایران سیستان و بلوچستان مهاجرت مهاجرت از روستاها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۹۶۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه های روز ملی ایمنی حمل و نقل در سیستان وبلوچستان تشريح شد

 تیمور باقری اظهار داشت:  در تقویم سالیانه کشور هفتم اردیبهشت‌ماه از سوی شورای فرهنگ عمومی به عنوان روز ملی ایمنی حمل و نقل نامگذاری گردید تا یادآور اهمیت موضوع و توجه به آمار سوانح  و اقدامات صورت گرفته برای ارتقای ایمنی  باشد.

وی گفت:سرعت غیرمجاز، منشا بیشتر تخلفات رانندگی است و فرهنگ‌سازی به عنوان مهم‌ترین عامل برای پیشگیری از سوانح رانندگی باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون حمل و نقل اداره کل  راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان  برنامه های مختلفی در مرکز استان و ادارات شهرستانی برای این هفته در نظر گرفته شده است که  از آن جمله می توان به اجرای طرح آموزش ایمنی به  کاربران جاده‌ای  ، توزیع کلاه ایمنی به موتور سیکلت سواران،  طرح کنترل و نظارت محسوس و نامحسوس بر نحوه فعالیت ناوگان عمومی حمل و نقل جاده‌ای در محورهای مواصلاتی تحت پوشش ، حضور در مدارس حاشیه راه‌های استان جهت ارائه آموزه‌های ترافیکی، نصب بنر حاوی پیام های ایمنی در مراکز تجمع رانندگان و مجتمع های خدماتی-رفاهی و ارسال پیام کوتاه بمنظور جلب توجه عمومی نسبت به مخاطرات سوانح رانندگی نام برد.

باقری  ، هدف از اجرای این برنامه ها را ایجاد حساسیت  در بین  عموم مردم جهت افزایش ایمنی تردد‌های جاده‌ای و تلاش برای کاهش تصادفات رانندگی، عنوان کرد و گفت: خوشبختانه  در ایام اجرای طرح نوروزی میزان تصادفات در این استان به میزان قابل توجهی کاهش داشت  که امیدواریم با تعامل همه دستگاه‌ها  و مردم تا پایان سال جاری، روند کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای ادامه یابد و شاهد سفرهای ایمن و بدون حادثه برای هموطنان عزیزمان باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای ۲۳ هزار تن نهاده دامی درسیستان وبلوچستان
  • منطقه ترشاب خاش یکی ازجاذبه‌های گردشگری سیستان وبلوچستان
  • چهارشنبه این هفته سیستان وبلوچستان ودغدغه‌های شما هم استانی‌ها
  • تداوم باران بهاری در سیستان وبلوچستان
  • برنامه های روز ملی ایمنی حمل و نقل در سیستان وبلوچستان تشريح شد
  • خرید۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • اعزام زائران حج عمره سیستان وبلوچستان به سرزمین وحی
  • گشت ارشاد تنها راه مقابله با بی‌حجابی عامدانه/ امر به معروف با نگاه از بالا به پایین منجر به بی‌نظمی اجتماعی می‌شود
  • مراجعه بیش از ۴۶ هزار ناوگان سنگین به مراکز معاینه فنی سیستان وبلوچستان
  • کمک‌های هلال‌احمر یزد به مردم مناطق سیل‌زده سیستا‌ن‌وبلوچستان