Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@22:13:10 GMT

اندیشه‌ها و تفکرات استاد شهید مطهری درس رسیدن به سعادت است

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۹۷۰۳۱

اندیشه‌ها و تفکرات استاد شهید مطهری درس رسیدن به سعادت است

بوشهر- مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ پیاده امام صادق(ع) استان بوشهر گفت: اندیشه‌ها و تفکرات استاد شهید مطهری، سراسر اندیشیدن و درس رسیدن به سعادت است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عبدالکریم اعلمی‌نژاد صبح یکشنبه در مراسم افتتاحیه برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی در تیپ پیاده امام صادق(ع) استان بوشهر ضمن گرامی‌داشت این هفته، اظهار داشت: خداوند متعال دینش را به سرمنزل مقصود می‌رساند اگر چه کفار با تمام امکانات و ابزار بخواهند جلوی آن بیاستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعلمی‌نژاد با تاکید بر اینکه اگر کسی ولایت‌پذیری نداشته باشد نماز و روزه او را به جایی نخواهد رساند، ادامه داد: تمام تلاش دشمنان خدا این است که با ابزار و امکانات خود اصل دین را منحرف کرده تا مردم به درستی به آن نرسند.

وی با تاکید بر اینکه حوزویان، دانشجویان و جوانان جامعه امروزی ما به خصوص باید افکار شهید مطهری را در خود پیاده کنند، ادامه داد: تفکرات و اندیشه‌های ناب شهید مطهری که بر گرفته از احادیث و احکام اسلامی است باید همواره در جامعه مورد توجه قرار گیرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ پیاده امام صادق(ع) استان بوشهر با اشاره به ویژگی‌های ناب شهید مطهری در مسائل اعتقادی و دینی، اظهار داشت: ثروت شهید مطهری اندیشه‌های ناب او بوده به طوری که با این تفکر بالا توانست به حجم عظیمی از شبهات حوزویان، دانشجویان، جوانان و جامعه در بحث دین پاسخ قاطعی دهد.

اعلمی‌نژاد تاکید کرد: استاد شهید مطهری اندیشمند و عالمی والا مقام بود که با استفاده از اندیشه‌های الهی‌اش نه تنها روحانیون، جوانان، جامعه  را متحول کرد بلکه باعث شد تا انقلاب به حرکت پیش‌رونده خود با قدرت ادامه دهد.

وی با اشاره به اینکه اندیشه‌ها و تفکرات استاد شهید مطهری، سراسر اندیشیدن و درس رسیدن به سعادت است، گفت: اگر افکار و اندیشه‌های وی به درستی در جامعه تبیین شود جامعه ما جامعه‌ای پیشرفته و سعادتمند می‌شود.

منبع: مهر

کلیدواژه: بوشهر تیپ پیاده امام صادق بوشهر عبدالکریم اعلمی نژاد مجله ایران مهر بوشهر کرمانشاه گرگان شیراز شهرکرد خرم آباد بیرجند هفته سلامت بارش باران تبریز مجلس شورای اسلامی خطبه های نماز جمعه اشتغال مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۹۷۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علی مطهری: حاندان مطهری همه به یک گونه فکر می‌کنند

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرآنلاین، علی مطهری در گفتگویی که به مناسبت سالگرد شهادت آیت الله مطهری انجام شده بود درباره شکاف بین نسلی در خانواده آیت الله گفته بود: بین خانواده استاد مطهری اختلاف نظرهای سیاسی جزئی وجود دارد اما...

بخش هایی از این گفتگو را بخوانید؛

*آقای مطهری! شکاف بین نسلی چقدر در خانواده آیت الله مطهری مشهود است؟

در خانواده استاد مطهری با احتساب نوه‌ها و نتیجه‌ها و نبیره‌ها ما با چنین پدیده‌ای مواجه نیستیم. همه از مرد و زن و دختر و پسر یک گونه فکر می‌کنند و بین آنها حسن تفاهم برقرار است. البته ممکن است بین آنها اختلاف نظرهای سیاسی جزئی و تفاوت در قضاوتها درباره برخی مسائل روز وجود داشته باشد.

به هرحال در بین نوه‌ها و نتیجه‌ها و نبیره‌ها افرادی پیدا نمی‌کنید که دچار بن‌بست فکری یا پوچی در زندگی و از این قبیل مسائل شده باشند و نیاز به کمک فکری و توجیه ما داشته باشند. شاید علت اصلی آن انس با آثار پدر بزرگشان باشد.

*آن تجربیاتی که شخص شما در ارتباط با پدرتان داشته اید چقدر قابل تعمیم به نوع مناسبات و روابط شما با فرزندانتان است؟

به نظر من فرقی حاصل نشده، همان تجربیات و رفتارها قابل تعمیم به رفتار ما با فرزندان و نوه‌هاست. فقط وسایل و ابزارها تغییر کرده و الاّ ماهیت و محتوای حوادث تغییر نکرده است. همان اصول اخلاقی که آن روز باید رعایت می‌شد امروز هم باید رعایت شود.

دیگر خبرها

  • معرفی کتاب‌های شهید مطهری به کودکان
  • واکنش مطهری به ماجرای دختـر دف‌زن | خانم‌های مجلس به لاک غلیظش معترض بودنـد!
  • واکنش علی مطهری به ماجرای خانم دف‌زن در مراسم شهید مطهری/بدون مشورت با من این خانم را با یک آقا جایگزین کردند /خانم‌های معترض از او دلجویی کردند
  • علی مطهری: حاندان مطهری همه به یک گونه فکر می‌کنند
  • «داستان راستان» نردبانی برای خیزش‌های انقلابی بود
  • تاثیرگذاری فرهنگی وظیفه آحاد مردم جامعه است
  • معلم «انسان ســـاز» است/ ترسیم مثلث «عشق، ایمان و اراده»
  • گل گهر در اندیشه اولین پیروزی/ شمس آذر به دنبال رسیدن به رده ششم
  • یادواره شهدای نیر با محوریت فضائل استاد شهید مطهری
  • سه جریان مخالف استاد مطهری