Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-30@19:30:29 GMT

اخبار کوتاه از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۹۷۴۷۸

اخبار کوتاه از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی

جشن تکلیف 60 دانش‌آموز دبستان دختران سما واحد رشت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، در این مراسم دختران دانش آموز مکلف پس از عبور از زیر قرآن مجید، وارد جایگاه مراسم شدند و در مکانهایی که برای آنها پیش بینی شده بود استقرار یافتند.

این مراسم با هدف آشنایی دانش آموزان با آموزه های دینی همزمان با ورود به سن بلوغ برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مراسم جشن تکلیف با هدف ترویج فرهنگ دینی، قرآنی و توسعه فرهنگ حجاب و عفاف در مدارس برگزار تا روح معنوی در جامعه پرورش یابد.

ادامه مراسم با قرائت پیمان نامه صورت گرفت. سوگند نامه جشن عبادت، بیان احکام شرعی و برپایی نماز جماعت از مهمترین برنامه‌های فرهنگی اجرایی در این مراسم بود.

کارگاه آموزشی

همزمان با ولادت با سعادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان کارگاه آموزشی با موضوع تغذیه در واحد اقلید برگزار شد؛ در این کارگاه که با حضور اعضای هیأت رئیسه و کارکنان واحد اقلید در محل تالار اجتماعات شهید حججی این واحد دانشگاهی برگزار شد، کارشناسان شبکه بهداشت و درمان درباره استفاده بهینه از منابع غذایی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

برگزاری ایستگاه سلامت از دیگر برنامه‌های این کارگاه آموزشی بود.

نمایشگاه گل و گیاه

مدیر مجتمع آموزشی پسرانه سما بوشهر گفت: «نمایشگاه گل و گیاه به مناسبت هفته سلامت و با هدف توانمندسازی دانش آموزان این مجتمع دایر شده است.»

عبدالخالق بردخونی افزود: «همه گل و گیاه عرضه شده در این نمایشگاه از سوی خود دانش آموزان و در منازل با مشارکت والدین پرورش داده شده است.»

به گفته مدیر مجتمع آموزشی پسرانه سما، این نمایشگاه به منظور حفظ محیط زیست و سلامتی دانش آموزان اجرا شده است.»

کارگاه آموزشی

به مناسبت 8 اردیبهشت روز ملی جوان و ولادت حضرت علی اکبر (ع) کارگاه آموزشی شادزیستن به همت دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی مرکز گیلان غرب و با همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان گیلان غرب و با هدف توانمندسازی دانشجویان در راستای اهداف روحیه بخشی، برگزار و تکنیک های شادزیستن، بالا بردن درصد رضایت مندی از زندگی و کنترل استرس توسط مهندس پروین روان شناس مرکز بهداشت و درمان گیلان غرب آموزش داده شد.

در این کارگاه عوامل مختلف انگیزشی و آسیب های روانی و محیطی که مانع تمرکز و شاد بودن فرد می شوند مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و در یک گفتمان تعاملی و مشارکت طرفینی راه حل های آن بررسی شد.

کارگاه آموزشی

کارگاه آموزشی یکروزه ارتباط موثر و مهارت های بین فردی ویژه کارکنان در سالن کنفرانس واحد دانشگاهی نور برگزار شد.

دکتر صدرالدین متولی در این کارگاه آموزشی با بیان اینکه ارتباط از مولفه‌های اصلی زندگی اجتماعی و مهارت برقراری ارتباط موثر یکی از مهم‌ترین پیش بینی کننده‌های سلامت روابط بین فردی به شمار می‌رود، گفت: «ارتباطات بین فردی اساس و شالوده هویت و کمال انسان است و مبنای اولیه پیوند وی با دیگران را تشکیل می‌دهد. ارتباطات مؤثر موجب شکوفائی افراد و بهبود کیفیت روابط می‌شود.»

رئیس واحد نور افزود: «ارتباطات غیر مؤثر مانع از شکوفائی انسان می‌شود و ممکن است روابط را تخریب ‌کند و مهم‌ترین دلیل برقرار کردن ارتباط با دیگران این است که بسیاری از نیازهای او را برطرف می‌‌کند.»

استاد محمود امانی هم با تعریفی از ارتباط موثر که به ارتباط توام با آرامش، احترام و اقتدار، توجه و درک گفته می شود، گفت: «همواره قبل از کنش و واکنش به تبعات آن فکر کرده و رفتار افراد را در شرایط محیطی و اجتماعی آن تحلیل و تفسیر کنید.»

وی موانع ارتباط سازنده را عدم تعادل در اعتماد به نفس، استرس، بی اعتنایی، زود رنجی، تهدید کردن و پیش داوری عنوان کرد و افزود: «در ارتباط سازنده موثر باید ذهن را تغییر داده، با نگاه برابر با همه گفتگو کرده، گذشت داشته، افراد را درک کرده و شنونده خوبی باشید.»

این جامعه شناس در خصوص تکنیک های سخن گفتن مطالبی بیان کرد و افزود: «ابتدا فکر کنید سپس سخن بگوئید، از جملات انگیزشی در سخنان و سخنرانی استفاده کرده، همواره با اقتدار و با صلابت لازم صحبت و سخنرانی و مدیریت زمان را در خود تقویت کنید.»

در این کارگاه محمود ربانی استاد جامعه شناسی و سخنوری درباره ضرورت برقراری ارتباط موثر، راه های برقراری ارتباط موثر با دیگران، استفاده از زبان بدن، تکنیک های سخن گفتن، نقش سخنوری در زندگی، عوامل موثر در ارتباط سازنده و مهارت های فن بیان سخنانی ایراد کرد.

جشن میلاد امام زمان (عج)

رئیس شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین المللی خرمشهر خلیج فارس از برگزاری جشن میلاد امام زمان (عج) خبر داد

دکتر مهدی بصیرت گفت: معاونت فرهنگی و دانشجویی این دانشگاه در نظر دارد مانند سنوات گذشته مراسم با شکوهی در این ایام فرخنده برگزار کند.

بصیرت با بیان اینکه ظهور منجی عالم بشریت عدالت در تمام جهان حاکم می شود.گفت :شناخت امام زمان (عج) به معنای واقعی جامعه را بیمه می کند

وی با بیان اینکه این ایام مبارک و میمون با هفته معلم تقارن یافته است گفت:ان‌شالله در مراسم نیمه شعبان امسال مراسمی بصورت مشترک برای اساتید این واحد دانشگاهی برگزار می کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین المللی خرمشهر خلیج فارس با تبریک پیشاپیش رو معلم خاطرنشان کرد: قدرت بیان، یکی از عواملی است که در ایجاد رابطه با افراد، فوق‌العاده مؤثر است و اساتید باید حتما از این نیرو برخوردار باشد. بسیاری از افراد، باسواد هستند ولی در اظهار و انتقال مطالب و تفهیم آن به دیگران، ناتوانند.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۹۷۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی دوست من کتاب برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، عاطفه زارعی صبح سه‌شنبه با بیان اینکه استان همدان با توجه به ظرفیت‌های ادبی که دارد گهواره ادبیات کودک و نوجوان ایران به حساب می‌آید اظهار کرد: دومین دوره جشنواره ملی شعر و داستان کودک و نوجوان دوست من کتاب از آبان ماه سال ۱۴۰۱ آغاز شد و آثار بسیاری از سراسر استان‌های کشور به دبیرخانه رسید.

وی افزود: هیأت داوران این جشنواره از اساتید برجسته ادبیات کودکان و نوجوان چون مصطفی رحماندوست، محمدرضا یوسفی، افسانه شعبانژاد، بابک نیک طلب، غلامرضا بکتاش، حامد محقق، محمود پوروهاب تشکیل شده که از افتخارات ایران اسلامی به حساب می‌آیند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان تصریح کرد: آیین اختتامیه این جشنواره روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه ساعت ۱۰ صبح در محل سالن ابن سینا همدان واقع در بلوار مفتح با حضور برگزیدگان، علاقمندان و چهره‌های شاخص ادبی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه روز سه‌شنبه نیز دو کارگاه آموزشی شعر و داستان در محل کتابخانه مرکزی همدان برگزار می‌شود ادامه داد: کارگاه آموزشی شعر با حضور مصطفی رحماندوست، غلامرضا بکتاش و کمال شفیعی و کارگاه آموزشی داستان با حضور محمدرضا یوسفی، بهناز ضرابی‌زاده و مونا اسکندری ساعت ۱۵ روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

کد خبر 6093044

دیگر خبرها

  • ایجاد دانشکده‌ ویژه مادران در واحدهای دانشگاه‌ آزاد
  • ایجاد دانشکده‌های ویژه مادران در همه واحدهای دانشگاه‌ آزاد
  • آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی دوست من کتاب برگزار می‌شود
  • رویداد صدرا با حضور ۶۰ شرکت در دانشگاه آزاد بوئین‌زهرا آغاز شد
  • تصمیمی برای تفکیک جنسیتی در دانشگاه آزاد اتخاذ نشده است
  • برگزاری کارگاه آموزشی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در خوی
  • تلاش دانشگاه حرکت در جهت درآمدزایی غیر شهریه‌ای است
  • برگزاری روانشناسی خودمانی در بهشت مادران
  • آئین گرامیداشت روز جهانی روانشناس و مشاور برگزار شد
  • چند خبر کوتاه از شهرستان های تربت حیدریه و نیشابور