Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-23@22:19:03 GMT

کلید حل معمای مسئله اقتصادی ایران، مصرف کالای داخلی است

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۹۷۵۱۰

به گزارش ایکنا از کردستان، برهان صلواتی، دیروز، هشتم اردیبهشت ماه در همایش روز جهانی ایمنی و بهداشت کار، با اشاره به اینکه اشتغال و بیکاری مهمترین مسئله مورد بحث در خصوص اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، اظهار کرد: گرچه ایجاد اشتغال یکی از جدی ترین دغدغه‌های دولت است اما تنها مسئولیت و دغدغه اداره کار نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی توجه به نیروی کار را تنها یکی از وظایف وزارت کار دانست و افزود: کارگری که کار می‌کند صاحب فکر و اندیشه، هنر و مهارت است و سرمایه‌ای برای کارگاه و جامعه محسوب می‌شود که در صورت بروز هر گونه آسیب برای این قشر نه تنها کارگاره بلکه جامعه نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان عنوان کرد: وظیفه ما بازرسی از واحدهای کارگری به جهت حفظ ایمنی کارگران و آموزش کارفرمایان است که اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی همواره وظیفه خود را در این زمینه انجام داده است.
وی کار کودکان را معضلی اجتماعی دانست و بیان کرد: کودکی تعریف اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی خاصی دارد که باید مانع از ورود کودکان به عرصه کار شود اما متاسفانه گاها مشکلات اقتصادی خانواده‌ها، موجب ورود کودکان به عرصه کار و فعالیت در سنین پایین می‌شود که این امری پسندیده نیست.
صلواتی با اشاره به اینکه کار کودکان کمتر از 15 سال ممنوع است، گفت: در صورت فعالیت و کار کودکان در هر مکانی در سنین زیر 15 سال، اداره کار به محض شناسایی برخورد خواهد کرد و هر فرد و هر کارگاهی نمی‌تواند این کودکان را به کار وادارد.
وی در خصوص راهکار رفع و ریشه کن کردن این معضل، بیان کرد: دولت تنها یک ضلع حل این مشکل است و سازمان ها، نهادها، موسسات خیریه و مردم همه باید دست به دست هم داده و کار کودکان را به حداقل برسانند و در صورتی که کودکی هم کار می‌کند، باید در چارچوب قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی حضور و مشارکت مردم در رفع این مشکل را تأثیرگذار دانست و بیان کرد: هیچ توسعه سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جز با مشارکت و همراهی مردم ممکن نخواهد بود.
وی بر مصرف کالای ایرانی به منظور حمایت از کارگران ایرانی تاکید کرد و یادآور شد: کلید حل معمای مسئله اقتصادی ایران، مصرف کالای داخلی است و شرط استفاده مردم از کالای داخلی نیز افزایش کیفیت است.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۹۷۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز هفته کارگر با شعار «مشارکت کارگر، جهش تولید و ایران قوی»

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: هفته کارگر با شعار «مشارکت کارگر، جهش تولید و ایران قوی» آغاز شد و با برنامه‌های متعدد ادامه خواهد یافت.

به گزارش «تابناک»، محمد چکشیان در نشست خبری به مناسبت فرارسیدن هفته گرامیداشت کار و کارگر در تشریح برنامه‌ها و اقدامات در هفته کارگر، اظهار داشت: برای گرامیداشت این هفته از هشت ماه قبل کار را آغاز کردیم. با صدور فراخوان جشنواره «امتنان» به هشت میلیون کارگر پیامک ارسال شد تا کارگران بتوانند توانایی خود را نشان بدهند. در نهایت این جشنواره ۲۶ برگزیده کشوری انتخاب شدند که هفته آینده با حضور رئیس جمهور تقدیر خواهند شد.

رئیس ستاد اجرایی هفته گرامیداشت کار و کارگر افزود: اوایل اسفند ۱۴۰۲ دبیرخانه هفته کارگر به ریاست وزیر تعاون شکل گرفت و ستاد بزرگداشت نیز تشکیل شد. برای برگزاری این هفته ۹ کمیته تخصصی تشکیل و با استانداران هر استان صحبت شد تا برنامه‌های هفته کارگر را در برنامه خود قرار بدهند. برای نخستین بار سازمان‌های بیرونی نیز به این کمیته دعوت شدند.

نایب رئیس شورای سیاست‌گذاری تاکید کرد: در این هفته چند برنامه کلان داریم که در سطح ملی انجام می‌شود. یکی از برنامه‌ها اختتامیه جشنواره امتنان با حضور رئیس جمهوری است که ۱۱ اردیبهشت همزمان با روز کارگر برگزار می‌شود. برنامه دیگر مربوط به فردا (سه‌شنبه) است که تجدید میثاق با امام خمینی (ره) با حضور وزیر تعاون است. دیدار با حدود ۲ هزار کارگر با رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز برگزار خواهد شد.

وی افزود: حضور در گلزار شهدا، بازدید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونان وی از کارخانه‌ها، سخنرانی وزیر کار در نماز جمعه تهران، حضور معاونین وزیر در نمازجمعه استان‌های کشور، ۸ اردیبهشت مراسم اعطای نشان به کارخانه‌ها اقتصاد مقاومتی، ۹ اردیبهشت تجلیل از جامعه زنان کار و تولید، ۱۰ اردیبهشت نشست وزیر تعاون با جامعه کارگری از دیگر برنامه‌های مهم این هفته است. در سطح استان‌ها، سازمان‌ها، تشکیل‌های کارگری و کارفرمایی حدود ۱۰۰ برنامه اجرایی خواهد شد.

چکشیان خاطرنشان کرد: مکاتبه‌ای با ستاد اقامه نماز جمعه داشتیم که ائمه جمعه سراسر کشور به موضوع کار و کارگر بپردازند.

معاون وزیر کار ادامه داد: «مشارکت کارگر، جهش تولید و ایران قوی» شعار هفته کارگر است و هشتگ هفته کار و کارگر «پای کار ایرانیم» انتخاب شده است. اولین لیگ سراسری تنیس روی میز کارگران برای نخستین بار امسال برگزار خواهد شد و در سطح بازی‌های ملی و بزرگ کشور فعالیت خواهد کرد.

وی گفت: روز‌های هفته کارگر با عناوین مختلف نام‌گذاری شده‌اند به این ترتیب که ۵ اردیبهشت کارگر تجدید میثاق با امام ره، رهبری و شهدا، ۶ اردیبهشت کارگر فرهنگ کار و مهارت‌آموزی، ۷ اردیبهشت کارگر تامین اجتماعی و تکریم بازنشستگان، ۸ اردیبهشت کارگر منزلت خانواده، زنان و جوانی جمعیت، ۹ اردیبهشت کارگر ایمنی سلامت و بهداشت کار، ۱۰ اردیبهشت کارگر، تشکل‌ها و مشارکت مردم و ۱۱ اردیبهشت کارگر، ایمان، امید و همدلی نام‌گذاری شده‌اند.

دیگر خبرها

  • خون مردم و کودکان غزه بر روی دستان مالک واتس‌اپ
  • روزنامه شرق : گول قفسه این روزهای فروشگاه ها را نخورید؛ برنج خارجی هم کم کم از سفره مردم پر می‌کشد
  • دیدار نماینده منتخب مردم شهرستان های ابر با وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی
  • آغاز هفته کارگر با شعار «مشارکت کارگر، جهش تولید و ایران قوی»
  • تامین ارز کالای قاچاق در چهارراه استانبول/ بازار غیررسمی آرام می‌شود
  • صدای شکسته شدن استخوان به گوش می‌رسد | ما می‌دانستیم سفره مردم کوچک شده!
  • نقش مشارکت‌های مردمی در افزایش بهره‌وری و تولید
  • اسحاق جهانگیری: صدای شکسته شدن استخوان مردم به گوش می‌رسد
  • اسحاق جهانگیری : صدای شکسته شدن استخوان مردم به گوش می‌رسد
  • مردمی‌سازی واقعی تولید کلید حل مشکلات اقتصادی