Web Analytics Made Easy - Statcounter

در آستانه روز جهانی کارگر تعدادی از کارگران مجموعه کشت و صنعت مهاباد با هدف در یافت مطالبات مزدی خود مقابل دفتر کار یکی از مدیران جدید این مجموعه تجمع کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، مجتمع کشت و صنعت مهاباد یکی از طرح های صنایع تبدیلی کشاورزی قبل از انقلاب است و در ۳دهه اخیر تمامی تولیدات این مجتمع از کیفیت لازم برخوردار بودند، کشت و صنعت مهاباد مجموعه ایست متشکل از چهار شرکت “مجتمع کشت و صنعت مهاباد”، “مجتمع دامداری و صنعتی مهاباد”، “مجتمع هما مرغ مهاباد” و “مجتمع سردخانه زمزم مهاباد” این پروژه در فرایند زیرساخت سازی اقتصادی غرب کشور که در دهه ٤٠ شمسی فرایند آن بیشتر از پانزده سال بطول انجامید،بصورت ناتمام ساخته شد که وظیفه تامین محصولات فراوری شده کشاورزی و دامداری منطقه غرب کشور را برعهده داشت و حتی صادرات به کشورهای هم جوار نیز در ادامه توسعه فعالیت آن پیش بینی شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما واگذاری این مجتمع به بخش خصوصی مشکلات زیادی را به وجود آورده است. به گفته کارکنان مجتمع کشت و صنعت مهاباد از سال ۸۶  که مالکیت آن به بخش خصوصی واگذار شد، مشکلات این مجتمع به تدریج شروع شده و بارها حقوق و حق بیمه کارکنان و  مطالبات مرغداران نیز به تعویق افتاد.

تعدادی از واحدهای کشت و صنعت مهاباد در نهایت در آذرماه سال ۹۵ بنا بر نظر محاکم با برگزاری مزایده به یکی از طلبکاران عمده این شرکت واگذار شد که وی نیز بخشهای از این مجتمع را به یکی از کارآفرینان منطقه به فروش رساند.

این فرد که از اقارب نماینده این شهرستان محسوب می شود با شرایط ویژه و تقسیط مطالبات مربوط به دارایی و برخی از کارگران طلبکار توانست واحد هما مرغ را به دست بگیرد پس از حدود ۲ سال و علی رغم وعده های فراوان مطالبات این بخش از کارگران را پرداخت ننموده و طی روزهای گذشته تعدادی از این افراد که مدتی است از کار هم بیکار شده اند به همراه تعدادی از اعضای خانواده هایشان با تجمع در مقابل دفتر شرکت های مربوط به مدیر جدید این مجموعه خواهان دریافت مطالبات مزدی و حقوق معوقه خود شده اند.

بخش دیگری از کارگران این مجتمع اقماری نیز که مدتهاست در ازای مطالباتشان یکی از واحدهای کشت و صنعت را به نفع خود مصادره نموده اند به دلیل مشکلات قانونی و بدهی های مالیاتی مدیران سابق تا کنون قادر به فروش این ملک و دست یابی به حقوق خود نبوده اند.

حال به نظر می رسد کارگران مجموعه کشت و صنعت مهاباد که قرار بود به قطب تولید و صنعت و اشتغالزایی در منطقه بدل شود در آستانه روز جهانی کارگر فرصت را مغتنم شمرده اند و با این حرکت خود خواهان دریافت مطالبات و توجه بیش از پیش مسئولان استانی و شهرستانی به زخم کهنه طلبکاری شان هستند به امید آنکه مسئولان ذی ربط در لابلای ژست ها و سخنرانی های کارگر دوستانه خود در این روزها گریزی هم به مشکلات این مجموعه بزنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۹۷۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور برای جلوگیری کسر امتیاز از نفت!

به گزارش "ورزش سه"، شکایت بازیکنان سابق نفت مسجدسلیمان از این باشگاه به دلیل عدم پرداخت مطالبات‌شان خبرساز شده و با وجود اینکه برخی از نفرات پیشین این تیم حکم قطعی مبنی بر کسر امتیاز از نفتی‌ها را گرفته‌اند، این اتفاق نیفتاده و در جدیدترین مصاحبه نیز عماد میرجوان به این موضوع پرداخته است.

میرجوان درباره شکایت از نفتی‌ها عنوان کرد: بنده در سال 1401 از باشگاه نفت مسجدسلیمان شکایت کردم ولی هنوز مطالبات خود را نگرفتم. با مدیران این باشگاه تماس گرفتم که گفتند پیگیری می‌کنیم، اما جواب من را نمی‌دهند.

او ادامه داد: فدراسیون فوتبال حکم قطعی خود را در این پرونده به نفع من صادر کرده و دو بار برای باشگاه نفت مسجدسلیمان نامه کسر امتیاز فرستاده، اما این اتفاق نیفتاده است.

مهاجم سابق نفت مسجدسلیمان اضافه کرد: برخی تیم‌ها در لیگ یک به دلیل بدهکاری با کسر امتیاز مواجه شدند و مطالبات خود را پرداخت کردند تا امتیازهای‌شان برگردد، اما برای تیم نفت مسجدسلیمان چنین اتفاقی نیفتاده است.

میرجوان یادآور شد: به ما می‌گویند به دلیل اینکه باشگاه نفت مسجدسلیمان با ارتباطاتی که در سازمان لیگ دارد، کسر امتیاز نخواهد شد و دستور آمده تا از آنها کسر امتیاز نکنند که برای ما عجیب است.

دیگر خبرها

  • مجتمع آزمایشگاهی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی البرز افتتاح شد
  • پرداخت همه مطالبات معلمان تا پایان اردیبهشت+ فیلم
  • خبر خوش برای استقلال در آستانه بازی با تراکتور
  • ۱۵ درصد از مطالبات بازیکنان استقلال پرداخت شد
  • بهره برداری از ۱۵ طرح تفریحی و گردشگری در اصفهان
  • افتتاح ۱۶ پروژه شاخص در مجموعه صفه، اقدامی موثر در ارتقای صنعت گردشگری
  • دستور برای جلوگیری کسر امتیاز از نفت!
  • حدود ۱۰۰ درصد مطالبات کارگران در مهاباد بروز است
  • اجرای ۱۶ پروژه شاخص در مجتمع گردشگری صفه/ برای توسعه صنعت نشاط و تفریح تلاش می‌کنیم
  • ۱۵ پروژه جدید به مجتمع گردشگری صفه افزوده شد