Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  جعفری مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منظقه ۲ کشور گفت : ۲۰ مرکز آمادگی لازم از لحاظ  سخت افزاری و  نرم افزاری  برای عملیات خرید تضمینی دانه روغنی کلزا را دارند که در  روز‌های  آینده  با توجه به  حجم کلزای ارائه شده  فعالیت خود را  آغاز خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امسال نیز متولی خرید  تضمینی دانه روغنی کلزا شرکت غله است افزود: با تمهیدات صورت گرفته در استان ۴ مرکز نیز آمادگی دارند تا در صورت نیاز به جمع  مراکز خرید کلزا  در استان اضافه می شوند .

جعفری تاکید کرد: کشاورزان  از برداشت زود  هنگام کلزا  جدا خودداری کنند.

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ کشور افزود: خرید  دانه روغنی کلزا  براساس قیمت پایه   سال زراعی گذشته هر کیلوگرم ۲۷ هزار و ۸۳۰ ریال  با ۲ درصد ناخالصی و ۱۰ درصد رطوبت انجام خواهد شد.

وی گفت: بر اساس  پیش بینی  سازمان جهاد کشاورزی ۳۰ هزار تن دانه روغنی کلزا در استان خریداری شود.

جعفری افزود: کلزا کاران برای تحویل دانه  روغنی کلزا  باید  دارای معرفی نامه  از سوی سازمان جهاد کشاورزی باشند.

انتهای پیام /ر

آغاز عملیات خرید تضمینی کلزا در مازندران

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی کلزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۹۷۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور مجوز بهره‌برداری از نخستین واحد پرورش جلبک اسپیرولینا در شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس ،مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: این طرح با مالکیت شخصی توسط شرکت توسعه ذخایر زیستی جلبک‌های فارس واقع در منطقه ویژه اقتصادی شیراز و با ظرفیت تولید سالانه ۲.۵تن پودر ریزجلبک اسپیرولینا و با بهره‌مندی از تسهیلات دولتی به میزان ۶۵میلیارد ریال موفق به دریافت این مجوز شده است.
به گفته علی فلاحی برنامه‌ریزی تولیدات این شرکت در پنج مرحله انجام شده که مرحله اول آن پس از بازدید‌های مکرر این مدیریت و رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی فارس از محل طرح و اخذ مجوز به بهره‌برداری رسید.

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی فارس ادامه داد: در مرحله دوم، تولید محصولاتی از جمله ۳۶۰فتوبیورآکتور با راندمان ۱۰برابری، ۱۰تن جلبک اسپیرولینا، روغن امگا ۳، فاکوسیانین و ژل ماسک هدفگذاری شده است.
فلاحی افزود: سایر محصولات تولیدی این شرکت شامل پودر خوراکی انواع جلبک، رنگ طبیعی خوراکی، مکمل‌های دامپزشکی ترکیبی، محصولات و فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی پوست است.
در حال حاضر تولید ریز جلبک اسپیرولینا توسط سه واحد تولیدی در شهرستان‌های شیراز، جهرم و بوانات انجام می‌شود که به گفته کارشناسان و فعالان در این عرصه فرآوری جلبک و تبدیل آن به محصولات غذایی، دارویی، مکمل و آرایشی و بهداشتی ارزش افزوده‌ای۲۰۰ درصدی به همراه دارد.
اسپیرولینا هم نوعی جلبک سبز دریایی است که افزون بر تأثیرگذاری بر کاهش وزن و کاهش کلسترول خون می‌توان از آن به عنوان یک مکمل رژیم غذایی استفاده کرد.

اسپیرولینا دارای پروتئین و ویتامین بالایی است و استفاده از این جلبک نه تنها در صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی کاربرد دارد بلکه تحقیقات نشان داده که دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی است و توانایی کمک به تنظیم سیستم ایمنی بدن نیز دارد.
تولید این جلبک پیش از این تنها در انحصار کشور‌های آمریکا، چین، فرانسه و هند بود، اما هم اکنون تولید این ماده باارزش در مناطق مختلف کشور انجام می‌شود و استان فارس هم گام‌های موثری در این مسیر برداشته است.

دیگر خبرها

  • با کمک شرکت‌های پیشگام در مسئولیت‌های اجتماعی، به آزادی زندانیان کمک می‌کنیم
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز سه‌شنبه ۲۹ اسفند / چالوس بازگشایی شد
  • نخستین واریزی برای نوسازی ناوگان ریلی از محل استجازه نفت انجام شد
  • گیلان چراغ بعدی برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت را روشن خواهد کرد
  • افتتاح نخستین مرکز کارآفرینی و کسب و کار در فرخ شهر
  • صدور مجوز بهره‌برداری از نخستین واحد پرورش جلبک اسپیرولینا در شیراز
  • نخستین سیستم سرعت‌سنج مبتنی بر هوش مصنوعی تولید شد
  • آیلتس آنلاین تضمینی | آیلتس آکادمیک تضمینی ، راهنمای اخذ مدرک صفر تا صد
  • فرایند برداشت میوه درخت نخل روغنی و تولید هزاران تن روغن پالم (فیلم)
  • شهروندان اردبیلی از تردد غیرضروری در مرکز شهر خودداری کنند