Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-08@21:05:22 GMT

ضرورت همکاری بخش خصوصی در پروژه های بهداشتی و درمانی

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۹۸۷۶۲

ضرورت همکاری بخش خصوصی در پروژه های بهداشتی و درمانی

خبرگزاری شبستان: وزیر بهداشت، بر حمایت و همکاری بخش خصوصی در پروژه های حوزه بهداشت و درمان تاکید کرد و اظهار داشت: منطقه آزاد اروند باید به یکی از قطب های داروسازی کشور تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شب گذشته (8 اردیبهشت) در نشست با اعضای هیات رئیسه دانشکده علوم پزشکی آبادان و مقامات محلی که در هتل کاروانسرای این شهرستان برگزار شد، با اشاره به پیشرفت هایی که در منطقه آزاد اروند و به ویژه آبادان و خرمشهر در حال انجام است، گفت: بی تردید این منطقه به ویژه آبادان و خرمشهر با وجود کارهایی که در آن در حال انجام است، در آینده بهتر از امروز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه منطقه آبادان و خرمشهر محروم نیست بلکه ما نتوانسته ایم این ظرفیت غنی استفاده کنیم که خوشبختانه چندی است که مورد توجه قرار گرفته، افزود: در خصوص موضوعی که پیرامون تبدیل دانشکده علوم پزشکی آبادان به دانشگاه مطرح شد، این موضوع نیازمند مقدمات و مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

 

دکتر قاضی زاده هاشمی، به جذب هیئت علمی دانشکده علوم پزشکی آبادان اشاره کرد و ادامه داد: در این خصوص نمایندگان منطقه در مجلس باید کمک کنند تا با همراهی سازمان امور اداری و استخدامی، امکاناتی در اختیار ما قرار گیرد تا آنچه شما می خواهید محقق شود.

 

وی با اشاره به اینکه از خدا می خواهم که این منطقه، قطب مهم پزشکی بشود و احساس می کنم اگر این کار محقق شود، وظیفه خود را به انجام رسانده ایم، عنوان کرد: اینجا یک زمانی قطب پزشکی بوده و شرایط مناسبی در آبادان و خرمشهر وجود داشته است.

 

وزیر بهداشت، با بیان اینکه این مناطق باید به موقعیت پیشین خود برگردند، اظهار کرد: این دانشکده تا 50 درصد اختیار جذب دانشجوی بومی را دارد منطقه آزاد اروند نیز در این بخش می تواند ورود کند و تعدادی دانشجو را بورسیه خود کند.

 

وی در خصوص تقاضای مطرح شده در مورد اختصاص فوق تخصص نوزادان به آبادان و خرمشهر، تصریح کرد: در ماه جاری پیگیری های لازم را انجام می دهیم و در مورد بحث رادیوتراپی و سی تی اسکن نیز باید زمین لازم فراهم شود و منطقه آزاد اروند در خصوص آمبولانس دریایی و آمبولانس هوایی همکاری خواهد داشت.

 

دکتر قاضی زاده، بر حمایت و همکاری بخش خصوصی در پروژه های حوزه بهداشت و درمان تاکید کرد و اذعان داشت: هر فردی درخواست اخذ هر مجوزی در مورد تخت بیمارستانی، آزمایشگاه و تجهیزات داشته باشد، ما هیچ حرفی نداریم.

 

وی پیشنهاد کرد در این پروژه ها با دولت و به ویژه با وزارت بهداشت اصلا مشارکت نکنید و اگر هم درخواست اجرای پروژه مشارکتی با دولت را داشته باشید، اشکالی ندارد، یاد آور شد: همچنین یکی از قطب های داروسازی کشور باید حتما در این منطقه دایر شود.

 

وزیر بهداشت، با اشاره به اینکه شاخص های بهداشتی در استان خوزستان به دلایل مختلفی همچون ریزگردها، مساله آی، فاضلاب و بالا بودن سطح آب های زیرزمینی مناسب نیست، ابراز کرد: امیدواریم در نوبت بعدی در تمامی حوزه ها شرایط تغییر کرده باشد.

 

وی با بیان اینکه کار در استان خوزستان سخت است، تاکید کرد: قطعا برای پزشکان فرصت های دیگری به جز کار در این استان وجود داشته باشد ولی همه باید به ماندگاری نیروهای پزشکی در خوزستان کمک کنند و اگر بخواهیم در آینده این منطقه از لحاظ پزشکی رونق یابد، نیروی پزشکی در تحقق آن بسیار حائز اهمیت است.

 

پایان پیام/72

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس مسابقات بین المللی قرآن دکترین مهدویت حسن روحانی همایش دکترین مهدویت مهدویت جشنواره جهانی فیلم فجر مساجد نیمه شعبان محمدصالح حجت الاسلامی آبادان و خرمشهر بهداشت و درمان وزیر بهداشت کلیدواژگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۹۸۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش شستشوی دست و تغذیه سالم برای کودکان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، کارشناس مسئول روابط عمومی مرکز بهداشت گفت: کارشناسان در این برنامه آموزشی، اهمیت شستشوی دست در پیشگیری از بیماری‌ها را به کودکان آموزش دادند.

لیدا تفتی گفت: تغذیه سالم همراه با برنامه غذایی سالم و متعادل برای رشد قد و وزن نیز از دیگر برنامه‌های کارشناسان بهداشت برای کودکان بود.

وی گفت: کودکان باید قبل از غذا خوردن، بعد از رفتن به سرویس بهداشتی، بعد از بازی و تماس با حیوانات، دست‌های خود را بشویند.

تفتی گفت: براساس آموزش کارشناسان بهداشتی دست‌ها باید به طور کامل با آب و صابون به مدت حداقل ۲۰ ثانیه شسته شوند.

وی گفت: کودکان باید از تمام گروه‌های غذایی، از جمله میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل، لبنیات و پروتئین‌ها به مقدار کافی استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • آموزش شستشوی دست و تغذیه سالم برای کودکان
  • ضرورت هم‌افزایی تمام ارگان‌ها برای رفع مشکلات کشتارگاه اراک
  • جمع آوری ۱۰ هزار تن اقلام بهداشتی و درمانی برای مردم غزه
  • اوقات شرعی نوزدهم اردیبهشت ماه به افق آبادان و خرمشهر
  • روند کاهشی شاخص‌های مرده زایی و بستری متصل به تولد در استان همدان
  • ساخت مرکز جامع سرطان قم ۳۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • ضرورت توانمندسازی خانواده‌ها در زمینه سواد سلامت
  • طالبان خواستار واگذاری جایگاه افغانستان در بهداشت جهانی شد
  • پروژه‌های سلامت محور گیلان در انتظار اعتبار ۱۰۲۵ میلیارد تومانی
  • اوقات شرعی هفدهم اردیبهشت ماه به افق آبادان و خرمشهر