Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@09:45:59 GMT

صنایع کوچک اصفهان مصرف آب را ۲۵ درصد کاهش دهند

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۹۸۷۷۷

صنایع کوچک اصفهان مصرف آب را ۲۵ درصد کاهش دهند

اصفهان - معاون امور خدمات مشترکین و در آمد آبفا استان اصفهان گفت: صنایع کوچک اصفهان مصرف آب را ۲۵ درصد کاهش دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی آبفای استان اصفهان،  جلسه هم اندیشی مدیران اجرایی شهرک های صنعتی  استان با حضور معاون امور خدمات مشترکین و درآمد و مدیر  روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با رویکرد کاهش ۲۵ درصدی مصرف آب در شهرک های صنعتی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضا رضایی در نشست هم اندیشی که  ۵۰ نفر از مدیران اجرایی شهرک ها و نواحی صنعتی استان در آن حضور داشتند بر کاهش ۲۵ درصدی مصرف آب در صنایع کوچک تاکید و اعلام کرد: با توجه به کاهش بارندگی ها در سال آبی جاری و کاهش بی سابقه حجم ذخیره سد زاینده رود که بدنبال آن کاهش تخصیص به بهره برداران را به همراه داشت به گونه ای که تخصیص آب شرب تا ۱۵ درصد کاهش یافت و اگر محدودیت منابع آبی بیشتر شود احتمال اینکه در آینده تخصیص ها هم کمتر شود می رود پس صرفه جویی در مصرف آب در صنایع ضروری به نظر می رسد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۸۶ درصد مشترکین خانگی الگوی مصرف را رعایت می کنند، اضافه کرد: در چندسال اخیر با توجه به اقدامات فرهنگی گسترده ای که پیرامون مصرف بهینه آب در جامعه در دستور کار قرار گرفت هم اکنون حدود ۸۶ درصد مشترکین خانگی الگوی مصرف را رعایت می کنند پس در این میان می طلبد صنعت گران همگام  با مردم مصرف بهینه را مدنظر قرار دهند

معاون امور خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲.۲ درصد از آب تولیدی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در اختیار صنایع کوچک و شهرک های صنعتی قرار می گیرد، تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به محدودیت شدید منابع آبی در استان می طلبد که تمامی واحدهای صنعتی با احداث منابع ذخیره استراتژیک، نصب تجهیزات کاهنده و از همه مهمتر استفاده از پساب برای مصارف صنعتی مصرف خود را حداقل تا ۲۵ درصد کاهش دهند.

وی بر اهمیت بازچرخانی آب تاکید کرد و اظهار داشت: در برخی از کشورهای دنیا بازچرخانی آب بسیار مرسوم است و آب خاکستری در زمینه های مختلف از جمله صنعت مورد استفاده قرار می گیرد پس بهتر است با توجه به منابع آبی موجود که بسیار محدود است، صنعتگران درصدد منابع جایگزین باشند این درحالیست که نیاز آبی صنایع کوچک و شهرک های صنعتی بطور میانگین یک هزار و ۸۰۰ لیتر آب در ثانیه هست که از این رقم  شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان تنها ۶۷۰ لیتر در ثانیه آن را تامین می کند.

لازم به یادآوری است در حال حاضر ۷۰ شهرک و ناحیه صنعتی در استان اصفهان فعال هستند که ۱۲۲ هزار نفر به طور مستقیم و ۳۰۰ هزار نفر به طور غیر مستقیم در این واحدهای صنعتی مشغول به فعالیت هستند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۹۸۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی و مستندسازی ۲۰ نیاز فناورانه واحدهای صنعتی در خوزستان

ایسنا/خوزستان توسط شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان در سال گذشته ۲۰ نیاز فن‌آورانه واحدهای صنعتی استان مورد شناسایی قرار گرفتند و مستندسازی شدند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان در گفت و گو با ایسنا با اشاره به رسالت فن‌بازار منطقه‌ای که به مثابه بازوی صنایع و واحدهای صنعتی و تولیدی عمل می‌کند، اظهار کرد: فن بازار برای مبادلات و بهم‌رسانی سیستم «عرضه» و «تقاضا» در حوزه فناوری و محصولات پیشرفته نقش کلیدی و اساسی ایفا می‌کند.

علی مهدی پور افزود: شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان با بهره‌مندی از مشاوران توانمند حوزه توسعه فناوری به منظور پایش واحدهای صنعتی، شناسایی و مستندسازی نیازهای فناورانه بنگاه‌های صنعتی را در دستور کار قرار داد.

وی اضافه کرد: در همین راستا با تشکیل سلسله جلسات منظم جهت تدوین دانش فنی برای رفع نیازها، برنامه‌ریزی و پیگیری‌های مربوطه انجام شده است.

مهدی پور ادامه داد: در جلسات برگزار شده روش‌ها و سیستم‌های شبکه‌سازی، شناسایی و مستندسازی نیازهای فناورانه مورد ارزیابی قرار گرفتند و برای رفع آن‌ها اقدامات موثری صورت پذیرفت و نتایج مطلوبی حاصل شد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان به توان فناوران و شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: در سال ۱۴۰۲ با تمام توان و همکاری مشاوران ۲۰ نیاز فناورانه شناسایی و مستندسازی شد و رفع پنج نیاز نیز صورت گرفت.

وی اظهار کرد: فرآیند شناسایی و رفع این نیازهای فناورانه در بستر سامانه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران (درگاه خدمات الکترونیکservice) انجام شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • محصولات بیش از ۱۳۰ واحد صنعتی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی
  • آتش‌سوزی گسترده در یک شهرک صنعتی در جنوب تهران
  • حمایت معاونت علمی از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • شناسایی و مستندسازی ۲۰ نیاز فناورانه واحدهای صنعتی در خوزستان
  • ثبت بیش از ۱۰۰۰ فرم شناسایی مشترکین سازمان پسماند اصفهان در سامانه سنا
  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان
  • ساخت شهرک صنعتی پوشاک هنوز آغاز نشده است
  • رشد کمتر از انتظار اقتصاد ژاپن
  • طرح به کارگیری زندانیان رای باز در واحد‌های تولیدی
  • طرح به کارگیری زندانیان رای باز در واحد‌های تولیدی ورامین