Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، فاطمه پازوکی ، با اشاره به اینکه عدم تولید مواد اولیه مورد نیاز صنعت نساجی در داخل کشور باعث شده تا تمام نیاز خود را از محل واردات تأمین کنیم، اظهار داشت: من به عنوان یک تولید کننده اعتقاد جدی به حمایت و خرید از کالای ایرانی دارم اما وقتی مواد مورد نیاز من در داخل تأمین نمی‌شود مجبورم آن را وارد کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اعلام اینکه پارچه های ژاکارد و فوتر عمده نیاز واحد تولیدی ما به شمار می‌آید، افزود: تا چند سال گذشته یک کارخانه بخشی از پارچه‌های ما را تأمین می‌کرد. اما به ما اعلام کردند دیگر نمی‌توانیم پارچه‌ای با کیفیت مورد نیاز شما را تولید کنیم.

این تولیدکننده پوشاک با تأکید براینکه متأسفانه تولیدکنندگان این حوزه با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کنند، گفت: به نظر می‌رسد تولیدکننده ایرانی با وجود همه این مشکلات پوست کلفتی دارد که هنوز از بازار خارج نشده است ولی باید بگویم تشدید مشکلات نم نم تولیدکننده ایرانی را مجبور به ترک بازار می‌کند.

پازوکی با اعلام اینکه هر ساله هیچ حمایتی از تولیدکننده داخلی نشده و در کنار آن حجم قاچاق پوشاک افزایش پیدا می‌کند اظهار داشت: اگر بخواهم پارچه مورد نیاز خود را از بازار خودمان تأمین کنم باید از پارچه‌های بی کیفیت چینی استفاده کنم که آنها به هیچ عنوان جوابگوی تولید ما نیستند.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم با همین کیفیت اقدام به تولید محصول کنیم مجبوریم حجم تولید را کاهش داده و حتی تعدیل نیرو انجام دهیم، تصریح کرد: مسئولین فقط حرف ارائه دلار 4 هزار و 200 تومانی به تولیدکنندگان را مطرح می‌کنند. بنده سه روز پیش حواله‌ای را با نرخ دلار 5 هزار و 500 تومانی انجام دادم که همین نرخ هزینه زیادی را به واحد تولیدی ما تحمیل کرده است.

این تولید کننده پوشاک به حضور برندهای بی کیفیت ترک و چینی در سطح بازار اشاره کرد و افزود: مشتری وقتی این محصولات را می‌بیند به طور حتم حاضر به خرید محصول ایرانی آن هم با قیمت بالاتر نیست.

پازوکی گفت: تجربه 37 ساله‌ای در تولید پوشاک دارم اما در طول این سالها هر روز با مشکلات متعددی روبرو شده ام به نحوی که نیروی انسانی ما از سال 86 تاکنون به یک چهارم رسیده است.

وی با اعلام اینکه دیگر دخل و خرج واحد تولیدی با یکدیگر هماهنگ نیست، گفت: مجبور شدم برای تأمین هزینه های خود دو ملک را بفروشم اما تا کی می‌توانم برای گذران امور کارخانه از محلهای دیگر هزینه کنم.

این تولیدکننده پوشاک به جلسه خود با نصراللهی که قبلا مدیریت صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت را برعهده داشت اشاره کرد و اظهار داشت: در آن جلسه از تجربه 37 ساله خود صحبت کردم و در نهایت گفتم برای تأمین نقدینگی کارخانه نیازمند وام هستم. خانم نصراللهی در آن جلسه قول داد مشکلات را بررسی کند. بعدها من به معاونت‌های دیگر وزارتخانه برای دریافت وام مراجعه کردم که در نهایت آنها گفتند، ارائه وام به واحدهای تولیدی نساجی بی فایده است و آن را پیگیری نکنید.

پازوکی اضافه کرد: دو سال پیش بهره وام بانکی من 900 میلیون تومان شده بود که امروز افزایش قابل توجهی پیدا کرده است. برای پرداخت این هزینه هیچ راهکاری ندارم جز اینکه حجم تولید خود را کاهش داده و شاید در نهایت از کار تولیدی خود پشیمان شوم.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۹۹۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین بیش از یک میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بانک مرکزی، علی طرزعلی معاون ارزی مرکز مبادله ارز و طلای ایران، گفت: برای کالاهای اساسی به نرخ ۲۸,۵۰۰ تومان یک میلیارد و ۲۶ میلیون دلار، برای نیاز صنعت و تجهیزات تولید به نرخ ۴۱ هزار تومان مبلغ ۲ میلیارد و ۳۸۳ میلیون دلار و برای خدمات ۱۱۷ میلیون و برای واردات در مقابل صادرات به نرخ توافقی ۶۸۹ میلیون دلار تأمین ارز صورت گرفت.

معاون ارزی مرکز مبادله ارز و طلای ایران در ادامه تاکید کرد: برای واردات کالای اساسی کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی ۹۳۰ میلیون دلار، برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی ۹۶ میلیون دلار و در مجموع یک میلیارد و ۲۶ میلیون دلار برای کالای اساسی و دارو ارز پرداخت شد.

وی افزود: تأمین ارز نیمایی برای «صنایع حمل و نقل و خودرو» معادل ۴۶۲ میلیون دلار، «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک» معادل ۲۲۳ میلیون دلار، «صنایع معدنی» معادل ۱۶۷ میلیون دلار، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» معادل ۱۳۸ میلیون دلار و «منسوجات و پوشاک» معادل ۱۹۴ میلیون دلار صورت گرفته است. این گروه‌های صنایع همچنین به ترتیب ۱۹۷، ۲۹، ۱۷۴، ۱۰۳ و یک میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا پایان روز هفتم اردیبهشت ماه سال جاری دریافت کردند.

این مسؤول تصریح کرد: همچنین یک میلیارد و ۱۹۹ میلیون دلار ارز نیمایی و ۱۸۳ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده است. تاکنون بیست مرحله حراج شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران انجام شده است و در مجموع ۲۷۱۶ کیلوگرم طلا عرضه و فروخته شده است.

کد خبر 5999175 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • تشکیل کنسرسیوم کشتی‌سازی تمام ایرانی امضا شد
  • از اشتغالزایی تا صادرات در روستای چهلخانه
  • خبر خوش برای متقاضیان مسکن ملی + جزییات
  • تورم نقطه به نقطه تولید در فروردین ۲۳.۸ و سالانه ۳۱.۲ درصد شد
  • واردات چای از کشور سریلانکا
  • تامین بیش از یک میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی
  • استان فارس تولیدکننده ۳۰ درصد هسته‌های اولیه بذر غلات کشور
  • ایجاد دبیرخانه دائمی اقتصادی ایران و آفریقا
  • ارزش صادرات فرش ماشینی به ۲۸۰ میلیون دلار رسید
  • موتور ایرانی برای خودروی ایرانی