Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه واشنگتن پست نوشت، قطر برای آزادی ۲۶ شکارچی ربوده شده در عراق که ۹ تن آنها از اعضای خاندان حاکم بودند، میلیون‌ها دلار پرداخت کرده بود.

به گزارش ایسنا، روزنامه واشنگتن پست در گزارشی نوشت: نامه‌نگاری‌های محرمانه میان مسؤولان قطری فاش کرد که طرف‌هایی که آمریکا آن‌ها را در لیست "تروریسم" قرار داده از جمله گردان‌های حزب الله عراق، حزب الله لبنان، گروه‌های مخالف سوری و جبهه النصره نقش میانجیگری در معامله آزادی ربوده‌شدگان داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پولی که در آغاز برای آزادی گروگان‌ها پرداخت شد شامل ۱۵۰ میلیون دلار اضافی بود.

به ادعای این روزنامه، این مبلغ جزو معامله بزرگتری است که ایران، ترکیه و عراق در آن شرکت داشتند.

زاید بن سعید الخیارین، سفیر قطر در عراق که نظارت بر مذاکرات را برعهده داشت، از تلاش شبه‌نظامیان برای به دست آوردن اموال قطر شکایت کرد.

بعد از ورود چندین طرف دیگر به پرونده، مبلغ مذکور به یک میلیارد دلار افزایش یافت اما واشنگتن پست نوشت که اسناد فاش شده هزینه نهایی را فاش نمی‌کنند.

با اینکه قطر قبلا اعلام کرده بود که از چند کشور برای آزادی گروگان‌ها کمک گرفته است اما در عین حال تکذیب کرد که اموالی را به گروه‌های "تروریستی" داده باشد.

اسناد فاش شده ادعا می‌کنند که مسؤولان قطری معامله‌ای را برای پرداخت بین پنج تا ۵۰ میلیون دلار به مسؤولان عراقی، ایرانی و شبه‌نظامیان و ۵۰ میلیون دلار برای قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران امضا کردند.

زاید بن سعید الخیارین در نامه‌ای برای گردان‌های حزب الله عراق نوشته بود: زمانی که افرادمان را تحویل بگیریم پول به دستتان خواهد رسید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۹۹۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واشنگتن، جنگنده‌ها و پهپادهایش را به قطر منتقل کرد

وال استریت ژورنال نوشت: پنتاگون جنگنده‌ها، پهپاد‌های مسلح و سایر هواپیما‌ها را به قطر منتقل می‌کند.

به گزارش انتخاب، این تغییر مکان نیرو‌ها و تجهیزات به دنبال محدودیت‌های اعمال شده بر انجام حملات هوایی از یک پایگاه هوایی که مدت‌ها توسط ایالات متحده در امارات مورد استفاده قرار می‌گرفت، رخ می‌دهد.

امارات متحده عربی در ماه فوریه به ایالات متحده اطلاع داد که دیگر به هواپیما‌های جنگی و پهپاد‌های آمریکایی مستقر در پایگاه هوایی الظفره در ابوظبی اجازه حمله به یمن و عراق را نخواهد داد.

مقامات آمریکایی گفتند که این امر، فرماندهان آمریکایی را بر آن داشته تا هواپیما‌های اضافی را به پایگاه هوایی العدید در قطر بفرستندبفرستند که محدودیت‌های مشابهی را اعمال نکرده است.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) اهتزاز پرچم فلسطین در دانشگاه جورج واشنگتن آمریکا
  • واشنگتن، جنگنده‌ها و پهپادهایش را به قطر منتقل کرد
  • روزنامه‌آمریکایی: ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • ویدیو/ تحلیلگر عرب: بیداری جوانان آمریکایی شوک بزرگی برای دولت واشنگتن بود
  • آمریکا: کمک مالی به کی‌یف برای پرداخت حقوق بازنشستگی نیست
  • مسکو: واشنگتن در ۶ ماه اخیر، شورای امنیت را گروگان گرفته است
  • الحوثی: آمریکا به دنبال ادامه نسل‌کشی در غزه است/ جنبش دانشجویی دست واشنگتن را رو کرد
  • «دیکتاتوری با اخلاق سگی» به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
  • آزادی زندانی با مستمری بازنشستگی