Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-30@04:26:11 GMT

بصره برای دریافت گاز ایران اعلام آمادگی کرد

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۹۹۶۷۹

بصره برای دریافت گاز ایران اعلام آمادگی کرد

پول‌نیوز - حمیدرضا عراقی، درباره اجرای فاز دوم صادرات گاز به عراق، گفت: بصره برای دریافت گاز از ایران اعلام آمادگی کرده، اما هنوز گازی به بصره صادر نشده است.

وی برقراری صادرات گاز را در گرو پرداخت هزینه از سوی عراق اعلام کرد و ادامه داد: بغداد به عنوان پایتخت عراق مرجع تصمیم‌گیری در این باره است و اکنون درصدد حل مسائل مالی و بودجه‌ای برای دریافت گاز هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 مدیرعامل شرکت ملی گاز با بیان این‌که همه شرایط برای دریافت گاز ایران در بصره فراهم شده است، اظهار داشت: یکی از دلایلی که آغاز صادرات گاز ایران به بصره با تاخیر روبه‌رو شد، آماده نبودن خطوط انتقال گاز در خاک بصره بود، اما اکنون این خطوط انتقال گاز آماده شده‌اند، افزون بر این شرایط ساخت در برخی نقاط از خطوط انتقال گاز بصره با سختی‌هایی همراه بود، مانند ساخت زیرگذر که این کار نیز با موفقیت به پایان رسیده است.

عراقی، با اشاره به آمادگی سامانه‌های اندازه‌گیری گاز در خطوط بصره تصریح کرد: صادرات گاز ایران به بصره طی مراسمی رسمی آغاز خواهد شد.

تفاهم میان ایران و عراق برای صادرات گاز به دو نیروگاه بغداد و بصره انجام شده که فاز نخست این قرارداد از خردادماه پارسال، با صادرات گاز به بغداد از پایانه نفت‌شهر آغاز شده و در همه روزهای سال تاکنون بی‌وقفه ادامه داشته است. صادرات گاز به بصره نیز در قالب فاز دوم صادرات گاز به عراق تعریف شده که از پایانه شلمچه و با بهره‌مندی از ظرفیت خط ششم سراسری ایران، انجام خواهد شد.

پیش از این، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران از آمادگی بصره تا ابتدای سال ۹۷ برای دریافت گاز ایران خبر داده بود که این وعده محقق شده و پس از رفع موانع مالی عراق، صادرات گاز ایران به مقصد جدید آغاز خواهد شد.

منبع: پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۹۹۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط مسافری دریایی خرمشهر - بصره به زودی راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ علی عسکری روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت،در نشست راه‌اندازی خط مسافری دریایی خرمشهر به بصره در بندر خرمشهر اظهار کرد: بندر خرمشهر دارای یک ترمینال مسافری دریایی به نام خلیج فارس با ۶ هزار متر مربع مساحت و ۲ پست اسکله است که روزانه می‌تواند به ۲ هزار و ۵۰۰ مسافر خدمات‌دهی کند.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر با تاکید بر اینکه خط دریایی خرمشهر به کویت فعال است گفت: بندر خرمشهر آمادگی کامل برای برقراری خط مسافری دریایی از خرمشهر به بصره و برعکس را در سریعترین زمان ممکن دارد.

عسکری خاطرنشان کرد: وجود نظام تعرفه‌ای مناسب، جذاب و شفاف برای بازاریابی و ترغیب تردد مسافران از طریق تردد دریا با اعطای تخفیف ۹۰ درصدی در هزینه حقوق و عوارض شناورهای مسافری ایرانی و خارجی از امکانات قابل توجه موجود در بندر خرمشهر است.

خبرنگار؛یوسف منصوری

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901065

دیگر خبرها

  • تعیین عوارض ۶۰درصدی برای صادرات سیب‌زمینی
  • آغاز مجدد ثبت نام دریافت تسهیلات بازسازی ناوگان اتوبوسی در خوزستان
  • آغاز مجدد ثبت‌نام دریافت تسهیلات بازسازی ناوگان اتوبوسی
  • دهم اردیبهشت، سالروز آغاز عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس
  • روایت هجرت اجباری ابوالرضا(ع) از مدینه به عراق
  • خط مسافری دریایی خرمشهر - بصره به زودی راه‌اندازی می‌شود
  • ثبت نام دور جدید مسابقات روبوتیکاپ دانش آموزی آغاز شد
  • عراقی‌ ها کدام کالاهای ایرانی را می‌ خرند؟
  • ◄ اولین قطار ترانزیت افغانستان به ترکیه در دام سوء مدیریت/ تکرار تجربه تلخ راه آهن شلمچه بصره
  • آغاز ارزیابی جهش تحصیلی ابتدایی از ۱۵ اردیبهشت ماه