Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرافکنی از مطالبات اصلی مردم و موضوع برجام این روزها ماموریت اصلی روزنامه‌های اصلاح طلبان است که گوشه کنار برخی دولت مردان یا حتی شخص رئیس جمهور به صورت رسمی یا غیر رسمی در تنور این بازی رسانه‌ای هیزم می‌ریزند.

گروه سیاسی خبرگزاری آنا، آرزو نوروزجم: هر روز خبری تازه و جنجالی در پی آن به پا می‌شود که بازار حاشیه سازی‌ها را داغ تر از روز قبل می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سوژه هم که الی ماشاءالله برای تبدیل شدن به یک بحران فکری و اجتماعی فراهم است.

یک روز موضوع فیلتر تلگرام نقل محافل کاری و خانوادگی می‌شود و یک روز هم با راه اندازی هشتگ های ضد پلیس قصد دارند نیروی انتظامی و گشت ارشاد را هدف قرار دهند.

یکبار هم از استقلال شهر قم حرف می‌زنند و اینکه باید مانند واتیکان اداره شود و موضوع کشور شدنش را مطرح می‌کنند.

از این دست اتفاق ها هر روز در حال رخ دادن است، حاشیه‌هایی که دامن زدن به آنها ماموریت اصلی روزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاح طلبان است؛ کافی است آرشیو صفحه اول 4 روزنامه اصلاح طلب را در یک ماهه گذشته ورق بزنید.

همه این اتفاق ها در حالی رخ می‌دهد که شرایط اقتصادی جامعه مطلوب نیست و مطالبه اصلی اکثریت مردم اقتصادی است، بازار ارز و کالا ملتهب است و در این حال هر روز از سوی رئیس دولت هم جنجالی تازه به ارمغان می‌آید .

سوال اصلی اینجاست، چرا حاشیه هایی چون تلگرام و گشت و ارشاد و موارد مشابه آن بزرگ نمایی می‌شوند؟

با کمی نگاه به اواضاع داخلی کشور و کمی دقت به روزهایی که در کشورهای منطقه می‌گذرد ، حدس زدن برای چرایی این اتفاق ها کار سخت و سنگینی نیست.

نوسات اقتصادی و ارزی ، تقریبا همه فضای خرید و فروش کشور را تحت الشعاع قرار داده و دست و جیب مردم را برای ورود به هرمغازه ای بسته است؛ صدای پای افزایش رکود هر چه نزدیک تر می‌شود، حاشیه سازی‌ها هم پر رنگ تر و قوی تر می‌شود.

از افزایش قیمت های خدماتی و درمانی گرفته تا نرخ و هزینه های استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، ایجاد جنجال‌های کاذب، موضع‌گیری‌های شگفت‌آور و گاه توهین‌آمیز، جلسات و سفرهای غیرمنتظره و دادن ضریب چند برابری به برخی موضوعات ساده و کم‌ارزش و... از جمله اقداماتی است که از سوی برخی دولتمردان و رسانه‌های زنجیره‌ای اصلاح طلبان با اهداف انحراف افکار عمومی از مطالبات اصلی در مقاطع زمانی مشخص انجام می‌شود.

اوضاع سیاسی این روزهای کشور دارد کم کم پشت حواشی متنوع پنهان می‌شود تا شاید حساسیت و دقت مردم بر روی برخی مسائل مانند تهدیدهای غرب برای برهم زدن یک قرارداد بین المللی یا مطالبات اقتصادی کمرنگ شود .

هرچند به جز بحث های وابسته به برجام و بود و نبودش ، وضعیت دلار و اما و اگرهایش هم در کنار موضوعات مطرح در حوزه سیاست خارجی به اندازه کافی نگران کننده است.

نارضایتی مردم و اعلام اعتراض آنها به وضعیت اقتصادی و معیشتی ، شاید باعث شد دولتی ها به این فکر بیافتند که از حاشیه‌های روز جامعه کمک بگیرند و میزان حساسیت ها را کم کنند .

وضعیتی که هم برای خیلی ها بحران ساز شده و هم بی شباهت به ضرب المثل‌های قدیمی نیست ، «جواب های، هوی است». « بازار،‌شبیه بازار شام است».

خیلی ها سر منشأ بیشتر دعواهای لفظی و کشمکش های مقامات و چهره ها در بین مردم و رسانه ها برای جو سازی ها و حاشیه سازی ها را رئیس جمهور می‌دانند.

برآورد های روز جامعه نشان می‌دهد اگر دولت مستقر توانسته باشد بخشی و نه همه خواسته های درجه یک مردم را پاسخ دهد، نیازی به مظلوم نمایی و حاشیه سازی نخواهد داشت.

اما وجود این همه مسائل حاشیه ای و بزرگنمایی آن و تبدیلش به یک دغدغه مهم برای مردم جامعه با کمک گرفتن از روزنامه‌های زنجیره‌ای، جای کمی سوال دارد.

انحراف» افکار عمومی» همان ترفندی است که در دولت خاتمی به یک شیوه و در دولت محمود احمدی‌نژاد، هم با اسفندیار رحیم مشایی در پیش گرفته شد اما دست آخر جواب نداد و عواقبش گریبان خود دولت را گرفت.

حالا دولت بعد از گذشت 5 سال وعده دادن، هنوز نتوانسته گرهی از کار فرو بســته اقتصاد باز کنــد، میوه تلخ برجام می‌رســد و به زودی آمریکاییها جــواب اعتماد یکطرفه و غیر منطقی تیم مذاکره کننده را می‌دهند و با مادر تحریمها، اندک راههای موجود را هم می‌بندد.

حالا در روزهایی که شرایط و فضای فکری مردم به گونه ای است که اهم موضوعات و اولویت آنها بسته شدن یا نشدن تلگرام است، قیمت اجناس روز به روز بالاتر می‌رود و توان خرید مردم پایین تر .

جابجایی دلار و یورو در حال اتفاق افتادن است و بازار ارز و سکه همچنان ملتهب، خرید و فروش راکد و تفاوت قیمت ها حباب گونه است .

شرایط منطقه و لشگر کشی داعش از غرب مرزهای ایران به سمت مرزهای شرقی هم یک طرف این ماجراست و خط و نشان ها عربستان برای ایران و تهدید برای تحریم بیشتر یک طرف دیگر .

در چنین شرایطی منطق و عقل حکم می‌کند که دولتمردان شب و روز نشناسند و برای آن روز، دهها برنامه و نقشه داشته باشند. تنها راه هم همین اســت، یعنی تدبیر و عزم جدی برای مقابله با تهدید دشــمن. با این حال خبری نیست!

حــال کدخدا قصد کرده میان این همه دغدغه های ذهنی مردم ایران و نگرانی هایشان بابت مسائل مختلف، برای ایران نسخه تحریم تازه بپیچد و با اتحادیه اروپا بر سر این موضوع به اجماع برسد .

آن هم در شرایطی که دولتمردان برای دور کردن اذهان عمومی کشور همچنان درگیر بازی با کلمات هستند و دغدغه‌ای تازه می‌تراشند!

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۰۰۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پخش زنده| نشست وزرا و معاونان رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه دولت

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3078118 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • زنجیره تولید دارو در البرز باید توسعه یابد
  • روایت ظریف از دلایل موافقت آمریکا و مخالفت اعراب و اسرائیل با برجام
  • در حاشیه جلسه هیات دولت
  • پخش زنده| نشست وزرا و معاونان رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه دولت
  • روحانی: برجام بازدارندگی‌مان را افزایش داد | امروز دعوا بر سر ساخت مسجد است | ساکت ننشینیم، مردم را به پشتیبانی از نظام تشویق کنیم | مگر در انقلاب با زور مردم را باحجاب کردیم؟
  • روحانی: پاسخ من به شورای نگهبان به زودی منتشر می‌شود تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند!
  • افشاگری روحانی درباره دلایل ردصلاحیتش
  • قرارداد همکاری اوپن‌ای‌آی با فایننشال تایمز برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی
  • مسائل معیشتی، محور اصلی مطالبات مردم است
  • اتصال استان به راه آهن از مطالبات مردم است/ لب تشنه در کنار آب