Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-06@20:16:45 GMT

توقیف بزرگترین محموله قاچاق انسان در گمرک

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۰۰۱۰۸

به نقل از­ روابط عمومی گمرک ایران؛ این محموله شامل 16 نفر تبعه یکی از کشورهای همسایه بود که در لابه‌لای بار نخ یک تریلر ترانزیتی مخفی شده بودند و قصد داشتند به‌شیوه قاچاق از مرزهای رسمی خارج شوند.

بنابراین گزارش؛ مأموران گمرک در مجموع در­یک هفته گذشته پنج محموله قاچاق انسان به‌تعداد 28 نفر را به‌جرم قاچاق دستگیر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این افراد که عمدتاً اتباع کشورهای همسایه بودند و البته بین آنها اتباع کشورمان هم مشاهده شد، قصد داشتند با پنهان شدن در لابه‌لای محموله‌های خروجی از ایران به‌مقصد ترکیه به‌صورت قاچاق خارج شوند اما با هوشیاری مأموران گمرک و به‌کمک دستگاههای کنترلی ایکس‌ری و رصد اطلاعات موفق به این کار نشدند.

مأموران گمرک سال گذشته موفق به کشف بیش از 500 مورد قاچاق انسان شدند اما امسال­ به‌دلیل شرایط برخی کشورهای همسایه و همچنین تجهیز گمرکات کشورمان به دستگاههای کنترلی پیشرفته، کشفیات قاچاق انسان رشد قابل توجهی داشته است. قاچاق انسان عمدتاً در بار پنبه، نخ، کنجد و محصولات پتروشیمی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۰۰۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف خودرو‌های خارجی قاچاق ۷۰۰ میلیاردی در استان بوشهر

سرهنگ عبدالله خسروی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: با رصد و اشرافیت اطلاعاتی و اقدامات هدفمند عملیاتی یک فروند شناور حامل خودرو‌های خارجی قاچاق توقیف شد.

وی افزود: از این شناور دو خودروی خارجی تویوتا لندکروز توقیف و ۲ نفربه مراجع قضایی معرفی شدند.

فرمانده مرزبانی استان بوشهر تصریح کرد: براساس نظر کارشناسان مبلغ ۷۰۰ میلیاردربال برآورد شده است.

وی ضمن تقدیرازهمکاری مرزنشینان گفت: برخورد قاطع و جدی با قاچاقچیان کالا و ارز نظام اقتصاد داخلی را پویا و متعادل می‌سازد و مرزبانان استان باتعامل دستگاه قضایی باپدیده قاچاق برخورد قاطعانه خواهند کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • توقیف ۴۴ هزار تُن روغن غیرقابل مصرف‌ در بندر شهید رجایی
  • خودروهای خارجی قاچاق ۷۰۰ میلیاردی در آب های استان بوشهر توقیف شد
  • کشف و توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل
  • توقیف خودرو‌های خارجی قاچاق ۷۰۰ میلیاردی در استان بوشهر
  • کشف محموله ۴ میلیاردی قاچاق دخانیات در قشم
  • ورود نخستین محموله خودروهای هیبریدی به قشم
  • توقیف بیل مکانیکی میلیاردی در هرمزگان
  • توقیف ۱۲ لیفتراک قاچاق به ارزش ۱۸۰ میلیارد ریال
  • توقیف ۱۲ لیفتراک قاچاق به ارزش ۱۸۰ میلیارد
  • کولر‌های قاچاق در توقیف پلیس رودبار