Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-19@19:48:58 GMT

دو نعمتی که همواره باید قدر آن را بدانیم

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۰۰۲۲۱

دو نعمتی که همواره باید قدر آن را بدانیم

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی در دیدار با جمعی از حافظان قرآن مدرسه امام‌زاده جمال‌الدین که در دفتر ایشان ایشان برگزار شد، با اشاره به آیاتی از قرآن کریم اظهار کرد: عمر انسان‌ را خداوند متعال به سه قسمت تقسیم کرده است که در دوران نخست انسان ناتوان و ضعیف است، دوره دوم نیرومند و دارای بالندگی و استعداد‌های سرشار و دوره سوم نیز دوران پیری و ضعف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بدون تردید هر انسانی در زندگی این سه دوره را می‌گذارند و تنها دوره دوم است که دوره بالندگی و قدرت است، بسیاری از جمع حاضر در دوران بالندگی و نیرومندی قرار دارند و باید از این دوره حداکثر استفاده را داشته باشند.

مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر اینکه جوانان باید قدر دوران جوانی را بدانند خاطرنشان کرد: براساس روایات، انسان‌ قدر دو نعمت را تا زمانی که آن‌ها را از دست ندهد، نمی‌داند که آن دو نعمت جوانی و سلامت و تندرستی است.

وی ادامه داد: مهم‌ترین سرمایه و قدرت اسلام جوان است و این نیروی بسیار بزرگی است و به همین دلیل نیز اسلام توجه زیادی به نیروی جوان دارد.

این مرجع تقلید با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص) در خصوص توجه به جوانان عنوان کرد: پیامبر اکرم(ص) فرمودند که جوانان با من همکاری کردند و از من حمایت کردند اما افراد پیر با من به ستیزه پرداختند و این مسئله نشان‌دهنده اهمیت توجه به جوانان است.

وی اظهار کرد: همچنین براساس روایت دیگری بیشتر یاران امام عصر (عج) از جوانان هستند و تنها تعداد اندکی از یاران ایشان را افراد پیر تشکیل می‌دهند.

آیت‌الله نوری همدانی بیان کرد: بسیار ارزشمند است که شما از میان تمام شغل‌ها و کار‌هایی که در دنیا وجود دارد، این شغل را انتخاب کردید و حافظ قرآن شدید؛ شما باید شکرگزار این نعمت الهی باشید و بدانید این توفیقی است که نصیب هر کس نمی‌شود.

وی گفت:  دشمنان همواره در حال توطئه‌ علمیه جمهوری اسلامی هستند و تلاش می‌کنند به کشور ضربه بزنند و جوانان باید مراقب باشند و اجازه ندهند دشمنان به اهداف خود دست پیدا کنند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: حسین نوری همدانی سلامت شیعیان قرآن مدرسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۰۰۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بکوشیم در راه خدا کار انجام دهیم

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین محمد علی نکونام صبح چهارشنبه در مراسم تشییع حاج محمد کیانی از رزمندگان و جانبازان هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: امروز همه ما آمده‌ایم تا قدردان این مجاهد باشیم.

وی با اشاره به اینکه ما هر لحظه و هر مکان نباید از مرگ غافل باشیم تصریح کرد: فوت این جانباز گرانقدر ما را به این فکر فرو انداخت که مرگ آنی است و نباید مسائل دنیوی ما را از آن غافل کند.

حجت الاسلام نکونام با تاکید بر اینکه باید بتوانیم خوب زندگی کنیم و هرکاری را انجام می‌دهیم همواره برای رضایت خداوند باشد گفت: باید کوشید مثل این مرد سالم زندگی کرد و سالم نیز از دنیا رفت.

وی خاطر نشان کرد: این جانباز گرانقدر مردی مؤمن، نیکوکار و جهادگر بود که تمام عمر خود را صرف کارهای خیر و جهادی می‌کرد، همواره تلاش کرد که به محرومین و نیازمندان کمک کند.

حجت الاسلام نکونام با اذعان بر اینکه حاج محمد کیانی در جهاد برای ناهنجاری‌ها تلاش می‌کرد و سعی داشت ناهنجاری‌ها را کنترل کند که به جامعه آسیبی نرساند گفت: این مرد بزرگ روایت‌گر جنگ برای همه نسل‌های بعد از انقلاب بود و جوانان و نوجوانان را از رشادت‌های رزمندگان دفاع مقدس آگاه می‌کرد.

حجت الاسلام نکونام عنوان کرد: امروز دشمن در تلاش است که روایت‌های دوران دفاع مقدس را برعکس جلوه دهد و رشادت‌های رزمندگان را کمرنگ کند، نباید اجازه داد عرصه را برای دشمن باز گذاشت.

کد خبر 6080898

دیگر خبرها

  • سیامک نعمتی: با این وضعیت نمی‌توانیم سرمان را بالا بگیریم / فیلم
  • باید بدانیم که موشک‌های بالستیک ایران بسیار نقطه‌زن هستند (فیلم)
  • گازکشی نشدن برخی از محله‌های روستای بهارستان و دردسرساز شدن آن برای اهالی
  • برخورداری ۴۸ روستای آستارا از نعمت گاز طبیعی
  • مشارکت بالا در «دور دوم انتخابات مجلس» به نفع کشور و نظام است
  • بکوشیم در راه خدا کار انجام دهیم
  • قدردان نعمت سپاه پاسداران و ارتش دلاور هستیم
  • جمهوری اسلامی برای منطقه نعمت است
  • تشدید وابستگی ارزی صنعت خودرو با استاندارد‌های جدید/ افزایش شاخص‌های کیفی قیمت خودرو را بالا می‌برد
  • چرا برخی نعمت‌ها بر بنی‌اسرائیل حرام شد؟