Web Analytics Made Easy - Statcounter

حاتمی گفت: امروز هر چه دشمنان فریاد می‌زنند ملت عزیزمان با شجاعت و اقتدار محکم ایستاده اند.

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح امروز یکشنبه 9 اردیبهشت در مراسم تحلیف جمعی از افسران جدیدالورود وزارت دفاع با تبریک اعیاد شعبانیه به ویژه میلاد مسعود الگوی همه جوانان عالم حضرت علی اکبر (ع) اظهار داشت: تقارن این ایام مبارک با جشن دانش آموختگی جوانان عزیزمان در وزارت دفاع را به فال نیک می‌گیریم و به همه برادران صمیمانه تبریک می‌گویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه قدم در راه بسیار مبارک و مهمی گذاشته اید، افزود: حضور در وزارت دفاع توفیق بزرگی است که خداوند به همه شما عنایت کرده و ان شاالله با قدرت در مسیر نورانی ولایت فقیه و اقتدار نظام اسلامی در این وزارتخانه مهم و حساس گام برداشته و تلاش کنید و با یاری و نصرت الهی، ان شاالله با سرافرازی و سربلندی خدمات بزرگی را در این وزارتخانه به نظام اسلامی به ویژه نیرو‌های مسلح ارائه دهید.

وی با تاکید بر توجه تمام کارکنان به تعهد خدمتی خطاب به افسران جدیدالورود تصریح کرد: همانطور که امیر المومنان علی ابن ابی طالب (ع) در فرمایش گهربار خود به مالک اشتر فرمودند: "الجُنُوُد بِإذنِ اللَّهِ حُصُونُ الرَّعیَّةِ وَ زَینُ الوُلاةِ وَ عِزُّالدِّینِ وَ سُبُلُ الأَمنِ وَ لَیسَ تَقُومُ الرَّعِیِّةُ إلّا بِهِم. " لشکریان و سربازان به فرمان خدا زینت حکومت بوده و به سبب آن‌ها عزت دین و امنیت حاصل می‌شود و بدون آن‌ها استقلال امت فراهم نخواهد شد.

حاتمی تاکید کرد: در جمع لشکریانی که افتخار عضویت پیدا کرده اید به فرمان الهی دژ و قلعه حصین امت و ملت هستید و مسئولیت بسیار مهمی بر عهده شماست، لذا نگاه شما در این مسیر باید به ولایت فقیه به عنوان شاخص باشد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با بیان اینکه ولایت فقیه محور و شاخص جامعه است، اضافه کرد: باید بدانیم که در عالم دو حزب بیشتر نیست، حزب الله و حزب شیطان (فَإِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْغَالِبُونَ) و بقیه آن‌هایی که این وسط هستند سرگردانند، حزب شیطان تکلیفشان معلوم است، پیرو شیطانند. آنچه او می‌گوید عمل می‌کنند و حزب الله هم همین طور پیرو الله اند و علمدار این حزب در روی زمین مقام شامخ ولایت است.

حاتمی حفظ عزت و افتخار خدمت را مستلزم پایبندی تمام کارکنان به میثاق نامه خدمتی دانست و ادامه داد: باید با همت، توکل و تقوا برای استمرار اقتدار نظام اسلامی تلاش کرده و با بهره مندی از تمام لحظات خدمتی در امنیت ایران اسلامی گام برداریم.

وی حزب الهی، متدین، کاردان، شجاع و شرافتمند بودن را از مهم ترین شرایط حضور در وزارت دفاع عنوان کرد و خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم در این حزب بمانیم باید جا پای ولایت بگذاریم و حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه کارکنان جدیدالورود باید روز به روز بر کاردانی خودشان بیفزایند، اظهار کرد: این مهم مستلزم علم، مهارت، همت و تلاش است، لذا افسران جدیدالورود باید کار را به خوبی انجام داده و با شجاعت در مسیر خدمت گام بردارند.

حاتمی با بیان اینکه ملت ایران اسلامی به ویژه نیرو‌های مسلح کشورمان از هیچ دشمنی واهمه ندارند، تاکید کرد: امروز هر چه دشمنان فریاد می‌زنند، ملت عزیزمان با شجاعت و اقتدار محکم ایستاده اند و بحمدالله تاکنون دشمنان به هیچ کدام از خواسته‌های خود دست نیافته اند.

وی شجاعت را مهم ترین ویژگی نیرو‌های مسلح کشورمان عنوان کرد و ادامه داد: کسانی که مفتخر به حضور در نیرو‌های مسلح می‌شوند، باید از شجاع‌ترین‌ها باشند و بحمدالله امروز این جوانان در وزارت دفاع پاسدار حریم اقتدار و عزت کشور هستند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با بیان اینکه نیرو‌های مسلح دارای قابلیت دفاع راهبردی است، گفت: امروز توانسته ایم با اتکا به همین جوانان متخصص، متعهد و متدین کشورمان بازدارندگی را محقق کرده و از منافع و امنیت ملی خودمان در هرجا که مخاطره‌ای برای آن پیش بیاید دفاع کنیم.

وی با بیان اینکه بحمدالله جوانان و نیرو‌های مسلح کشورمان می‌توانند از امنیت منطقه دفاع کنند، تصریح کرد: امنیت منطقه به هم پیوسته استف لذا باید تک تک واحد‌های آن امنیت داشته تا همه در ثبات و امنیت باشند و امروز مفتخریم که خواستار حفظ ثبات و امنین منطقه هستیم.

حاتمی تصریح کرد: با عزمی جزم و اراده‌ای پولادین مفتخریم نیاز‌های دفاعی نیرو‌های مسلح مقتدر و عزیزمان را تامین کرده و در اختیار آنان قرار می‌دهیم.

وی با اشاره به نامگذاری سال ۹۷ از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) به نام حمایت از کالای ایرانی تصریح کرد: وزارت دفاع به عنوان یکی از تولیدکنندگان بزرگ بسیار تلاش خواهد کرد محصولاتی تمام ایرانی و بومی تولید و در اختیار نیرو‌های مسلح بگذارد تا با لاترین امنیت را برای مردم کشورمان تامین کنند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح لازمه پیشرفت اقتصاد و بهبود معیشت مردم را تامین امنیت دانست و گفت: یکی از ارکان مهم امنیت سربازانی هستند که طبق فرمایش امیرالمومنین علی (ع) حصن ملت اند و ان شاالله که در این مسیری که گام نهاده اید موفق و موید باشید.

گفتنی است در پایان این مراسم افسران جدیدالورود درجه‌های خود را از دست وزیر دفاع دریافت و به صورت رسمی فعالیت خود را در وزارت دفاع آغاز کردند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت دفاع ارتش ستاد کل نیروهای مسلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۰۰۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین لایحه حمایت از حقوق پرستاران با هدف بهبود معیشت

معاون پرستاری وزارت بهداشت از تدوین لایحه حمایت از حقوق مادی و معنوی پرستاران با هدف بهبود وضعیت معیشتی آن‌ها خبر داد و گفت: تصویب این لایحه به بهبود وضعیت معیشتی پرسناران کمک خواهد کرد. - اخبار اجتماعی -

عباس عبادی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم در حاشیه هشتاد و دومین اجلاس مدیران پرستاری کشور اظهار کرد: همه ارکان کشور اعم از دولت و مجلس و وزارت بهداشت در صدد این هستند که شرایط محیط کار را برای همه کارکنان سلامت به‌ویژه پرستاران ارتقا دهند. در همین راستا نسخه اولیه لایحه حمایت مادی و معنوی از پرستاران تدوین شده است و پس از چکش کاری از منظر حقوقی در وزارت بهداشت، به هیئت دولت ارسال خواهد شد و در صورت تصویب، به ارتقای وضعیت معیشتی پرستاران کمک خواهد کرد.

معیشت پرستاران بهبود می‌یابد

وی افزود: این لایحه در 37 ماده و چند سر فصل شامل سرفصل‌های معیشتی، امور رفاهی و ارتقای شغلی گروه پرستاری تنظیم شده که کمک خواهد کرد وضعیت معیشتی پرستاران بهبود یابد‌. همچنین خلاهای قانونی که در مشاغل سخت و زیان آور وجود دارد در این لایحه دیده شده و در بحث‌های رفاهی مسائلی ازجمله بهبود وضعیت اسکان پرستاران، درآمد آن‌ها، حمایت از حضور پرستاران در مناطق محروم از طریق افزایش درآمد، ارائه خدمات رفاهی به پرستاران پیش‌بینی شده است.

معاون پرستاری وزارت بهداشت ادامه داد: در این بسته همچنین تسهیلاتی برای ادامه تحصیل همکاران پرستار در نظر گرفته شده که ارتقای شغلی داشته باشند.  این لایحه در محورهای مشوق‌های آموزشی، جبران مالی خدمات پرستاری، جذب و استخدام و تامین نیروی انسانی، رفاهی و انگیزشی، ارتقای جایگاه و کرامت معنوی پرستاران تدوین شده که جزئیات دقیق‌تر همه این موارد، پس از تصویب اطلاع رسانی می‌شود. 

وی ابراز امیدواری کرد که با تصویب این لایحه، شاهد افزایش انگیزه کاری پرستاران و درنتیجه ارائه خدمات باکیفیت‌تر به بیماران باشیم.

عبادی همچنین به افزایش تعرفه خدمات پرستاری نیز اشاره و بیان کرد: اجلاس معاونین و مدیران پرستاری برای تبیین اهداف وزارت بهداشت به شکل دوره‌ای و در هر فصل به صورت حضوری برگزار می‌شود‌، یکی از اهداف مهم این اجلاس تغییراتی است که در تعرفه گذاری خدمات پرستاری رخ داده است.

رشد 50 درصدی ضریب ریالی خدمات پرستاری

معاون پرستاری وزارت بهداشت از رشد قابل قبول در حوزه تعرفه‌های خدمات پرستاری خبر داد و گفت: با رشد 50 درصدی ضریب ریالی و افزایش 15 درصدی ارزش نسبی خدمات پرستاری و اصلاحاتی که در آیین نامه بازتوزیع در حال انجام است رشد قابل قبولی در حوزه تعرفه‌های خدمات پرستاری ایجاد شده است.

شبکه متخصصان پرستاری ایجاد می‌شود

وی با اشاره به اینکه توانمندسازی پرستاران یکی از اولویت‌های کاری ماست، افزود: در سال 1403 شبکه‌ای از متخصصان پرستاری تشکیل خواهد شد و بر اساس حوزه‌های تخصصی، گردهمایی‌های فنی ایجاد و برگزار خواهد شد. برای اولین دوره تمام همکاران سرپرستار و به ترتیب پرستارات بخش‌های بستری، مراقبت‌های ویژه اطفال و ... گرد هم می‌آیند تا با ایجاد شبکه ملی متخصصین حوزه پرستاری ارتقای کیفیت خدمات پرستاری ارائه شده به مردم را شاهد باشیم.

پرستاران؛ 30 درصد کارکنان وزارت بهداشت

معاون پرستاری وزارت بهداشت با اشاره به این که نظام سلامت به لحاظ جمعیت و تعداد کارکنان دومین وزارتخانه کشور پس از وزارت آموزش و پرورش است، عنوان کرد: بالغ بر 600 هزار نفر به عنوان کادر درمان در نظام سلامت در حال فعالیت هستند. در حوزه درمان در مجموع بیمارستان‌ها نزدیک به 60 درصد گروه فنی را گروه پرستاری و در کل نظام سلامت 30 درصد جمعیت را جامعه پرستاری تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اولویت مجلس آینده باید معیشت مردم و بهبود وضعیت اشتغال باشد
  • در کشور کفر خوانندگان و رقاصان هم بیدار شدند اما برخی اساتید کشورمان بی‌تفاوت بودند
  • سرلشکر باقری: وضعیت منطقه قبل و بعد از «وعده صادق» تغییر کرده است
  • تدوین لایحه حمایت از حقوق پرستاران با هدف بهبود معیشت
  • جهش تولید بیانگر ارتقای فرهنگ/لزوم توجه به امنیت معیشت مردم
  • نیرو‌های مسلح یمن: دو ناوشکن آمریکایی و دو کشتی اسرائیلی را هدف قرار دادیم
  • شاهکاری دیگر از انصارالله در دریای سرخ و اقیانوس هند/ سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن: ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی را با تعدادی پهپاد هدف قرار دادیم
  • عملیات ارتش یمن علیه چهار کشتی در دریای سرخ و اقیانوس هند
  • نیرو‌های مسلح یمن: ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی را هدف قرار دادیم
  • برگزاری رژه اقتدار دریایی در آبراه راهبردی خورموسی