Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس تابش در گفت‌وگو با خبرنگار بازرگانی خبرگزاری فارس در مورد نحوه واردات پوشاک و اظهار آن در گمرکات کشور، گفت: در حال حاضر کدشناسه کالا در مورد 12 گروه کالای هدف عملیاتی شده و کد شناسه کالا برای پوشاک هم اجرا شده است.

وی با بیان اینکه واردات پوشاک از گمرکات دیگر به صورت کیلویی انجام نمی‌شود، گفت: نصب کد شناسه بر روی پوشاک وارداتی و تولید داخلی الزامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: در حال حاضر الصاق کد شناسه کالا بر روی پوشاک، عملیاتی شده، اما برای مبارزه با واردات پوشاک قاچاق، حتما باید کد ره‌گیری هم عملیاتی شود.

وی گفت: براساس قانون، یک سال پس از انجام کد شناسه باید کد رهگیری کالا هم عملیاتی شود.

تابش با بیان اینکه ارتباط وب‌سرویسی با گمرک هنوز عملیاتی نشده است، اظهار داشت: با برقراری این ارتباط، فساد کمتر می‌شود، زیرا بجای افراد، ارتباطات از طریق سیستمی انجام می‌شود.

وی افزود: کد رهگیری کالا این امکان را فراهم می‌کند، تا مسیر هر کالا از مبدا تا مقصد کاملا مشخص و قابل رهگیری باشد، به عبارتی با راه‌اندازی کد رهگیری امکان گردش کالای قاچاق در سطح عرضه مقدور نخواهد بود.

به گفته تابش ثبت سفارش کلیه 12 گروه کالایی شامل دخانیات، موبایل و تجهیزات سیم کارت خور، پوشاک، لوازم خانگی، داروها و کالاهای سلامت محور، خودرو، قطعات یدکی خودرو، طلا و مسکوکات، محصولات کشاورزی و داروهای دامی، فرآورده‌های نفتی و گاز و پتروشیمی، سرگرمی و اسباب بازی در سامانه جامع تجارت انجام می‌شود و در مورد این 12 گروه کالایی نصب کد شناسه کالا عملیاتی شده است.

انتهای پیام/

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۰۰۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۱۲ هزار تُن کالا از قم در فروردین ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، اسفندیار دریکوندی، مدیرکل گمرکات قم با اشاره به صادرات ۱۲ هزار تن کالا در فروردین امسال از قم، گفت: با توجه به شرایط خاص فروردین‌ماه همچون وجود تعطیلات نوروزی و روند آغاز کار واحد‌های تولیدی، حجم صادرات استان از ماه‌های آینده با شتاب بیشتری دنبال خواهد شد و گمرکات قم برای تحقق این هدف در آمادگی کامل به سر می‌برد.

وی با اشاره به اینکه در این مدت حدود سه هزار تُن کالا نیز در قالب تعداد ۹۱ اظهارنامه به ارزش ۱۱ میلیون و ۴۲۱ هزار دلار از طریق گمرکات قم وارد کشور شد، افزود: همچنین درآمد کل گمرکات استان از فعالیت‌های تجاری به ۴۱۷ میلیارد ریال رسید.

مدیرکل گمرکات قم در ادامه به فعالیت گمرکات قم در زمینه مقابله با قاچاق کالا پرداخت و ادامه داد: در این راستا طی فروردین‌ماه تعداد ۲۹ پرونده مظنون به قاچاق به ارزش بیش از ۶۳ میلیارد ریال در گمرکات استان تشکیل و برای رسیدگی در اختیار مراجع قانونی قرار گرفت.

سال گذشته ۲۳۲ میلیون و ۸۷۵ هزار و ۷۹۴ دلار صادرات انواع کالا از گمرکات این استان به کشور‌های مختلف جهان صورت پذیرفت. این میزان صادرات در قالب ۶ هزار و ۳۳۲ اظهارنامه به وزن ۲۴۲ هزار و ۴۵۵ تُن بود که نشان دهنده پویایی فعالیت‌های تجاری در استان قم است.

در همین راستا سال گذشته درآمد کل گمرکات استان قم به ۲۰ هزار میلیارد ریال رسید که این رقم نسبت به سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۵۰ درصد افزایش داشت.

لیست کالا‌های صادراتی استان قم به بازار‌های جهانی بسیار متنوع است که عمده‌ترین آنها در قالب ۳۲ نوع کالا مورد شناسایی قرار گرفته و انواع محصولات صنعتی، شیمیایی، معدنی، خوراکی و سایر کالا‌ها را دربر می‌گیرد.

همچنین در این مدت ۴۷۸ میلیون و ۸۹۹ هزار و ۹۵۸ دلار کالا در قالب سه هزار و ۲۸۲ اظهارنامه به وزن ۸۹ هزار و ۴۹۰ تُن از طریق گمرکات قم وارد کشور شد.

دیگر خبرها

  • دپوی ۱۳ هزار خودرو در گمرکات/ ۵۵۰۰ خودروی برقی وارد شد
  • صادرات ۱۲ هزار تُن کالا از قم در فروردین ۱۴۰۳
  • توقیف محموله ساخت اسرائیل در مرز ایران + جزئیات ماجرا
  • مقابله با شوینده‌های تقلبی با الزام شناسه رهگیری + فیلم
  • افزایش عرضه پوشاک مستعمل تاناکورایی در مشهد
  • پوشاک مستعمل در مشهد آزادانه به فروش می رسد
  • پوشاک مستعمل در مشهد آزادانه به فروش می‌رسد
  • عراق اولین شریک تجاری گمرکات مازندران در صادرات کالا
  • ۳۵ قلم کالا از مازندران به عراق صادر شد
  • زیان ۳۵ درصدی پوشاک قاچاق به تولیدکنندگان در بازار شب عید