Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-07@17:05:04 GMT

استفاده از لپ تاپ بر توان باروری تاثیر منفی ندارد

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۰۰۵۰۳

استفاده از لپ تاپ بر توان باروری تاثیر منفی ندارد

رکنا: بر خلاف تصورات اشتباه در گذشته استفاده از لپ تاپ قدرت باروری را کاهش نمی دهد.

در حالی که پیش از این تصور می شد استفاده از وسایل گرمازای رایانه ای بر توان باروری افراد تاثیر منفی دارد، بررسی های جدید این فرضیه را زیر سوال برده است.

به گزارش  اسین ایج، در سال های گذشته بارها اخباری در مورد تاثیر منفی قراردادن لپ تاپ بر روی پاهای انسان و به خصوص مردان منتشر شده و تصریح شده بود که گرمای ناشی از فعالیت لپ تاپ ها توان باروری انسان ها را کاهش می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما حالا مشخص شده که لپ تاپ ها تاثیری منفی بر قدرت باروری مردان ندارند و تولید مثل انسان ها را مختل نمی کنند. بر اساس بررسی تازه ای که توسط پژوهشگران آمریکایی انجام شده، گرمای ناشی از فعالیت لپ تاپ ها در حدی نیست که بر کیفیت اسپرم مردان تاثیر منفی بگذارد و آنها قادر به تحمل گرمای مذکور هستند.

بر همین اساس اگر گرمای ناشی از فعالیت لپ تاپ ها باعث شود تا دمای محیط اطراف اسپرم ها از ۵ تا ۶ درجه سانتیگراد بالاتر رود، خطرات جدی برای توان باروری مردان ایجاد می شود. اما معمولا چنین افزایش دمایی رخ نمی دهد.

در مورد زنان این خطر با توجه به شرایط فیزیکی و جسمانی آنها بسیار کمتر است. زیرا دستگاه تولید مثل آنها در عمق بدن قرار دارد و گرمای لپ تاپ هیچ آسیبی به آن وارد نمی کند.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سقوط هواپیما سلامت مهم ترین های 24 ساعت سقوط جت شخصی در ایران لپ تاپ تلگرام کاهش اشتباه افزایش عکس ایران فیلم اخبار تهران حوادث تهران پرونده جوان تهران زندگی کودک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۰۰۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش رشد منفی موالید سالیانه در گیلان

دکتر محمدتقی آشوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در نشست با کارکنان و مسئولان حراست دارای حداقل ۳ فرزند این دانشگاه با بیان اینکه میزان زاد و ولد سالانه در این استان رو به کاهش بود، گفت: رشد منفی بالای ۱۰ درصدی کاهش موالید در گیلان طی ۲ سال پیش نسبت به سال گذشته بهبود یافته است.

او افزود: از شیب تند کاهش زاد و ولد در استان کاسته شده، اما همچنان اقدامات ترویجی، فرهنگی و حمایتی در این حوزه لازم و ضروری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: مسئله ترویج فرهنگ فرزندآوری علیرغم حائز اهمیت بودن در نظام سلامت و آینده کشور و استان، متأسفانه توسط عده‌ای معدود و غافل، به سخره گرفته می‌شود.

دکتر آشوبی با بیان اینکه سالانه بالغ بر ۱۹ هزار و ۳۰۰ نفر در گیلان متولد می‌شوند و پیش بینی می‌شود شمار زاد و ولد در این استان رو به افزایش باشد، گفت: زمانی سیر زادآوری در گیلان صعودی خواهد شد که زادآوری در این استان حداقل به مرز ۳۲ هزار تولد در سال برسد.

در این نشست خانواده‌های دارای ۳ و ۴ فرزند دغدغه‌ها، تجربیات و راهکاری‌های حوزه جوانی جمعیت و حمایت از خانواده را تبیین و تشریح کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • 5 تفریح جذاب برای اینکه گرمای هوا در تور دبی تابستان 1403 را احساس نکنید!
  • جلوی افت موالید را گرفتیم/ رشد نرخ باروری در ۱۴ استان
  • رشد نرخ باروری در ۱۴ استان/ تنها نیمی از قانون اجرا شده است
  • دفاع «بانکی» از قانون جوانی جمعیت/ رشد نرخ باروری در ۱۴ استان
  • اثرات منفی استرس روی چهره و ظاهر افراد
  • تجلیل از ۵۵ مامای استان قم
  • کاهش رشد منفی موالید سالیانه در گیلان
  • قدردانی از ماما‌های استان در روز جهانی ماما
  • افت بیش از ۵ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • (تصاویر) مرگ دسته جمعی ماهی‌ها بر اثر گرمای سوزان