Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@22:25:10 GMT

دو هزار هکتار از مزارع شهرستان طارم زیر کشت محصول سیر است

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۰۰۶۹۷

دو هزار هکتار از مزارع شهرستان طارم زیر کشت محصول سیر است

زنجان-معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی زنجان گفت: در سال زراعی بیش از دو هزار هکتار از مزارع شهرستان طارم زیر کشت محصول سیر است و امسال بیش از ۸۵ هزار تن محصول سیر برداشت می‌شود.

اکبر کرامتی در گفتگو با خبرنگار مهر به کشت محصول سیر از اراضی کشاورزی شهرستان طارم اشاره کرد و افزود: در سال زراعی بیش از دو هزار هکتار از مزارع شهرستان طارم زیر کشت محصول سیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: بر اساس پیش‌بینی انجام‌شده  امسال بیش از ۸۵ هزار تن محصول سیر برداشت می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه ۳۰ درصد از محصول سیر کشور در شهرستان طارم تولید می‌شود، افزود: با توجه به اقلیم خوبی که این شهرستان دارد کیفیت محصول سیر بسیار خوب است و بیش از دو هزار و ۲۰۰ بهره‌بردار محصول سیر در شهرستان طارم فعالیت می‌کنند.

وی به انواع سیر تولیدی در شهرستان طارم اشاره کرد و یاد آور شد: سیر قرمز، سفید، صورتی و آذرشهر و محلی از اقلام تولیدی  سیر در شهرستان طارم است. 

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی زنجان افزود: محصول سیر شهرستان طارم علاوه بر تأمین نیاز بازار استان زنجان به استان‌های طارم، گیلان، البرز، قزوین و کردستان، تهران و مازندران هم صادر می‌شود.

کرامتی تصریح کرد: سیر یکی از محصولات مهم و با کیفیت شهرستان است که با توجه به  کیفیت بالای آن قسمت عمده‌ای از محصول تولیدی علاوه بر تأمین نیاز داخل کشور به کشورهای خارجی هم صادر می‌شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۰۰۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلدهی بیش از ۸۵ هکتار از مزارع کلزا در جلفا

 عباسی گفت: یکی از طرح‌های حمایتی دولت در بخش کشاورزی توسعه کشت دانه روغنی کلزاست و کشت این محصول به سبب بهره‌وری بیشتر، رشد در فصل بارش باران، نیاز کمتر به آبیاری و خرید تضمینی آن در چند سال اخیر مورد توجه کشاورزان قرار گرفته است.

وی افزود: کشت بیش از ۸۵ هکتار دانه روغنی کلزا در مزارع شهرستان جلفا که در این فصل به مرحله گلدهی رسیده علاوه بر جلوه طلایی و طبیعت بی‌نظیر منطقه بر حاصلخیزی و بهره‌وری مزارع شهرستان نیز افزوده است.

عباسی با بیان اینکه دانه روغنی کلزا که هر سال در اواسط شهریور کشت می‌شود و برداشت آن خرداد سال بعد صورت می‌گیرد گفت: در سال زراعی امسال ۸۵ هکتار دانه روغنی کلزا در اراضی شهرستان کشت شده و با توجه به مطلوب بودن مزارع کلزا پیش بینی می شود امسال شاهد برداشت بیش از ۴ تن محصول در هر هکتار از مزارع شهرستان باشیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مزارع گندم برای بهره‌وری بیشتر نیاز به تناوب کشت دارند از مدت‌ها قبل کشاورزان به دنبال کشت جایگزینی بودند که بتواند از زمین بهره مناسبی بگیرند و از این رو برای تولید پایدار گندم کشت دانه روغنی کلزا توصیه می‌شود زیرا این محصول در تناوب کشت با گندم سبب تقویت خاک، کاهش آفات و بیماری‌ها، استفاده بهینه از آب و در نهایت افزایش تولید گندم می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • حال خوب مزارع گندم به لطف باران
  • آمادگی زنجان، طارم و خدابنده برای دور دوم انتخابات
  • برداشت کلزا از مزارع شهرستان کرخه
  • گلدهی بیش از ۸۵ هکتار از مزارع کلزا در جلفا
  • کشت‌کلزا در مهاباد ۵ برابر افزایش یافت
  • طلایی شدن مزارع کلزا در شهرستان میاندوآب 
  • آغاز برداشت محصول باقلا از ۱۰۰ هکتار از مزارع سرپل ذهاب
  • آغاز برداشت محصول باقلا از سطح ۱۰۰ هکتار از مزارع سرپل ذهاب
  • خرید محصولات پاییزه در خوزستان از ۵۳۶ هزار تن گذشت
  • بیش از ۵۳۰ هزار تن محصولات پاییزه در خوزستان خریداری شد