Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سرهنگ احمد حسینی در جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی استان قم که به ریاست احد جمالی  معاون سیاسی امنیتی استاندار در تالار امام جواد(ع) استانداری برگزار شد ضمن گرامیداشت عملیات آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: یک پنجم شهدای دفاع مقدس مربوط به ارتش است که یاد  و خاطره همه آنان را گرامی می‌داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه ضمن ضروری برشمردن ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت بیان کرد: دستگاه‌های مختلف باید دست در دست هم برای زنده نگه داشتن و ترویج فرهنگ مقدس ایثار، جهاد و شهادت تلاش کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم با بیان اینکه دوران دفاع مقدس میراثی همیشه جاوید است که بر سر راه انقلاب قرار گرفت افزود: این میراث همواره با تهدیدها و فرصت‌هایی رو به رو است، تهدید به فراموشی سپرده شدن و فرصت نشر و انتقال آن به نسل جوان.

حسینی ادامه داد: ستاد بزرگداشت هفته مقاومت در قالب شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تعریف می‌شود که با شعار «ما توانستیم» بر گرفته از سخنان رهبر انقلاب برنامه‌های امسال پیش خواهد رفت.

وی اذعان کرد: 2، 3 و 4 خرداد به مناسبت روز مقاومت و پایداری چندین برنامه محوری در استان صورت خواهد گرفت که بخشی از این برنامه‌ها توسط رؤسا و مدیران دستگاه‌های مختلف استان اجرا می‌‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم افزود: برنامه ملی نواختن زنگ مقاومت رأس ساعت 11 در روز مقاومت و پایداری در مدارس استان از دیگری برنامه‌های محوری به این مناسبت است که همزمان با سراسر کشور انجام خواهد شد.

حسینی اضافه کرد: صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان قم به میزبانی سپاه علی‌ابن‌ابی‌طالب(ع) از دیگر برنامه‌های محوری استان به مناسبت این هفته است که این برنامه به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران و با همکاری سایر نهادهای استانی برگزار خواهد شد؛ برنامه میثاق با شهدا نیز عصر همان روز برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: روز پایداری و مقاومت که روز دزفول نیز نام دارد روز تجلی مقاومت مردم ایران است که در این روز اختصاصا برنامه‌های مختلفی از جمله تجلیل از خانواده‌های شهدا به ویژه شهدای عملیات آزادسازی خرمشهر صورت خواهد گرفت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم بیان کرد: گرامیداشت مقام معلم مختص یک روز یا یک هفته نیست، همه افراد اگر به جایی رسیده‌اند بخاطر زحمات معلمانشان است از این رو همه جامعه باید برای گرامیداشت مقام معلم تلاش کنند.

حسینی در بخش پایانی سخنانش با بیان اینکه پروژه ساخت موزه انقلاب اسلامی در قم تا کنون 80 درصد پیشرفت داشته است عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی این پروژه تکمیل شود و به بهره‌برداری برسد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس انقلاب انقلاب اسلامی قم موزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۰۰۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهنگ ایثار و شهادت تبیین شود

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعلی مهاجر ظهر چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ویژه برنامه‌ریزی و هماهنگی سالروز فتح خرمشهر اظهار کرد: فرهنگ ایثار و شهادت گنجی است که باید با هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی با تبیین و روشن‌گری حفظ شود.

مهاجر ادامه داد: در دورانی مراسم فتح خرمشهر را برگزار خواهیم کرد که با الگو گرفتن از فرهنگ دفاع مقدس به این توان‌مندی نظامی و علمی رسیده‌ایم که عملیات وعده صادق را رقم می‌زنیم.

وی افزود: اکنون برای همه استکبار ستیزان، عدالت خواهان و مظلومان جهان الگویی شده‌ایم و این به گونه‌ای در حال رقم خوردن است که در غزه طوفان الاقصی، در یمن به دست گرفتن کنترل تنگه باب المندب و در غرب موج اسلام خواهی و صهیونیست ستیزی را شاهد هستیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان با اشاره به اینکه مناسبت‌هایی نظیر سوم خرداد و فتح خرمشهر فرصتی برای تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا است، گفت: باید از این فرصت برای تبیین ارزش‌های دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت استفاده کنیم که مطمئناً امید آفرین خواهد بود.

وی یادآور شد: فرمانداران و مدیرانی که در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس برنامه‌ها و فعالیت‌های ارزشی را در سال ۱۴۰۲ برنامه‌ریزی و اجرا کردند به نحو احسنت از آنها تقدیر خواهد شد.

مهاجر با بیان اینکه لازم است به ادارات و دستگاه‌ها سهم سپاری شود، اظهار کرد: انتظار و توقع داریم فضای شهری و فضای رسانه‌ای و مجازی متأثر از این مناسبت ملی شود.

گفتنی است در پایان این جلسه از پوستر هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار رونمایی شد.

کد خبر 6094270

دیگر خبرها

  • اجرای عملیات رنگ‌آمیزی جداول میانی خیابان دفاع مقدس
  • بهره‌برداری از طرح آب‌رسانی به دو شهر و ۱۰ روستا در شهرستان شازند مرکزی
  • فرهنگ ایثار و شهادت تبیین شود
  • ضعف شدید در حوزه روایت‌گری انقلاب اسلامی
  • برنامه اقدام مشترک برای رونق باغ‌موزه دفاع مقدس تبریز تدوین شود
  • مسئولان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را تکلیف دینی خود بدانند
  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • نقش سنگرسازان بی سنگر در تاریخ انقلاب ماندگار است
  • برپایی کلاس درس دانشجویان دانشگاه آزاد در باغ موزه دفاع مقدس