Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-05@21:51:23 GMT

‏ تأمین امنیت زنان کپی‌برداری از قوانین غربی است

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۰۰۸۹۲

‏ تأمین امنیت زنان کپی‌برداری از قوانین غربی است

به گزارش جام نیوز، توران ولی‌مراد مدیر شبکه ایران‌ زنان در گفت‌وگویی، با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در حقوق زنان از لحاظ مبانی نظری ضعفی ندارد بلکه ضعف‌ها در اجراست، اظهار داشت: در نشست سال 1998 پکن، کلمه عدالت جنسیتی توسط جمهوری اسلامی ایران مطرح و جایگزین برابری جنسیتی شد

 

وی افزود: در این مدت افرادی که نگاهشان بر مبنای تفکر غربی تنظیم می‌شود در گفته‌ها و نوشته‌های خود حتی زمانی که در پست‌های رسمی بودند از واژه برابری جنسیتی استفاده می‌کردند، در سال 93 مقام معظم رهبری کاربرد این واژه و نگرش برابری جنسیتی را صحیح ندانستند و فعالیت بر آن مبنا را به نفع زنان ندیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ولی‌مراد اضافه کرد: از آن زمان بسیاری از افراد از واژه عدالت جنسیتی استفاده می‌کنند، اما منظورشان با توجه به افکار، نحوه عملکرد و کارنامه فعالیت‌ها و همکاری‌هایشان با فعالان «زن محور» همان برابری جنسیتی است.

 

مدیر شبکه ایران‌ زنان با بیان اینکه لازم است مفهوم عدالت جنسیتی در کلام کاملاً مشخص باشد، ادامه داد: عدالت از اصول اسلامی است و همین طور عدالت در بعد اجتماعی که موضوع زنان هم یکی از این موضوعات است اما در زبان بین الملل واژه برابری با عدالت یکسان نیست بنابراین بین المللی کردن شاخص‌های عدالت جنسیتی به این معنا می‌شود که ما دنباله رو غرب باشیم در حالی که اسلام برای زنان حرف مستقل دارد و جمهوری اسلامی توان این را دارد که برای جهان الگو باشد.

 

وی با بیان اینکه ما در حقوق زن و خانواده حرف‌های جدیدی در جامعه بین الملل برای گفتن داریم، خاطر نشان کرد: دنباله‌روی از ارزش‌های دنیای غرب نه به نفع زن است و نه به نفع نهاد خانواده. در نظام اسلامی در ارتباط با زن و خانواده آنچه حرف اول را باید بزند نگرش و مبنای اسلامی است خاصه آن نگرشی که با انقلاب اسلامی به صحنه آمد.

 

 

*لایحه تأمین امنیت زنان کپی‌برداری از قوانین غربی است
ولی‌مراد بیان داشت: امروز بعد از گذشته 4 دهه از انقلاب و با مسیری که زنان پشت سر گذاشته اند مسئله اصلی در ارتباط با زنان، طرح مشکلات زنان نیست، بلکه عملیاتی کردن راه حل‌هاست؛ ما در طرح مشکلات عقب نیستیم بلکه افرادی که قرار است در جهت رفع مشکلات زنان و خانواده ادای مسئولیت کنند تنها حرف می‌زنند و  به سیاسی کاری مشغول هستند.

 

مدیر شبکه ایران‌ زنان با اشاره به لایحه تأمین امنیت زنان در برابر خشونت، تصریح کرد: نگارش این لایحه از سال 90 آغاز شد که فراز و فرودها و تغییراتی داشت. این لایحه در کلیت کپی‌برداری از قوانین چند کشور است در حالی که ما باید براساس نگرش و خواست خود از زن و خانواده به موضوع نگاه کنیم و لایحه لازم را بنویسیم.

 

وی ادامه داد: در ارتباط با خانواده خشونت خانگی باید مطرح باشد و پیشگیری از هر نوع خشونت که توسط هریک از زن و مرد می‌تواند انجام گیرد.

 

ولی‌مراد عنوان کرد: در لایحه تأمین امنیت زنان در برابر خشونت سخنی از حجاب که بر اساس نص قرآن عامل بازدارنده از آزار زنان است به میان نیامده و عدم پرداختن به این مسئله از نواقص مهم این لایحه است که باید رفع شود.

 

وی با بیان اینکه ما احتیاج به یک خانواده سالم با محوریت یک زن سالم داریم، گفت: مبنای نگاه لایحه جدید، سکولاریسم است اما ما با توجه به اتصال به منابع وحی نباید دنباله‌روی حقوق غرب باشیم.

 

باحجاب

115

 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: زن خانواده ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۰۰۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویسی به سیم آخر زد؛ اصلا 10 میلیارد جریمه کنید، در جمهوری اسلامی ایران زندگی می‌کنیم و این می‌شود عدالت؟!

عبدالله ویسی به محرومیت 2 میلیاردی خود واکنش نشان داد و البته در ابتدا فکر می‌کرد این مبلغ به ریال است!

طرفداری | فولاد شرایط خوبی ندارد و حالا عبدالله ویسی هم 2 میلیارد تومان بابت صحبت‌های هفته گذشته خود محکوم شد.

عبدالله ویسی پس از بازی هفته گذشته فولاد برابر آلومینیوم اراک، صحبت‌های تندی را انجام داد که باعث شد کمیته انضباطی او را به پرداخت 2 میلیارد تومان محکوم کند. عبدالله ویسی در نشست خبری پیش از بازی با تراکتور در واکنش به این حکم گفت:

هفته پیش حرفی زدم و برخی از دوستان خود من هم ناراحت شدند. شنیدم کمیته انضباطی 200 میلیون تومان (او به اشتباه تصور می‌کند 2 میلیارد ریال جریمه شده است) من را جریمه کرده است. چه چیزی گفتم؟ فقط گفتم بازی‌ها حساس است و رصد کنید. گواردیولا و آنچلوتی هم بازی حساس باشد همین حرف‌ها را می‌زنند. چوب را برداری، دزد فرار می‌کند. من بابت همه چیز نگران هستم و امیدوارم اتفاقات عجیبی رخ ندهد. من استرس زیادی دارم و ممکن است به هر چیزی شک کنم. من به هیچکس توهین نکردم و جریمه شدم. در جمهوری اسلامی ایران زندگی می‌کنیم، این عدالت است؟ چنین حکمی درست نیست. می‌خواهید 10 میلیارد من را جریمه کنید!

از دست ندهید ????????????????????????

رضا عنایتی: دیگر مهاجمی مثل من پیدا نمی‌شود واکنش به گل شهاب زاهدی: پله هم نمی‌توانست این گل را بزند! سرمربی اینتر: طارمی بازیکن بزرگی است و از داشتنش خوشحالیم اضافه شدن کارلو آنچلوتی به حلقه شادی بازیکنان رئال مادرید / فیلم

دیگر خبرها

  • خانواده ۵ معلولی در دشتستان صاحب خانه می‌شوند
  • یادداشت مهرداد خدیر / این مرد طراح لایحه عفاف و حجاب است /او در چه سمت‌هایی مشغول به کار بوده است؟ /آن اقبالی این اقبالی نیست!
  • این مرد طراح لایحه عفاف و حجاب است /او در چه سمت هایی مشغول به کار بوده است؟ /آن اقبالی این اقبالی نیست!
  • ساز کوک دانشگاه و صنعت برای تأمین امنیت غذایی/ هزار دانشجوی طرح پویشی به هلدینگ زر می‌روند
  • چه عواملی در مشارکت سیاسی زنان نقش دارد؟
  • ویسی به سیم آخر زد؛ اصلا 10 میلیارد جریمه کنید، در جمهوری اسلامی ایران زندگی می‌کنیم و این می‌شود عدالت؟!
  • طهرانچی: بانوان باید برای نقش‌آفرینی‌های جدی در جامعه آماده شوند
  • امنیت انرژی ایران در گرو استفاده صحیح مصرف کنندگان گاز
  • چرا زنان بیشتر از مردان عمر می‌کنند؟
  • ایجاد عدالت و شفافیت اقتصادی هدف لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم