Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-27@21:07:49 GMT

دستگاه گوارش خود را با این رژیم غذایی تقویت کنید

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۰۰۹۳۵

دستگاه گوارش خود را با این رژیم غذایی تقویت کنید

ساعت 24-مواد غذایی و مایعات در روده‌ها جذب بدن می‌شوند به این دلیل سلامت نگه داشتن این عضو مهم ازبدن اهمیت ضروری دارد ومواد غذایی نقش موثری دراین میان دارند.

کارشناسان به تازگی دریافتند داشتن رژیم غذایی مدیترانه‌ای می‌تواند سبب افزایش میزان باکتری‌های مفید در روده انسان‌ها شود.

خوردن مقدار مناسب از سبزیجات، ماهی، روغن زیتون و ماست می‌تواند تا 10 درصد سبب افزایش میزان باکتری‌های مفید در روده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تا پیش ازاین محققان رژیم غذایی مدیترانه‌ای را برای سلامت قلب و کبد موثر می‌دانستند، اما پژوهش‌های جدید نشان می‌دهند مواد غذایی موجود دراین رژیم غذایی برای سلامت دستگاه گوارش به ویژه روده‌ها بسیار اثربخش است.

کارشناسان اعتقاد دارند درون روده انسان حدود 2 میلیارد باکتری خوب و بد وجود دارد و اگر این 2 گروه نباشند سلامت انسان دچارآسیب می‌شود.

باکتری‌های خوب که سبب افزایش سلامت وجلوگیری ازابتلای انسان به انواع بیماری‌ها می‌شوند معمولاً ازگروه لاکتو باسیلوس‌ها، باکتری‌های پروبیوتیک هستند که در رژیم غذایی مدیترانه‌ای به میزان زیادی وجود دارند.


میزان کم باکتری‌های مفید در روده می‌تواند سبب ابتلای افراد به بیماری‌هایی چون افسردگی و ذات الریه شود.

همچنین دانشمندان دریافتند کاهش مصرف نمک و خوردن میزان کافی میوه و سبزیجات و نیز لبنیات کم چرب می‌تواند سبب کاهش میزان فشارخون درمبتلایان به فشارخون بالا شود.


کارشناسان اعتقاد دارند رژیم غذایی غربی که سرشار از پروتئین و به میزان کم میوه وسبزیجات است سبب کاهش میزان باکتری‌های مفید در روده و برعکس افزایش باکتری‌های مضر و درنهایت ابتلای انسان به انواع بیماری‌ها و سرطان می‌شود.


داروهای زیادی برای کنترل فشارخون وجود دارد که بیشتر آن‌ها سبب بروز عارضه‌های جانبی چون خستگی، سرگیجه و سردرد می‌شوند به همین دلیل کارشناسان توصیه می‌کنند افراد از سنین جوانی نظارت ویژه‌ای بر رژیم غذایی خود داشته باشند تا دچار افزایش فشارخون نشوند.


محققان برای بررسی اثر استفاده از رژیم غذایی مدیترانه‌ای بر سلامت و کاهش فشارخون، آزمایشی برروی ۴۱۲ فرد مبتلا به فشارخون بالا انجام داده‌اند و دریافتند تنها دو هفته پس از مصرف مواد غذایی سالم، فشارخون آن‌ها کاهش محسوسی پیدا کرده است.

همچنین عملکرد روده و جلوگیری ازیبوست یا لینت مزاج ازدیگر مزایای مصرف مواد غذایی در رژیم غذایی مدیترانه‌ای است.

نتیجه‌های به دست آمده از این پژوهش در مجله Frontiers of Nutrition منتشر شده است.

باشگاه خبرنگاران

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۰۰۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان معدوم شد

 فریبرز راشدی  اظهار کرد: در ششمین روز از هفته سلامت و در راستای اجرای طرح تشدید کنترل بهداشتی واحدهای عرضه کننده مواد غذایی ، یک انبار زیرزمینی که مملو از مواد غذایی تاریخ گذشته بود کشف شد.

وی ادامه داد: اقلام غذایی کشف شده در این انبار شامل انواع آبمیوه و آبلیمو به وزن تقریبی سه تن است که چهار تا پنج ماه از تاریخ انقضای آنها گذشته بود.

رئیس مرکز بهداشت زاهدان تصریح کرد: این مرکز بهداشت، سلامت شهروندان را خط قرمز خود دانسته و با متصدیان متخلف از مقررات بهداشتی برخورد قانونی خواهد کرد.

وی افزود: در روز جاری نزدیک به ۱۹ تن مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی غیر قابل توزیع معدوم شد.

راشدی بیان کرد: این میزان مواد غیرقابل مصرف توسط بازرسان بهداشت محیط از انبارها و مراکز تهیه و توزیع سطح شهر زاهدان جمع آوری شده است.

وی تاکید کرد: پس از انجام مراحل قانونی و کسب مجوزهای لازم در محل سایت زباله شهرداری زاهدان و با حضور نماینده قوه قضائیه معدوم شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • برای تقویت حافظه چی بخوریم بهتر است؟
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟
  • برای افزایش هوش این پنج ماده غذایی را مصرف کنید
  • کدام مواد غذایی را نباید با معده خالی خورد؟
  • سه تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان معدوم شد
  • ۲۰ دلیل برای این‌که تخم‌مرغ و پنیر را باهم نخورید
  • تکنیک‌های طلایی برای سلامت مغز
  • تشکیل کمیسیون تخصصی شرط اجرای سند ملی امنیت تغذیه
  • شرط اجرایی شدن سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه
  • دسترسی اقتصادی شرط اجرایی شدن سند ملی امنیت غذا