Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان البرز  از آینده خوب شهرک‌های صنعتی اشتهارد 2 و کوثر در تولید و اشتغال استان البرز خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جهانگیر شاهمرادی در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: شهرک صنعتی کوثر با آینده خوب اشتغال و تولید، طبق ضوابط و اصول مهندسی احداث شده است. در حال حاضر اشتغال در این شهرک، 600 نفر پیش بینی می‌شود که با توسعه فاز، این رقم 3 تا 4 برابر افزایش خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاهمرادی به شهرک‌صنعتی کوثر اشاره کرد و ادامه داد: شهرک‌صنعتی کوثر در حال حاضر به‌عنوان کوچکترین واحد شهرک صنعتی استان با 20 واحد کارگاهی به بهره‌برداری می‌رسد که از این تعداد 10 واحد تولیدی، راه‌اندازی شده است. این شهرک در دو فاز ایجاد شده که فاز اول آن 50 هکتاری است.تاکنون با 90 واحد صنعتی قرارداد منعقد و زمین آماده با امکانات اولیه در اختیار آنها قرار دارد که از این تعداد، 50 واحد صنعتی کاملا فعال هستند که اغلب آنها تولیدکننده مواد غذایی و سلولزی بوده که بین آنها 10 برند معروف مشغول به فعالیت هستند.

وی اظهار داشت: در دولت تدبیر و امید، فاز توسعه شهرک به مساحت 156 هکتار، تملک شد و بسیاری از پروژه‌های عمرانی برای تامین زیرساخت در حال اجراست. از جمله پروژه‌های این شهرک تصفیه‌خانه شهرک است که اواخر سال 94 با تامین اعتباری به مبلغ 4 میلیارد تومان در ماههای آینده، افتتاح می شود.

شاهمرادی با اشاره به راه‌اندازی شهرک صنعتی اشتهارد 2 در سال آینده با مساحت 240 هکتار، اضافه کرد: ویژگی خوب این شهرک، دسترسی به سه راه ارتباطی با آزاد راه است که به دنبال آن هزینه های حمل و نقل برای واحدهای تولیدی کم می شود و با توجه به نزدیکی شهر ماهدشت، گمرک و فرودگاه پیام برای کالاهای صادراتی، می توان در ارسال تولیدات با سرعت بیشتر، اقدام کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی البرز، گفت: برای انتخاب واحدهای تولیدی، اولویت با واحدها و صنایعی است که از آب کمتری استفاده می کنند و اولویت دیگر حضور شرکت ها و برندهای معروف است که در این شهرک ها مستقر شوند. از طرف دیگر متقاضیان اگر از شرکت های دانش بنیان و یا از خانواده های شهدا و آزادگان باشند با شرایط ویژه با آنها قرارداد منعقد می شود.

وی ضمن اشاره به رعایت تدابیر ایمنی انجام شده در شهرک صنعتی کوثر از وجود یک واحد خدمات آتش نشانی یاد کرد و افزود: در شهرک کوثر، عده ای صنعتگر وارد شدند که قوی هستند و اشتغالزایی خوبی را خواهند داشت. با وجود حمایت انجام شده از طرف صنایع، هزینه های بالاسری این شهرک در صورت راه اندازی طرح توسعه و گسترش واحدها، کمتر خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی البرز با عنوان مشکلات صنایع واحدهای تولید، اظهار داشت: مشکلاتی همچون عوارض مالیات، بیمه‌های کارگران و جریمه وام‌های عقب افتاده، مسائلی هستند که عمدتا بیشتر صنایع و واحدهای تولیدی با آن برخورد می‌کنند و واحدهای تولیدی این شهرک نیز ممکن است با آن مواجه باشند. از طرفی تحولات اقتصادی کشور و تغییرات نرخ ارز و دلار، باعث شده برای خرید مواد اولیه کارخانه‌ها و پیمانکاران شهرک‌های صنعتی کوثر و اشتهارد2 نیز مشکلاتی ایجاد شود که با تدبیر دولت تا حدودی مرتفع شده است.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 آزاد راه اشتغال حمل و نقل دلار گمرک موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۰۱۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز بتن‌ریزی ساختمان راکتور واحدسوم نیروگاه اتمی بوشهر در آینده

شرکت مادرتخصصی تولید و توسعه انرژی اتمی ایران از پاییز ۱۳۸۳ و با هدف ساماندهی و اجرای فعالیت‌های دولت در زمینه تولید و توسعه برق هسته‌ای، راهبری و انجام برخی فعالیت‌های عملیاتی و کارگزاری سازمان انرژی اتمی ایران در این زمینه و نظارت بر آنها، فعالیت خود را آغاز کرده است.

این شرکت در زمینه مدیریت و نظارت بر سرمایه‌ها با هدف انجام هرگونه فعالیت در راستای تولید و توسعه برق هسته‌ای، مدیریت و نظارت بر انجام مطالعات، مکان‌یابی، طراحی، احداث، تامین سوخت هسته‌ای، بهره‌برداری ایمن و ازکاراندازی نیروگاه‌های هسته‌ای و تاسیسات آنها و انجام همه معاملات مربوط به برق هسته‌ای فعالیت دارد.

حسین درخشنده مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید و توسعه انرژی اتمی ایران با تبریک فرارسیدن سال ۱۴۰۳ و تقارن آن با ماه مبارک رمضان درباره مهم‌ترین اقدامات و برنامه‌های اجراشده توسط این معاونت و شرکت مادرتخصصی تولید و توسعه انرژی اتمی ایران در سال ۱۴۰۲ عنوان کرد: فعالیت‌های شرکت در حوزه نیروگاهی در چهار حوزه کلان، هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: هدف کلان نخست در زمینه بهره‌برداری ایمن، مطمئن و اقتصادی از نیروگاه‌های هسته‌ای است که برنامه‌ها و فعالیت‌های واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر را دربرمی‌گیرد. این نیروگاه، به عنوان نخستین نیروگاه هسته‌ای در کشور، از سال ۱۳۹۲ وارد فاز بهره‌برداری تجاری شده و در مهرماه ۱۴۰۲ دهمین سال فعالیت خود را جشن گرفته است.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید و توسعه انرژی اتمی ایران افزود: واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر پس از انجام عملیات تعویض سوخت که در تاریخ ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ به اتمام رسید، به شبکه سراسری برق وصل شد و توانستیم رکورد خوبی را در زمینه تولید برق در طول یک سال به ثبت برسانیم، به‌طوری که تا پایان سال ۱۴۰۲ بیش از ۷ هزار و ۴۷۰ میلیون کیلووات ساعت برق توسط واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر به شبکه سراسری تحویل داده شده است.

ممانعت از انتشار ۸ میلیون تن آلاینده با تولید برق هسته‌ای در سال ۱۴۰۲

وی تاکید کرد: این میزان تولید، رکورد چشمگیری در تولید برق واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر محسوب می‌شود.

درخشنده گفت: میزان برق تولیدی و تحویل آن به شبکه سراسری در سال ۱۴۰۲ موجب صرفه‌جویی در مصرف بیش از ۱۱ میلیون بشکه نفت خام شده، همچنین، از تولید بیش از ۸ میلیون تن آلاینده جلوگیری کرده است.

وی افزود: واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر در یک دهه گذشته بیش از ۶۵ هزار میلیون کیلووات ساعت برق تولید کرده که بیش از ۹۰ درصد از این میزان به شبکه سراسری برق تحویل شده است.

معاون سازمان انرژی اتمی ایران عنوان کرد: عملکرد مطمئن و پایدار واحد یکم در سال گذشته کمک فراوانی به شبکه سراسری برق کشور کرد تا از پیک مصرف در تابستان و زمستان با موفقیت عبور کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اهداف کلان دیگر این معاونت گفت: یکی دیگر از اهداف کلانی که دنبال می‌کردیم، مربوط به احداث واحد‌های جدید نیروگاه‌های هسته‌ای (واحد ۲ و ۳ نیروگاه اتمی بوشهر) است.

درخشنده اظهار کرد: هدف کمی حوزه توسعه‌ای این معاونت و شرکت تولید و توسعه انرژی اتمی ایران، دستیابی به تولید ۳ هزار مگاوات برق هسته‌ای در ساختگاه بوشهر است که در حال حاضر عملیات اجرایی ۲ واحد ۱۰۵۷ مگاواتی در حال پیگیری بوده و در سال ۱۴۰۲ این پروژه‌ها با سرعت بسیار خوبی دنبال شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • تقویت زیرساخت شهرک‌های صنعتی کردستان با تخصیص ۵ هزار میلیارد ریال
  • ۴۱ واحد تولیدی و صنعتی سیستان و بلوچستان به مدار تولید بازگشت
  • آغاز بتن‌ریزی ساختمان راکتور واحدسوم نیروگاه اتمی بوشهر در آینده
  • کارآفرینی و سرمایه‌گذاری زودبازده در گلخانه ها
  • افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت پست شهرک صنعتی صومعه سرا
  • تعیین مسئول ویژه پیگیری و حل مشکلات واحدهای تولیدی در استان اردبیل ضرورت دارد
  • بازفعال‌سازی ۱۸۴۰ واحد صنعتی راکد از ابتدای امسال
  • ایجاد اشتغال برای ۹۲ هزار نفر در شهرکهای صنعتی طی سال ۱۴۰۲
  • ایجاد اشتغال برای بیش از ۹۲ هزار نفر در شهرک‌های صنعتی کشور طی سال ۱۴۰۲
  • حل مشکلات ثبتی بیش از هزار واحد صنعتی در استان تهران با پیگیری ستاد اقتصاد مقاومتی