Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-04@19:29:42 GMT

دومین کنگره ملی شعر اهل بیت(ع) در تربت جام برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۰۱۲۷۲

دومین کنگره ملی شعر اهل بیت(ع) در تربت جام برگزار می شود

خبرگزاری شبستان:مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: هم زمان با نیمه شعبان ولادت حضرت مهدی(عج) دومین کنگره ملی شعر اهل بیت (ع) ١٢اردیبهشت ماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تربت جام برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی، سید سعید سرابی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی عصر(۸ اردیبهشت) در نشست خبری دومین کنگره شعر اهل بیت(ع) که در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد افزود: کنگره ملی شعر اهل بیت (ع) ١٢اردیبهشت ماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از شعرا و نویسندگان در تالار جامی تربت جام برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی حسینی مدیرکل فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات خراسان رضوی افزود: این کنگره می‌تواند منشوری از مجموعه‌‌ اهل ادب در شهرستان تربت‌جام و مجموعه شهرهای تلفیقی کشور را به نمایش بگذارد.

 

حجت الاسلام حسینی اظهار داشت: کنگره ملی شعر اهل بیت(ع) فرصت ارزشمندی برای گردهمایی فرهیختگان، اندیشمندان و همچنین افرادی که جز مجموعه فرهنگی تربت جام هستند، می باشد.

 

وی با بیان اینکه یکی از ظرفیت‌های ارزشمند مدح و توجه به اهل بیت(ع) ظرفیت شعر و ادب است، تصریح کرد: از محورهای اصلی که شرکت کنندگان آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند موضوعات، جایگاه اهل بیت(ع) و ائمه اطهار از منظر مذاهب اسلامی، مدح رسول اکرم و اهل بیت(ع)، محبت اهل بیت(ع)، شفاعت و توسل به اهل بیت(ع)، عاشورا و نهضت حسینی، مهدویت و اندیشه انتظار و موضوع وحدت و اخوت اسلامی می باشد.

 

مدیرکل فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات خراسان رضوی با بیان اینکه امیدواریم این کنگره الگویی مناسب برای جامعه اسلامی ایجاد کند، گفت:باید از ظرفیت شعر اهل بیت(ع) می‌توان در همه شهرستان‌های کشور برای وحدت مسلمین استفاده کرد.

 

وی تصریح کرد: امیدواریم این اتفاق الگویی برای جامعه دینی ما باشد، ظرفیت توجه به مدح رسول اکرم(ص) و اهل بیت(ع) می‌تواند در تمام مجموعه‌های شهرستان‌های تلفیقی ما بهره برداری شود و محل وحدت امت اسلامی شود.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس مسابقات بین المللی قرآن مهدویت جشنواره جهانی فیلم فجر نیمه شعبان محمدصالح حجت الاسلامی مقام معظم رهبری حسن روحانی دکترین مهدویت مسجد مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی کنگره شعر اهل بیت ع تربت جام کلیدواژگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۰۱۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی آبگرفتگی و ایجاد سیلاب در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی اعلام کرد: با توجه به تقویت سامانه فعال بارشی در استان پیش بینی می‌شود تا عصر امروز حجم بارش‌ها افزایش یابد که همراه با رعدو برق، بارش تگرگ، آبگرفتگی و سیلاب در برخی نقاط استان خواهد بود.

وقوع بارش‌های رگباری همراه با رعدو برق با احتمال برخورد صاعقه، وزش باد شدیدایجاد رواناب و همچنین اختلال در سیستم حمل و نقل از دیگر مخاطرات این سامانه بارشی در خراان رضوی پیش بینی شده است.

بیشترین حجم بارش‌ها در شهرستان‌ها و مناطق سبزوار، جوین، جغتای،  داورزن، نیشابور، فیروزه، کاشمر، ریوش، خواف، تربت حیدریه، قوچان، درگز، چناران، گلبهار، طرقبه – شاندیز، ارتفاعات و دامنه‌های بینالود و هزار مسجد و برخی نواحی مشهد پیش بینی شده است.

سامانه بارشی هم اکنون حوزه سبزوار، کوهسرخ، زاوه، طرقبه شاندیز، فریمان، رشتخوار، مشهد، جوین، نیشابور و محور‌های تربت حیدریه - باغچه، درگز - قوچان، رشتخوار- تربت حیدریه را فرا گرفته و موجب لغزندگی معابر شده است.

توصیه شده است: مردم استان از توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیلها، صعود به ارتفاعات و سفر‌های غیر ضرور اجتناب و تردد در مناطق ییلاقی را مدیریت کنند.

دیگر خبرها

  • وزیر فرهنگ درگذشت یکی از بزرگان موسیقی کشور را تسلیت گفت
  • سینه‌ این هنرمند لبریز از اشعار و عرفان بود
  • آبگرفتگی و سیلاب در ۴ شهرستان خراسان رضوی
  • سیل در 2 محور روستایی تربت جام
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت حاج عیسی قلی‌پور
  • برای هنرمندی که سینه‌اش لبریز از زلالی مذهب و عشق بود
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت عیسی بخشی از بزرگان موسیقی
  • بارش‌های بهاری جاده‌های خراسان رضوی را فرا گرفت
  • پیش بینی آبگرفتگی و ایجاد سیلاب در خراسان رضوی
  • راهیابی 417 اثر به دومین جشنواره منطقه ای مطبوعات شرق کشور