Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-04@23:21:59 GMT

راه اندازی خط تلفن ویژه گزارش آزار‌ها در جشنواره کن

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۰۱۴۸۶

به گزارش هالیوود ریپورتر، جشنواره فیلم کن در همراهی با مارلن شیاپا وزیر حقوق زنان فرانسه یک خط تلفن برای قربانیان آزار جنسی به راه می‌اندازد تا درباره مواردی که برایشان مشکل ایجاد شده گزارش کنند.

این وزیر فرانسه یادآور شد هاروی واینستین تهیه کننده فاسد هالیوودی که یک بار عنوان «سلطان کَن» را کسب کرد، یکی از موارد تعرض به زنان را در طول جشنواره کن انجام داده و به همین دلیل ضروری است زنانی که در کن حضور می‌یابند احساس امنیت کنند و بدانند کسی نمی‌تواند آزاری به آن‌ها برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این خط تلفن قابل استفاده است تا هر کسی که با موردی از آزار جنسی روبه رو می‌شود آن را فوری به اطلاع مقامات برساند.

هر چند این مقام مسئول در این باره خبر داده است، اما خود جشنواره کن و مقامات آن توضیحی درباره این خط تلفن نداده‌اند.

البته تیری فرمو مدیر هنری کن پیشتر گفته بود این جشنواره قصد بررسی انواع مشارکت در اموری را دارد که پس از ماجرا‌های واینستین مورد توجه قرار گرفته است.

وی در کنفرانس خبری دو هفته پیش خود تاکید کرده بود در حال بررسی نوع مشارکت جشنواره در این امور است و پس از این ماجراها، کن دیگر با همان روش قبلی جلو نمی‌رود.

جشنواره فیلم کن از ۸ تا ۱۹ ماه می‌برگزار می‌شود.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۰۱۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از پروژه‌های دانش پژوهی/ همکاری ۸۹ داور برای بررسی فرآیند‌های امسال همایش کشوری آموزش پزشکی

در پایان دومین روز از بیست و پنجمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی از پنج پژوهشگر، ۶ ایده نوآورانه دانشجویی، سه پایان نامه برتر آموزش پزشکی، یک سخنرانی کوتاه و یک کارگاه آموزشی تقدیر شد.

 به گزارش وبدا، دکتر حوریه محمدی، رییس مرکز مطالعات و توسعه آموزش معاونت آموزشی وزارت بهداشت و دبیر بیست و پنجمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی، با اشاره به اهمیت دانش پژوهی و پروژه‌های مبتنی بر شواهد گفت: پروژه‌های تغییر مبتنی بر شواهد است و ما به دنبال اثبات فرضیه نیستیم بلکه می‌خواهیم روش‌هایی که آزموده و نتیجه بخش بوده است را در محیط واقعی کلاس درس بیاوریم تا بهره وری موسسه آموزشی بهتر و همراهی محیط بیشتر شود.

وی با ارائه گزارشی از روند اجرایی جشنواره گفت: این جشنواره در شش حیطه برگزار و از دانشگاه‌ها خواسته شد تا برای هر حیطه یک فرآیند ارسال کنند. در مجموع از میان ۱۹۶ فرآیند ارسال شده از سراسر کشور به دبیرخانه، ۲۰ فرآیند حائز رتبه شدند.

رییس مرکز مطالعات و توسعه آموزش وزارت بهداشت، سپس به مشارکت دانشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: امسال از ۷۰ دانشگاه ۵۴ دانشگاه مشارکت کردند و ۱۶ دانشگاه نیز هیچ فرآیندی ارسال نکردند. انتخاب نشدن برخی از دانشگاه‌ها در این رقابت از ارزش‌های آنها کم نمی‌کند.

دکتر محمدی، از همکاری ۸۹ داور برای بررسی فرآیند‌های امسال خبر داد و گفت: امسال توانستیم با دوره‌های آموزشی تیم داوری را تقویت کرده و داوری پررنگ تری داشته باشیم و قطعا بانک داوران را در دوره‌های بعدی تقویت خواهیم کرد. این یکی از تفاوت‌های جشنواره امسال بود.

وی همچنین بر حمایت از پروژه‌های دانش پژوهی تاکید کرد و گفت: تداوم برنامه‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در نظر داریم تا از طریق سازو کار مناسب، استمرار پروژه‌های اثربخش را داشته باشیم. امسال تمرکز بر روی دانشگاه‌های بزرگ نبود و از دانشگاه‌های کوچکتر نیز برگزیده داشتیم.

رییس مرکز مطالعات و توسعه آموزش وزارت بهداشت، با اشاره به انتخاب شعار "آموزش پزشکی از کلاس درس تا عرصه" گفت: شعار همایش بر اساس ماموریت معاونت آموزشی وزارت بهداشت برای تربیت نیروی انسانی و کادر درمان توانمند و تاثیر گذار انتخاب شد تا از این طریق اهمیت پیوستگی مطالب تئوری و عملی یادآوری شود.

دکتر محمدی، توسعه و بازنگری برنامه‌های درسی منطبق بر نیاز‌های جامعه را پیش نیاز تحقق شعار خواند و تصریح کرد: ارتقای کیفیت آموزش بالینی، آموزش دانشجو محور با تاکید بر اخلاق حرفه‌ای و استفاده از تکنولوژی‌های نوین آموزشی متناسب با نیاز کلاس‌های درس از جمله مواردی است که می‌تواند موجب تحقق شعار جشنواره شود.

وی مشارکت شش دانشگاه در یک کلان منطقه به صورت مشارکتی در جشنواره و پذیرش مقالات کامل به جای خلاصه مقاله را از جمله تفاوت‌های جشنواره امسال نسبت به سال‌های گذشته خواند و بر ضرورت توجه به پروژه‌های مبتنی بر شواهد تاکید کرد.

دبیر بیست و پنجمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی، در نشست پایانی با ارائه آمار کلی از رویداد‌ها گفت: در جشنواره امسال، ۱۴ صبحانه کاری، ۱۷ کارگاه، ۳ کلینیک مشاوره، ۳ نشست تخصصی و همچنین ۵۱ مقاله و ۶۴ پوستر پذیرفته شدند.

دکتر محمدی تعداد شرکت کنندگان در همایش امسال را ۲ هزارو ۶۴۷ نفر به صورت حضوری و ۳۱۷ نفر به صورت مجازی از طریق آپارات، عنوان کرد و گفت: مقالات برگزیده امسال در مجلات معتبر از طریق دبیر خانه منتشر خواهد شد.

دبیر ششمین جشنواره دانشجویی ایده‌های نوآورانه آموزشی، از ارسال ۷۰۷ ایده به جشنواره خبر داد و گفت: جشنواره دانشجویی ایده‌های نوآورانه امسال رکورد ایده‌های دانشجویی را زد به گونه‌ای که از میان ۶۵۴ ایده پذیرفته شده ۱۱ ایده به مرحله داوری رسید و در نهایت امروز از ۶ ایده تقدیر شد.

دکتر محمدی در پایان، ضمن ابراز امیدواری از تشکیل تیم‌های علمی خوب، از همکاری دانشگاه‌ها و تیم اجرایی قدردانی کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • حمایت از پروژه‌های دانش پژوهی/ همکاری ۸۹ داور برای بررسی فرآیند‌های امسال همایش کشوری آموزش پزشکی
  • درخواست الجزایر برای نشست شورای امنیت درباره گورهای جمعی غزه
  • روضه| آزار و اذیت‌هایی که بر امام صادق(ع) روا داشتند+صوت
  • بررسی عوارض زیست محیطی معدن مس دره زرشک به کجا رسید؟
  • سیل در برزیل جان ۲۹ نفر را گرفت
  • موافقت مجدد مقامات سوئد با هتک حرمت قران مجید
  • نتانیاهو با همه درگیر است؛ از سران تل‌آویو گرفته تا مقامات آمریکا
  • خیز ژاپن برای اینترنت نسل ۶، ۵۰۰ برابر سریع‌تر از نسل ۵!
  • ۲۴کشته در اثر ریزش بزرگراه
  • سخت و زیان‌آور بودن مشاغل کارگران بررسی شود