Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@12:27:14 GMT

فرماندار تکاب: احیای فرش افشار، نیازمند کار جدی است

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۰۱۸۷۶

فرماندار تکاب: احیای فرش افشار، نیازمند کار جدی است

فرماندار تکاب با بیان این‌که احیای فرش دستباف تکاب با برگزاری نمایشگاه و جشنواره محقق نمی‌شود گفت: برای احیای فرش افشار تکاب باید متولیان و بافندگان با این هنر- صنعت دیرینه و فراموش شده آشتی کنند.

به گزارش ایسنا، علی مکرمی در جلسه بررسی مشکلات فرش دستباف تکاب با تاکید بر برنامه‌ریزی و تلاش همه جانبه ادارات و دستگاه‌های اجرایی مرتبط برای رونق دوباره فرش افشار افزود: در معرفی و رونق بازار فرش افشار ضعف‌های جدی داریم که باید در این زمینه برنامه‌‌ریزی مناسبی صورت بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مکرمی با بیان این‌که احیای فرش افشار نیازمند کار جدی است، اظهار کرد: برای احیای فرش دستباف باید به ارزش‌ها و سنت‌های ۳۰ یا ۵۰ سال قبل برگردیم و جامعه و خانواده‌ها و نسل جدید به ارزش و اهمیت این هنر دیرینه مردم تکاب در اقتصاد و هویت منطقه پی ببرند.

فرماندار تکاب ادامه داد: احیا و رونق دوباره تولید و بازار فرش افشار تکاب می‌تواند توان و ظرفیت گردشگری تکاب را نیز ارتقا دهد و با رونق فرش دستباف می‌توانیم در جذب گردشگر فعال‌تر شویم.

مکرمی گفت: بافندگان، متولیان و تولیدکنندگان فرش دستباف به دنبال ایجاد خلاقیت و نوآوری در طراحی، بافت و تولید فرش دستباف باشند.

وی با تاکید بر شناسایی بازارهای هدف برای عرضه فرش دستباف تکاب افزود: دستگاه‌های اجرایی ذیربط و بخش‌های مرتبط با فرش دستباف نیز احیای فرش دستباف را در برنامه کاری خود قرار دهند.

فرماندار تکاب هم‌چنین بر ساماندهی بیمه قالیبافان و شناسایی قالیبافان واقعی با وسواس و دقت بیشتر تاکید کرد.

وی گفت: علاوه بر این باید تسهیلات مناسب بانکی به بافندگان و تولیدکنندگان واقعی فرش دستباف تکاب پرداخت شود.

به گزارش ایسنا؛ قالی و قالیچه‌های نفیس و گران‌بهای افشار محبوبیت خاصی در بازارهای جهانی فرش دارد و از حیث رنگ و مرغوبیت و طرز بافت و نقشه؛ دارای بهترین کیفیت است. قالیچه‌های آن، چنان ظریف، توسط زنان و دختران ماهر و هنرمند افشار بافته می‌شود که می‌توان آن را در کیف دستی جای داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۰۱۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلمی از قسمِ سردار رادان در قم برای احیای دین را ببینید

سردار رادان گفت: من اینجا در حرم حضرت معصومه در برابر همه شما قسم یاد می‌کنم که حتی اگر آبرویی در میان داریم تماما برای احیای دین و ارزش‌های میهن اسلامی خواهیم گذاشت و از این راه عقب‌نشینی نخواهیم کرد./فارس

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • حرکت چرخه تولید موجب رونق اقتصادی می‌شود
  • مشارکت شهرداری در احداث یادمان شهدای جاویدالاثر تکاب
  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است
  • ماجرای بازیگرانی که مهاجرت کردند | وضعیت رفتگان اغتشاشات ؛ از تاکسی اینترنتی تا بازی تنها در حد چند دقیقه رقص!
  • با عفونت دستگاه ادراری بیشتر آشنا شوید
  • کلکسیون مشکلات اصفهان نیازمند توجه ویژه است
  • قدردانی امام جمعه تکاب از اجرای طرح نور
  • فیلمی از قسمِ سردار رادان در قم برای احیای دین را ببینید
  • از راه اندازی شهرک تخصصی برای فرش بختیاری تا مشتریان پر‌ و پا قرص اروپایی
  • رشد صددرصدی صادرات فرش دستباف از خراسان رضوی