Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@20:29:42 GMT

اختیارات شوراها نباید تنها به حوزه شهرداری محدود شود

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۰۲۲۳۲

اختیارات شوراها نباید تنها به حوزه شهرداری محدود شود

نبی الله آخوندی روز یکشنبه به مناسبت سالروز تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستا در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا، گفت: وقتی شورا مطالبات مردم را پیگیری می کند، بیشتر ادارات و نهادها با این نهاد مردمی همکاری نمی کنند.
وی بابیان اینکه ادارات و نهادهای دیگر، حدود اختیارات شورای شهر را تنها محدود به حوزه شهر و شهرداری می دانند، افزود: البته این نقص کلی بوده و به قانون شوراها مربوط می شود که باید در قالب قوانین مدیریت شهری اصلاح شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آخوندی، لغو برخی منابع درآمدی و عوارض شهرداری ها مانند عوارض انتقال خودرو توسط دیوان عدالت اداری را از دیگر مشکلات حوزه شورا و شهرداری دانست و اضافه کرد: حذف این منابع درآمدی، مشکلات مالی شهرداری ها را که درسال های اخیر به دلیل رکود ساخت و ساز با مشکل مواجه شده اند، بیشتر می کند.
رییس شورای اسلامی شهر گنبدکاووس در ادامه از برگزاری 153 جلسه توسط این شورا از اول شهریور 96 تا روز گذشته خبر داد و گفت: این جلسات مجموعا 444 مصوبه داشته که 90 مصوبه درحوزه اجتماعی و فرهنگی، 86 مصوبه عمرانی و شهرسازی، 71 مصوبه اقتصادی و مالی، 121 مصوبه حقوقی و اداری و 66 مصوبه نیز کمک و مساعدت های شورا به اشخاص حقیقی و حقوقی درقالب ماده 16 و 17 قانون شهرداری ها بوده است.
وی افزود: از مجموع 153 جلسه شورای شهر گنبدکاووس، 25 جلسه آن ملاقات عمومی با شهروندان و استماع نظرات آنان و 29 جلسه نیز با روسای ادارات و نهادهای شهرستانی و استانی با هدف افزایش تعاملات فیمابین بوده است.
آخوندی، نظارت بر عملکرد شهرداری و برون سپاری بخشی از فعالیت های آن به بخش خصوصی، تصویب اساسنامه سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری، تصویب احداث سالن چند منظوره بامشارکت بخش خصوصی، تصویب دهکده گردشگری سبز 50 هکتاری،
تصویب ارتقای کشتارگاه صنعتی شهرداری با مشارکت بخش خصوصی و اصلاح بودجه 96 و تصویب بودجه سال 97 شهرداری را از مهمترین مصوبات شورای اسلامی شهر گنبدکاووس برشمرد.
وی اضافه کرد: فعالیت های خوبی درحوزه عمران شهری، زیرسازی، جدول بندی و آسفالت معابر شهری، پیاده رو سازی، احداث کانال هدایت آب های سطحی و جلوگیری از آبگرفتگی هنگام بارش ها و توسعه فضای سبز صورت گرفته است.
رییس شورای اسلامی شهر گنبدکاووس به برنامه های امسال شورا و شهرداری نیز اشاره کرد و گفت: علاوه بر انجام شرح وظایف و برنامه های معمول شهرداری، پیگیری تکمیل جاده سلامت حاشیه گرگانرود، احداث جاده سلامت میدان بسیج تا میدان امام علی (ع)، تکمیل کشتارگاه صنعتی، ترمینال مسافربری برون شهری، پارکینگ های طبقاتی و نیز تشکیل شورایارها در محلات از مهمترین برنامه ها می باشد.
آخوندی افزود: پارکینگ طبقاتی خیابان خیام جنوبی با ظرفیت 200 دستگاه خودرو در یک تا دو هفته آینده با نصب آسانسور افتتاح می شود و پارکینگ طبقاتی خیابان دانش جنوبی نیز با ظرفیت 210 دستگاه خودرو تا چند ماه آینده به بهره برداری می رسد.
وی به تصویب بودجه پیش بینی شده 610 میلیارد ریالی شهرداری درسال جاری نیز اشاره کرد و گفت: بخش قابل توجهی از بودجه امسال که 140 میلیارد ریال بیشتر از بودجه مصوب سال 96 است، صرف عمران شهری بویژه زیرسازی و آسفالت یکصد کوچه و خیابانی که در نوبت قرار دارند، می شود.
آخوندی به آخرین وضعیت دهکده گردشگری 50 هکتاری شهرداری واقع در جاده داشلی برون اشاره کرد و افزود: مراحل اداری و قانونی تملک این زمین درحال انجام است و پارسال در فصل کاشت درخت، سه هزار اصله نهال در این مجموعه غرس شد که هم اکنون به صورت مستمر آبیاری شده و یک نفر نگهبان نیز در آن مستقر است.
رییس شورای اسلامی شهر گنبدکاووس درخصوص بحث الحاق هشت روستای اقماری به حوزه خدماتی این شهر نیز گفت: تاکنون هیچ درخواست یا نامه ای دراین خصوص ازسوی این شورا به فرمانداری یا استانداری ارسال نشده است.
وی افزود: شهرداری در خدمات رسانی عمومی و عمرانی به حوزه فعلی شهر گنبدکاووس با مشکل مواجه است و هم اکنون اهالی دهها کوچه و خیابان این شهر سالهاست که در انتظار زیرسازی و آسفالت معابر هستند.
آخوندی درخصوص حمایت مالی شورا و شهرداری از والیبال گنبدکاووس و ارتباط آن با بحث الحاق روستاهای اقماری، اضافه کرد: اینکه حمایت از والیبال را منوط به الحاق این روستاها بدانیم اصلا صحت ندارد و مهمتر از آن در صلاحیت شورا و شهرداری نیست.
وی تصریح کرد: برای حمایت از والیبال گنبدکاووس درجلسه ای که با استاندار گلستان برگزار شد، مقرر گردید، شورا و شهرداری مبلغ 10 میلیارد ریال و استانداری نیز مبلغ 50 میلیارد ریال بدون قید و شرط به والیبال این شهر کمک نمایند.
شهر گنبدکاووس باافزون بر 160 هزار نفر جمعیت واقع درشرق استان گلستان، دارای هفت عضو شورای شهر است.
/3039/1860
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 اجتماعی و فرهنگی امام علی زمین ساخت و ساز شهرداری موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۰۲۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یکی از رویکردهای مهم شورا توجه به مناطق کمترتوسعه‌یافته است

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر کرج گفت: یکی از رویکردهای مهم شورای ششم توجه به مناطق کمترتوسعه‌یافته است که برنامه‌ریزی‌ها در سال جاری نیز بر همین مبنا انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، حسین سعیدی سیرائی صبح امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ با همراهی مدیران شهرداری کرج و معتمدان، مشکلات مربوط به منطقه ۳ شهرداری را مورد بررسی قرار داد.

وی در حاشیه پایش مشکلات منطقه سه با اشاره به اینکه برای رسیدن به شهری توسعه‌یافته کنار برنامه‌ریزی و تخصص مدیران به نظرات شهروندان نیاز است، اظهار کرد: نظرات شهروندان در اداره شهر گره‌گشا است، چراکه به صورت عینی با مشکلاتی روبه‌رو و آن را در زندگی روزمره لمس می‌کنند.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر کرج خاطرنشان کرد: در جلسه بررسی مشکلات شهروندان نظرات خوبی مطرح شد که تلاش می‌کنیم این نظرها در اداره بهتر این منطقه، عملیاتی شود.

سعیدی سیرائی اضافه کرد: نیازهایی که در جلسه پایش مشکلات مطرح شد مشکلاتی است که قابلیت رفع شدن دارد و به‌طور قطع با تدبیر مدیران این مهم محقق خواهد شد.

وی گفت: یکی از رویکردهای مهم شورای ششم توجه به مناطق کمترتوسعه‌یافته است که برنامه‌ریزی‌ها در سال جاری نیز بر همین مبنا انجام شده است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر کرج افزود: این رویکرد به طور قطع در خصوص سایر مناطق شهرداری کرج نیز وجود خواهد داشت، تلاش می‌کنیم نیاز شهروندان به صورت اولویت مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 747737

دیگر خبرها

  • ۱۲۷ هزار نفر عضو شورا در کشور وجود دارد
  • انجام وظیفه در شورای شهر دشوار و دایره نظارت آن بسیار وسیع است
  • ۱۲۷ هزار شورا در کشور مشغول خدمت به مردم هستند
  • شوراها، از مهمترین مظاهر مردمی سازی حکمرانی در نظام مردم سالاری دینی
  • شورای‌های شهر و روستا در استان قم از سالم ترین ها در کشور هستند
  • اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند
  • اعضای شورا در سختی‌ها کنار مردم است
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • اهتمام به نظر همه اعضا از تنش در شوراها می‌کاهد
  • یکی از رویکردهای مهم شورا توجه به مناطق کمترتوسعه‌یافته است