Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-29@12:20:58 GMT

بیش از 70 مجرم سایبری در تله پلیس

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۰۲۳۵۱

بیش از 70 مجرم سایبری در تله پلیس

رئیس پلیس فتا از دستگیری بیش از ۷۰ هزار مجرم سایبری در کشور خبر داد.

ایران آنلاین / سردار هادیانفر (رئیس پلیس فتا) امروز در نشست خبری بیان داشت: در سال گذشته بیش از ۷۰ هزار نفر از مجرمان سایبری دستگیر شدند، از این رقم ۷۷ درصد مرد و ۲۳ درصد زن بودند که به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی افزود: در سال ۹۶ بیش از ۳۹ هزار فقره جرائم سایبری کشف شده است و رشد نزدیک به ۱۰ برابری جرائم به نگرانی های ما افزوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار هادیانفر تاکید کرد که حضور فیلترشکن ها در فضای مجازی شرایط را دگرگون و متفاوت کرده است و تعداد مالباختگان ناشی از جرائم سایبری را افزایش داده است.وی همچنین به این نکته اشاره کرد که ارزش ریالی پرونده های جرائم سایبری در سال ۹۶ در مقایسه با سال ۹۵ افزایش یافته و بالغ بر ۱ تریلیون و ۴۲۷ میلیارد و ۸۶۷ میلیون ریال است.رییس پلیس فتای ناجا گفت: اینستاگرام برخلاف پروتکل‌های بین المللی هیچ سروری در داخل کشور ندارد.

وی خاطرنشان کرد: روزانه بین ۶ تا ۷ میلیون حمله ساییری در کشور انجام می شود که اکثریت آنها دفع می شود.

سردار هادیانفر گفت: در سال گذشته،۲۹۶ حمله سایبری جدی در کشور داشتیم که این حملات عمدتا به سامانه ‌ها و زیرساخت‌ها بوده است که ۵۰ درصد از سوی آمریکا و چین ، ۳۰ درصد کشورهای اروپایی همچون آلمان و هلند و مابقی از سوی کشورهای آسیایی بوده است.

رییس پلیس فتا با بیان اینکه بهره مندی از کارت های مگنتی در تمام دنیا منسوخ شده تصریح کرد: از میان ۳۲ بانک در سال گذشته به ۱۱ بانک که بیشترین گردش مالی را دارند حملاتی وارد شد که البته تذکراتی را داده‌ایم./ ایلنا

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۰۲۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۲ زندانی جرائم غیر عمد در همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، یدالله روحانی منش افزود: یک بانوی جوان به علت صدور چک کمتر از یک ماه پیش زندانی شده بود که با کمک استاندار همدان به آغوش خانواده بازگشت.

او تصریح کرد: سرپرست یک خانواده به علت بدهی از یک و نیم ماه پیش زندانی شده بود که از این محل برای آزادی این کارگر استفاده شد.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان تاکید کرد: ۲۳۲ زندانی جرائم غیر عمد شامل ۲۱۸ مرد و ۱۴ زن سال گذشته در این استان با کمک خیران و فعالیت‌های ستاد دیه و با پرداخت ۲ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

یدالله روحانی منش افزود: این افراد شامل ۱۵۴ محکوم مالی، سه زندانی ناتوان در پرداخت دیه، ۷۴ زندانی مهریه و یک زندانی ناتوان در پرداخت نفقه می‌شود.

او تصریح کرد: شماره حساب‌های ۰۱۰۶۳۲۹۵۵۵۰۰۱ بانک ملی، شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۱۹۹۵۳۰۷۱۲ بانک ملی، شماره حساب ۲۰۳۰۳۰۳۰۳۷ و شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۷۷۰۱۱۵۱۸۴ بانک ملت، شماره حساب ۳۳۲۲۴۳۸۳۱۰۳۸۷۱ و شماره کارت ۶۲۷۳۸۱۱۰۳۸۳۷۹۸۰۳ بانک انصار آماده دریافت کمک‌های شهروندان است.

دیگر خبرها

  • ۵ درصد جرائم رانندگی اشتباه ارسال می‌شود
  • برگزاری میز خدمت پلیس فتا خوزستان در اهواز
  • مردم از جرائم و قانون‌شکنی‌ها فیلمبرداری کنند
  • واکنش پلیس آگاهی به فیلمبرداری مردم از صحنه جرائم
  • ما مجرم زاده می‌شویم
  • آزادی ۲ زندانی جرائم غیر عمد در همدان
  • جشن گلریزان کمک به زندانیان جرایم غیر عمد در گرمسار
  • درباره کلاهبرداری به روش اسکیمر چه می‌دانید؟
  • کدام کشورها تیک‌تاک را ممنوع کرده‌اند؟
  • اعلام همکاری مالزی در زمینه امنیت سایبری با افغانستان