Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-02@21:00:16 GMT

عکس «انقلاب بحرین» برنده جایزه عکاسان آمریکا

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۰۲۵۸۱

عکس «انقلاب بحرین» برنده جایزه عکاسان آمریکا

خبرگزاری شبستان: یک عکاس مطبوعاتی آمریکا با ثبت عکس های «حوادث انقلاب بحرین» توانست جایزه بین المللی عکاسی خبری را به دست آورد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از البحرین الیوم، «اندریا بروس» عکاس مطبوعاتی آمریکا جایزه « Anja Niedringhaus Courage» برای سال 2018 میلادی مخصوص عکاسی مطبوعاتی را به دست آورد؛ جایزه این عکاسی با هدف تجلیل و تکریم از زنانی اهدا شد که موضوعات مهم  را در محیط ها سخت برجسته می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بروس از جمله عکاسی بود که حوادث انقلاب 14 فوریه 2011 میلادی در بحرین را پوشش داد و عکاس تصویر معروف زن بحرینی است که پیاز را بر روی بینی خود برای جلوگیری از استشمام گازهای سمی قرار داده است که نیروهای آل خلیفه به سمت تظاهرکنندگان در روز انقلاب 14 فوریه سال 2011 میلادی پرتاب کردند.

بروس در زمینه عکاسی جوایز متعددی به دست آورده است و در به عنوان عکاس در روزنامه «واشنگتن پست» فعالیت می کرد و در حال حاضر با روزنامه «نیویورک تایمز» و «نشنال جئوگرافیک» همکاری می کند.

قابل توجه است که پایگاه اینترنتی این جایزه، عکس بروس را از زن بحرینی که گاز سمی مواجه شده است، در راس فهرست تصاویر این عکاس برای معرفی فعالیت وی به نمایش گذاشته است.

در همین راستا، «الیسا لیز مونیوز: مدیر اجرایی موسسه رسانه ای بین المللی زنان، گفت: بروس در روایت داستان های بصری که به نظر واضح و شفاف است، پایبند است و اثری را تولید می کند که در عمق وجودت نفوذ می کند.

انقلاب بحرین در طول ماه اول شاهد پوشش رسانه ای گسترده ای بود، پیش از این که مقامات آل خلیفه از ورود روزنامه نگاران خارجی جلوگیری کند و پوشش خبری خارجی را محدود کند؛ اما پس از آن مقامات آل خلیفه روزنامه نگاران و عکاس های داخلی را هدف قرار دادند و آنها را محدود کردند و برخی از آنها را بازداشت و برخی دیگر مانند شهید «احمد اسماعیل» را کشتند؛ به طوری که برخی از روزنامه نگاران داخلی بحرین که در حال حاضر در زنان های آل خلیفه به سرمی برند، جوایز جهانی را کسب کردند.

پایان پیام/44

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسابقات بین المللی قرآن نیمه شعبان مجلس حسن روحانی دکترین مهدویت همایش دکترین مهدویت مهدویت مساجد مسابقات قرآن حجت الاسلام ابطحی عکاس آمریکایی جایزه بین المللی بحرین کلیدواژگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۰۲۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر هیئت مدیره جایزه پولیتزر از دانشجویانی که اعتراضات را پوشش می‌دهند

هیئت مدیره جایزه پولیتزر با صدور بیانیه‌ای از «تلاش‌های خستگی ناپذیر» روزنامه نگاران دانشجو در سراسر آمریکا که اعتراضات دانشجویی را با وجود «خطرات بزرگ برای زندگی شخصی و آکادمیک» پوشش می‌دهند، قدردانی کرد.

به گزارش نشریه هیل، در این بیانیه آمده است: «در حالی که ما گردهم می‌آییم تا بهترین و شجاعانه‌ترین وقایع روزنامه نگاری کشور را بررسی کنیم، هیئت جایزه پولیتزر مایل است از تلاش‌های خستگی‌ناپذیر روزنامه‌نگاران دانشجو در سراسر دانشگاه‌های کشور قدردانی کند. اینها افرادی هستند که اعتراضات و ناآرامی‌ها را با وجود خطرات برای زندگی شخصی و دانشگاهی پوشش می‌دهند». 

این هیئت به ویژه از پوشش خبری وقایع دانشگاه «کلمبیا» در روز سه‌شنبه تمجید کرد، زیرا پس از تصرف یک تالار در این دانشگاه توسط دانشجویان، نیرو‌های پلیس به محوطه و درون تالار یورش بردند.

به گفته این هیئت، دانشجویان مذکور در شرایط «سخت و خطرناک» و در حالی که در معرض خطر دستگیری بودند برای مستندسازی یک رویداد خبری مهم تلاش کردند.

گفتنی است، جایزه پولیتزر در حوزه روزنامه‌نگاری، ادبیات و موسیقی اهدا می‌شود و محل برگزاری مراسم آن دانشگاه کلمبیا در نیویورک است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • تقدیر هیئت مدیره جایزه پولیتزر از دانشجویانی که اعتراضات را پوشش می‌دهند
  • عکاس خبرگزاری مهر آذربایجان‌شرقی برگزیده جشنواره ملی عکاسی سنندج
  • تقدیر از عکاس خوزستانی‌ در مسابقه عکس روز سنندج
  • مسابقه عکاسی با موضوع آب در ایران برگزار می‌شود
  • همکاری هنرمندان ایران و فرانسه برای مسابقه عکاسی درباره آب
  • عکاسی فیلم هیچ‌گاه نمی‌میرد/ سینما و تئاتر هنر فردی نیست
  • ماندن در سینما اهمیت دارد/ عکاسی فیلم هیچ‌گاه نمی‌میرد
  • برترین‌های دومین جشنواره ملی و بین‌المللی عکاسی در سنندج معرفی شد
  • دومین جشنواره ملی و بین‌المللی عکاسی در سنندج پایان یافت
  • (ویدئو) مهاجر مبتلا به سرطان برنده جایزه بخت آزمایی یک میلیارد دلاری شد