Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-05@02:09:00 GMT

انتشار گزارش نهایی حادثه سانچی تا چند روز آینده

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۰۲۶۹۳

انتشار گزارش نهایی حادثه سانچی تا چند روز آینده

اجتماع > اجتماعی - همشهری آنلاین:
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد که گزارش نهایی سانحه سانچی به گام‌های پایانی خود رسیده و احتمالا ظرف روزهای آینده منتشر خواهد شد.

هادی حق‌شناس در گفت‌وگو با ایسنا تصریح کرد: پس از سانحه سانچی کمیسیون بررسی این حادثه کار خود را به طور جدی آغاز کرد و پس از پیدا شدن جعبه سیاه، برنامه‌ریزی‌ها برای رمزگشایی آن و نهایی شدن گزارش این حادثه آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، برای نهایی کردن گزارش این حادثه باید در کنار ایران نمایندگانی از چین، پاناما و هنگ کنگ نیز حاضر می‌شدند تا در حضور آنها رسما پلمپ جعبه‌های سیاه باز شود.

حق شناس درباره زمان تقریبی انتشار گزارش نهایی حادثه سانچی نیز گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته کار ارائه اطلاعات نهایی و انتشار این گزارش به مراحل پایانی خود رسیده و اگر اشکال خاصی به وجود نیاید، این گزارش در طول هفته جاری یا در نهایت هفته آینده نهایی و منتشر خواهد شد.

به گزارش ایسنا، سازمان بنادر پیش از این نیز اعلام کرده بود که احتمالا در جلسه نهایی نمایندگان کشورهای دخیل در این حادثه، اردیبهشت، ماه پایانی بررسی‌ها و اعلام نهایی گزارش‌ها خواهد بود.

شانزدهم دی‌ماه سال گذشته یک کشتی نفتکش ایرانی که از عسلویه به مقصد کره جنوبی حرکت کرده بود، با کشتی فله‌بر کریستال چین برخورد کرد. در جریان این حادثه ۳۲ نفر از اعضای کشتی ایرانی جان خود را از دست دادند ولی در کشتی چینی شرایط طوری بود که تمام سرنشینان آن نجات پیدا کردند.

به دلیل انفجارهای پی در پی و حرارت بالا امکان امدادرسانی به سرنشینان سانچی به وجود نیامد و پس از چند روز سوختن این کشتی روی آب سرانجام سانچی غرق شد. در جریان این حادثه جنازه سه تن از سرنشینان این کشتی پیدا شد اما امکان انجام بررسی‌های بیشتر برای پیدا شدن دیگر اجساد فراهم نبود.

در طول روزهایی که از حادثه می‌گذشت تنها یک گروه امدادرسان چینی توانستند برای دقایقی کوتاه وارد سانچی شوند و جعبه سیاه این کشتی را به بیرون منتقل کنند.

در همین زمینه: ۱۴ اسفندماه؛ برگزاری جلسه بررسی سانحه سانچی در چین پیدا کردن سایر پیکرهای سانچی منوط به گزارش ربات ارزیاب وداع با پیکرهای ۳ جان باخته نفتکش سانچی

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۰۲۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت «شناسایی خطر» در حوزه شهری ارتقا پیدا کند

دانشیار گروه مهندسی بهداشت حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: فرهنگ سازمانی و فردی در چشم‌انداز حادثه صفر بسیار مهم و قانون طلایی در چشم‌انداز حادثه صفر تعهد مدیران است، در این راستا در حوزه شهری مشارکت شناسایی خطر به ویژه برنامه HSE پیمانکاران باید ارتقا پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سجاد زارع امروز _پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ در همایش اهمیت، نقش و جایگاه HSE در مدیریت شهری با تبیین موضوع چشم انداز حادثه صفر اظهار کرد: منظور از این واژه نزدیک شدن به عدد صفر است .

وی با تاکید بر اینکه آمارها نشان می‌دهد برنامه‌ای در کشور برای کاهش حوادث جاده‌ای نداریم، افزود: هدف از چشم‌انداز حادثه صفر، فرهنگ جامع پیشگیری است.

دانشیار گروه مهندسی بهداشت حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی کرمان تصریح کرد: فرهنگ سازمانی و فرهنگ فردی در چشم‌انداز حادثه صفر بسیار مهم است، قانون طلایی در چشم انداز حادثه صفر تعهد مدیران است.

زارع گفت: هرچند داده‌های ایمنی در ایران دست‌کاری می‌شود، اما به‌دنبال مقصر نیستیم و معتقدیم اگر اعداد واقعی گزارش داده شود می‌توان به دنبال راه حل بود.

وی با اشاره به اینکه چشم‌انداز صفر ابزار استاندارد دارد، تصریح کرد: چهار اصل زندگی قابل مذاکره نیست، توانایی مقابله با فشارهای جسمی و روحی بسیار مهم است و پیشگیری حرف اول را می‌زند.

دانشیار گروه مهندسی بهداشت حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به سیر تکامل ایمنی در سه بخش سخت‌افزار، نرم‌افزار و فرهنگ سازمانی گفت: در کشور ما تمرکز بر ایمنی شغلی است و نه ایمنی فرایند که این خود یک گپ محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه صنایع در صورت امکان هر دو واحد ایمنی شغلی و ایمنی فرایند را با هم داشته باشند، ادامه داد: ارزیابی ریسک در صنایع توسط کارشناس ایمنی انجام می‌شود این در حالی است که واحدها باید خودشان این کار را انجام دهند، مشارکت کارکنان شاخص مهمی است.

زارع اظهار کرد: با شعار نمی‌توان به سمت چشم‌انداز صفر حرکت کرد، در حالی که در مدیریت سنتی تمرکز روی مدیریت ریسک است و در مدیریت بر اساس چشم‌انداز صفر تمرکز بر رهبری ایمنی است.

وی افزود: در حوزه شهری مشارکت شناسایی خطر، به‌ویژه برنامه HSE پیمانکاران باید ارتقا پیدا کند.

کد خبر 750062

دیگر خبرها

  • قهرمانی کشتی گیر مهریزی در مسابقات مرحله نهایی
  • کشتی گیر مهریزی قهرمان ایران شد
  • انتشار اولین ویدئوی کامل و دیده نشده از لحظه پیدا شدن یسنا
  • پاس قم فاتح لیگ برتر کاراته/ قهرمان لیگ آینده سازان معرفی شد
  • بوی نامطبوع شهرستان بندرترکمن را فراگرفت/ فرماندار: علت حادثه در حال بررسی است
  • تصاویری از مستندات جدید خبرگزاری قوه قضائیه درباره نیکا شاکرمی
  • مشارکت «شناسایی خطر» در حوزه شهری ارتقا پیدا کند
  • آینده‌سازان والیبال حریفان جهانی خود را شناختند
  • معرفی رقبای جهانی آینده‌های والیبال ایران
  • فهرست شورای وحدت هنوز نهایی نشده است