Web Analytics Made Easy - Statcounter

استان‌ها > خوزستان - رضا کیانی، مشاور هنری و فرهنگی استاندار خوزستان به مناسبت روز جوان گفت: باید بجای تقابل بر تعامل بین نسل ها تمرکز کنیم.

کیانی در گفت و گو با خبرنگار خبرآنلاین گفت: روز جوان مصادف با میلاد اسوه و جوانمرد حضرت علی اکبر (ع) که پاسدار ثابت قدم حریم ولایت بود. امروز نسل جوان اگر بخواهد موفقیت هایی را در هر شاخه و عرصه و برهه ای از زمان به دست بیاورد در حوزه علم، هنر، صنعت، عمران همه اینها نیازمند یک تفکر اخلاق محور و دارای فضایل بالای انسانی و معطر به شمیم ارزش های الهی است که اینها را ما در شخصیت ها، الگوها و اسوه هایی چون حضرت علی اکبر می بینیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سجایای اخلاقی و فضایل چون ثبات قدم و شجاعت و حماسه آفرینی و شهادت طلبی اینها واقعا ارزش هایی هستند که در هر برهه از زمان و مکان می توانند سلسه جریانات ارزشمندی باشد.

کیانی توضیح داد: جمعیت قابل توجهی از هنرمندان ما را جوانان تشکیل می دهند و قطعا روز جوان می بایست توجهی به وضعیت نسل جوان و فعالیت این نسل در عرصه فرهنگ هنر و رسانه شود. هم جمعیت قابل توجه هنرمندان و اهالی فرهنگ، رسانه و پژوهش از جوانان این مرز و بوم هستند.

وی گفت: از یک جهت بحث تعامل بین نسل ها مهم و برجسته است و بجای تقابل بین نسل ها ما تعامل بین نسل ها را ارج بنهیم. هر نسلی بنا به مقتضیات سیاسی اجتماعی، فرهنگی، مشکلات و معضلات با تنگ ناهایی مواجه است و تجاربی را کسب کرده و اندیشه هایی تولید شده است. شایسته است ارتباط بین نسل های مختلف در فضای فرهنگی و هنری و رسانه ای بوجود بیاید و جوان تر ها در یک بستر سالم سازنده و پویا از تجارب پیشکسوتان بهره مند بشوند.

کیانی یاداور شد: همچنین پیشکسوتان با دانش و نگاه نو و تجارب کار ساز و خلاق جوانان نسل امروز آشنا شوند و سعی کنند آنها را در کارکرد خودشان لحاظ کنند. بپذیرند که انسان می بایست فرزند زمانه خود باشد و به علم و یافته های پژوهشی و تجارب و اندیشه های جهان امروز آشنا باشد.

وی گفت: باید به چند نکته مهم توجه کرد اینکه جوانی را شاید در یک برهه سنی خلاصه کنند و این امری بدیهی است اما تفکر جوان داشتن و پویایی و طراوت در اندیشه برهه سنی خاصی نمی شناسد و به نظرم شایسته است تفکر جوان و فکر پویا داشتن را بتوانیم تبلیغ کنیم. جوانان هم باید گام به گام پیش بروند و تجربه لازم را کسب کنند. خوشبختانه در جشنواره ها هم می بینیم که شاهد رویش ها هستیم.

مشاور هنری و فرهنگی استاندار خوزستان افزود: هنرمندان جوان در عرصه فیلمسازی و نمایش در حوزه مطبوعات و رسانه؛ خبرنگاران جوان و عکاسان جوان و با انگیزه ای در استان به فعالیت مشغول هستند و امیدواریم واقعا به این نکته مهم و اساسی توجه شود که برای رفع معضلات و مشکلات واقعیت ها را در نظر گرفت. حفظ منافع ملی و مصالح نظام و اصولی که به آن پایبندیم و بخشی از هویت ما محسوب می شود. امیدوارم در سال جدید بستری با کمک همه برای تبلور هر چه بهتر آثار هنرمندان جوان فراهم شود و از جوانان می خواهم مثل همیشه با صبوری و مدارا و آهسته و پیوسته با مشکلات کنار آیند و آینده استان را در نظر بگیرند.

 

46

کلید واژه‌ها : جوانان - هنرمندان - هنرهای سنتی - هنرهای معاصر - هنرهای تجسمی -

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: جوانان هنرمندان هنرهای سنتی هنرهای معاصر هنرهای تجسمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۰۲۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعکاس جهانی پاویون جمهوری اسلامی ایران در دوسالانه ونیز قابل اعتنا بود

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری در جلسه شورای هنر که امروز به ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، با اشاره به برگزاری شصتمین دوسالانه ونیز، گفت: از معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکر می‌کنم؛ اتفاقی که در دوسالانه هنرهای تجسمی ونیز رخ داد، ارزشمند بود چراکه بعد از سال‌ها به فرزندان هنرمند انقلاب مثل مجموعه حوزه هنری اعتماد شد که این رویکرد برآمده از تفکری است که در دولت سیزدهم وجود دارد.

وی افزود: دوسالانه هنر ونیز یکی از معتبرترین رویدادهای هنری دنیاست. اینکه در چنین رویدادی آنچه در پاویون جمهوری اسلامی عرضه می‌شود، تبیین و ارائه هنرمندانه از مظلومیت کودکان غزه باشد، اتفاقی ارزشمند محسوب می‌شود و این اولین نکته ارزشمند است.

رئیس حوزه هنری تصریح کرد: تهیه آثار هنری توسط هنرمندان انقلابی ارزش دوم بود. این آثار دی ماه سال قبل در جریان رویدادی در مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری انقلاب اسلامی خلق شده و نتیجه همکاری هنرمندان بود که این، ارزش سوم محسوب می‌شود.

دادمان با بیان اینکه انعکاس جهانی پاویون جمهوری اسلامی ایران قابل اعتنا بود، افزود: نکته دیگر همبستگی شکل گرفته میان هشت هزار تن از هنرمندان تجسمی بود که به اتفاق، نامه‌ای را به دبیرخانه این رویداد ارسال کردند تا رژیم صهیونسیتی را تحریم کند؛ اما دبیرخانه این نامه را نپذیرفت.

رئیس حوزه هنری تاکید کرد: رژیم صهیونسیتی در اقدامی پیش‌دستانه پاویون خود را (احتمالا به دلیل واکنش‌های احتمالی هنرمندان) بسته بود که اتفاقی ارزشمند محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رونق فعالیت های فرهنگی اردبیل با محوریت کانون های مساجد
  • راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی محصولات فرهنگی ـ هنری هنرمندان
  • برگزاری کارگاه تخصصی کارآفرینی و اشتغالزایی ویژه کانون‌های مساجد
  • نگاهی به یک نمایشگاه هنری قرآنی/ مسؤولیتی که امید را زنده می‌کند
  • رونمایی استاندار گیلان از نقاشی اسلم دیلمی اثر استاد محمد زحمتکش
  • امروزه ریشه های شجره طیبه انقلاب اسلامی ایران مستحکم تر شده است
  • تمایز «بوم» با دیگر برنامه‌های مشابه چیست؟/ قابی در شأن هنرمندان
  • انعکاس جهانی پاویون جمهوری اسلامی ایران در دوسالانه ونیز قابل اعتنا بود
  • مستحکم شدن جامعه هدف با دادن مشاوره دقیق و درست
  • نمایش 600 اثر هنرمندان ایرانی در دبی