Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-06@13:59:52 GMT

تهیه کننده لونه زنبور: شاهد نوع جدیدی از فیلم سوزی هستیم!

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۰۲۹۶۵

تهیه کننده لونه زنبور: شاهد نوع جدیدی از فیلم سوزی هستیم!

رکنا: تهیه‌کننده و پخش‌کننده فیلم لونه زنبور گفت: با قوانین جدید اکران که سقف 6 هفته و نمایش همزمان هفت فیلم را شامل می‌َشود، شاهد نوعی فیلم‌سوزی هستیم.

سعید خانی که فیلم «لونه زنبور» به کارگردانی برزو نیک‌نژاد را در اکران نوروزی سال 97 داشت در گفت‌وگویی بیان کرد: متأسفانه با شرایط جدید اکران بیشترین صدمه به تهیه‌کننده بخش خصوصی وارد می‌شود چون با قانون Law 6 هفته اکران فیلم، رکورد فروش فیلم‌های سال قبل مثل «نهنگ عنبر» یا «گشت 2» زده نمی‌شود و اگر فیلمی فروش بالایی داشته باشد حداکثر تا 15 میلیون تومان می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: این در حالی است که بسیاری از فیلم‌هایی که در حال حاضر به عنوان فیلم‌های نوروزی روی پرده هستند همچنان فروش خوبی دارند و سینماداران هم معتقدند که فروش بالای آن‌ها ادامه خواهد داشت، اما تمام این‌ها در هفته جدید تعویض می‌شوند آن هم در شرایطی که هنوز در بسیاری از شهرستان‌ها اکران نشده‌اند.

خانی گفت: وقتی علت این شیوه اکران را سوال می‌کنیم می‌گویند تعداد فیلم‌ها زیاد است و باید نوبت نمایش پیدا کنند. اما به نظر می‌رسد باید بیشتر به کیفیت فکر کرد نه کمیت. اگر تعداد هفته‌ها بیشتر بود و همچنین تعداد فیلم‌های روی پرده کمتر می‌شد اینقدر به فروش فیلم‌ها ضربه وارد نمی‌شود. در واقع هر دو این مسئله در کنار هم به سینمای بخش خصوصی ضربه می‌زند و با هزینه‌هایی که برای تولید یک فیلم داریم نوعی سردرگمی و ناامیدی در این بخش بوجود می‌آید.

او یادآور شد: با توجه به تأسیس پردیس‌های سینمایی مختلف انتظار می‌رود فروش بالای فیلم‌ها ادامه داشته باشد و در شهرستان‌ها نیز فیلم «لونه زنبور» به طور چرخشی اکران شده اما وقتی فیلم‌های جدید بیایند در کنار هفت فیلم دیگری که نمایش داشتند زمان کافی به اکران فیلم‌های قبلی نمی‌رسد و نمی‌دانم مگر چقدر ظرفیت وجود دارد که این چنین فیلم‌ها را نمایش می‌دهیم؟

مدیرعامل شرکت «خانه فیلم» در پایان گفت: امیدوارم شورای صنفی نمایش شرایطی فراهم کند که هم اکران فیلم‌های فعلی یکی، دو هفته دیگر ادامه داشته باشد چون هنوز فروش خوبی دارند و همچنین تدبیری بیندیشد تا هیچ فیلمی با فروش بالا از پرده پایین کشیده نشود.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سقوط هواپیما سلامت مهم ترین های 24 ساعت سقوط جت شخصی در ایران فیلم قانون Law فیلم اکران زنبور شاهد هفت عکس ایران فیلم حوادث تهران اخبار تهران تهران زندگی پرونده جوان قتل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۰۲۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ستاره‌ها در سینما و آغاز اکران یک اکشن

سالن‌های سینما که تا ۳ روز دیگر میزبان دو فیلم جدید می‌شوند، از زیر سلطه مطلق فیلم‌های کمدی خارج شده و این روزها شاهد رقابت ستاره‌های یک کمدی و یک درام عاشقانه تاریخی هستند.

به گزارش ایسنا، اگرچه سینماها تعطیلات آخر هفته گذشته را با یک روز و نیم تعطیلی پشت سر گذاشتند، اما رشد فروش برخی فیلم‌ها هنوز روند صعودی دارد و تغییراتی در جدول فروش فیلم‌های نوروزی پس از گذشت بیش از ۵۰ روز ایجاد شده است.

تا پیش از شروع اکران «مست عشق» تنها فیلم غیرکمدی صدر گیشه «بی‌بدن» بود که در روزهای اخیر جای خود را به آخرین ساخته حسن فتحی «مست عشق» داد.  

در حال حاضر رقابت فروش با ستاره‌های دو فیلم «تمساح خونی» و «مست عشق» یعنی جواد عزتی، شهاب حسینی، پارسا پیروزفر و بازیگران مطرح ترک است که در مجموع حدود سه میلیون نفر از پنج میلیون نفر تماشاگر سینما را در سال ۱۴۰۳ میزبانی کرده‌اند.

«تمساح خونی» تاکنون با ۱۳۰ میلیارد تومان فروش دو میلیون و ۱۵۴ هزار نفر مخاطب داشته و تعداد تماشاگران «مست عشق» نیز با حدود ۴۸ میلیارد تومان فروش بلیت، به ۸۰۰ هزار نفر نزدیک شده است.

فیلم تراژیک «بی‌بدن» نیز با ۵۷۵ هزار نفر تماشاگر حدود ۳۵ میلیارد تومان بلیت فروخته است.

از چهارشنبه، ۱۹ اردیبهشت‌ماه قرار است دو فیلم «تاوان» و «نیلگون» هم راهی اکران شوند و احتمالا اکران برخی فیلم‌ها نیز به پایان خواهد رسید.

«تاوان» ساخته رامین سهراب‌زاده با تهیه‌کنندگی محسن صرافی گویا همان فیلم پرحاشیه «لایه‌های دروغ» است که سه سال قبل در جشنواره فیلم فجر رونمایی شد.

این فیلم تولید مشترک ایران و فنلاند و در ژانر اکشن است که جسیکا ولف، مجید سعیدی، علیرضا خارکن، ونوس کاملی، نادر فلاح و علی میرعلم‌زاده در آن بازی کرده بودند.

فیلم «نیلگون» نیز ساخته حسین سهیلی‌زاده و محصول حدود پنج سال قبل است که محمدرضا فروتن، میترا حجار، همایون ارشادی، سام درخشانی و آناهیتا درگاهی در آن بازی کرده‌اند.  

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واکنش تهیه کننده «پرویزخان» به اعتراض احمدرضا عابدزاده
  • توضیح تهیه‌کننده «پرویزخان» درباره اعتراض احمدرضا عابدزاده و اکران آنلاین
  • استقبال از «گارفیلد» در اولین هفته فروش/ یک فیلم خانوادگی
  • آیا مست عشق پای ستارگان ترکیه‌ای را به سینمای ایران باز می‌کند؟
  • «نمایش» به اکران آنلاین رسید/ «تیر خلاص» به فرانسه
  • اکران تگزاس ۳ از ۲ خرداد در سینماهای سراسر کشور
  • «تگزاس ۳» و «عطرآلود» به سینما می‌آیند
  • قرارداد سرگروهی «تگزاس ۳» و «عطرآلود» ثبت شد
  • رقابت ستاره‌ها در سینما و آغاز اکران یک اکشن
  • از آغاز پیش‌فروش بلیت یک نمایش تا «مدرسه در دست بچه‌ها»