Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-06@19:08:30 GMT

آمریکایی ها و انگلیسی ها به دنبال حرام کردن مشروب +عکس

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۰۳۲۸۴

آمریکایی ها و انگلیسی ها به دنبال حرام کردن مشروب +عکس

به گزارش جام نیوز، خبرهای پی در پی صدای آمریکا و بی بی سی فارسی در خصوص مضرات مشروبات الکلی طی ماه های اخیر شتاب بیشتری گرفته است.

 

این دو رسانه با استناد به داده های علمی در حال زمینه سازی برای کاهش مصرف مشروبات الکلی در انگلیس و آمریکا هستند.

 

در آخرین گزارش، صدای آمریکا نوشت: مشکلات نوشیدن الکل کم بود، یک مشکل دیگر هم کشف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحقیقات جدید نشان می دهد نوشیدن مشروبات الکلی باعث می شود که باکتری های خوب دهان از بین برود و باکتری های بد بیشتری باقی بماند.

 

باکتری های خوب به حفاظت از لثه ها کمک می کند و باکتری های بد، عفونت و یا سرطان را می تواند در پی داشته باشد؛ به همین لحاظ میزان باکتری های خوب یا بد در دهان اهمیت دارد.

 

گروهی از پژوهشگران دانشگاه نیویورک با بررسی میزان باکتری دهان ۱۰۴۴ فرد بین ۵۵ تا ۸۷ ساله و پرسش درباره میزان مصرف نوشیدنی های الکلی دریافتند که آنهایی که الکل بیشتری مصرف می کنند، باکتری خوب کمتری نیز دارند.

 

 

 

نتایج این پژوهش در ژورنال مایکروبایوم منتشر شده است.


معمولا در فواید الکل بیش از حد اغراق می شود.

 

به گفته کارشناسان بررسی‌های گسترده، این ایده را که مصرف متعادل الکل می‌تواند برای سلامت ما مفید باشد را به چالش کشیده است.

 

تحقیقات پیشین حاکی از این بود که شراب قرمز ممکن است برای قلب خوب باشد هر چند که برخی از دانشمندان بر این باورند که در فواید الکل بیش از حد اغراق شده است.

 

تیم چیکو، پروفسور و متخصص قلب در دانشگاه شفیلد که در این تحقیق همکاری نداشته معتقد است که این تحقیق کاملا مشخص کرده که مصرف الکل تاثیر مثبتی بر سلامتی ندارد.

 

گفتنی است تمامی ادیان الهی خوردن مشروبات الکلی و نوشیدنی های مستی آور را حرام می دانند.

 

تغییر عادات مردم نیازمند فرهنگ سازی است و به کندی و دشواری صورت می گیرد.

 

به نظر می رسد آمریکایی با دریافتن ضررهای غیرقابل الکل و مشروبات الکلی به فرهنگ سازی در این باره روی آورده اند تا سرحد ممکن مصرف آن بین مردم این کشور را پائین بیاورند.

 

کشور انگلیس هم چنین رویه ای را در پیش گرفته است.


 

 

 

با این حال دولت های غربی به دنبال الکلیزه کردن ایران هستند.

 

محموله های بزرگ مشروب از کشورهای اروپایی که بصورت قاچاق وارد کشورمان می شود حکایت از این مساله دارد.

 

آنها این محموله های قاچاق را ارزان می فرستند و آنها را مشمول بیمه خسارت می کنند تا در صورت برخورد قانونی و مصادره و انهدام آنها از سوی جمهوری اسلامی هزینه ای متوجه فرد قاچاقچی نباشد.

 

همچنین رسانه های غربی با حمایت از پارتی های مختلط و ترویج آنها در بین جوانان به سرو مشروبات در ایران و اعتیاد به این نوشیدنی دامن می زنند و دست آخر اگر دولت با این تجمعات غیرقانونی برخورد کند جنجال و حمایت رسانه ها از خاطیان و قانون شکنان به راه می اندازند و آنها را تشویق به هرج و مرج و ارتکاب جرم بیشتر می کنند.

 

115

 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: بی بی سی فارسی فرهنگ صدای آمریکا عکس بی بی سی مشروبات الکلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۰۳۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت شناسایی و تعریف فناوری نرم حلال

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه با حضور در سازمان غذا و دارو با اشاره به موضوع حلال و حرام اظهار کرد: در متون دینی حلال در مقابل حرام است، گاهی به جای حلال از طیّب و به جای حرام از خبیث استفاده می‌شود، همگی این مفاهیم را می‌توان در حلال و حرام گنجاند. 

 

وی با طرح این سؤال که ملاک حلیّت در اسلام چیست؟ گفت: مصادیق حلیّت و حرام در اسلام بیان شده است، قاعده اصالت حلیّت را نیز در اسلام داریم، بر این اساس اگر چیزی جز مصادیق حرام یا حلال نباشد، اصل بر حلال بودن آن است. معیار سوم هم قاعده لاضرر است، بر این مبنا اگر حلالی به انسان ضرر می‌رساند، حرام است. 

 

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه باید در مسائل حلال نگاه حکمرانی داشته باشیم، ادامه داد: اگر نگاه حکمرانی به موضوعات نداشته باشیم نگاه جزءنگرانه حاکم می‌شود، مثلا پیشنهاد ایجاد سازمان حلال، ایجاد ساختار جدید و جزئی است، حکمرانی فقط ساختار نیست، ارکان حکمرانی سیاستگذاری نیز است، اینکه سند سیاستی حلال نوشته شود مهم است، در این زمینه اقدامات لازم در حال انجام است. 

 

استاد خسروپناه رکن دیگر حکمرانی را تنظیم‌گری دانست و افزود: مسئله تنظیم‌گری شامل قانونگذاری، ساختارسازی، گفتمان‌سازی است. یکی از ویژگی حکمرانی تسهیل‌گری است بنابراین باید قوانین یا ساختاری ایجاد شود که تسهیل‌گر باشد متأسفانه به خاطر پیچیدگی‌ها شاهد تساهل‌گری هستیم. 

 

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی رکن سوم حکمرانی را راهبری و هدایتگری قلمداد کرد و گفت:‌ وقتی سیاستی نوشته شد باید دستگاهی آن را اجرا کند، رکن چهارم حکمرانی نظارت و ارزیابی است هم نظارت به معنای ارزیابی درست عمل کردن و هم اثرسنجی است.

 

وی ادامه داد:‌ بنابراین باید همه ابعاد حکمرانی حلال را تعیین و در سند راهبردی و راهبری گنجانده شود تا آنجا ممکن است این ویژگی‌ها لحاظ شود. همچنین باید به گونه‌ای عمل شود که مردم متصدی امر باشند دولت نقش سیاستگذاری داشته باشند و نظارت هم هوشمند باشد. در سند سیاستی حلال فرآیند هوشمند سازی حلال نیز تدبیر خواهد شد. 

 

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر عرصه فناوری‌های حلال، تاکید کرد: فناوری به دو بخش فناوری نرم و فناوری سخت تقسیم می‌شود، مثلا فناوری آموزشی جز فناوری نرم است اگر این فناوری باعث شود دانش‌آموز و دانشجو حافظه‌محور شوند، این فناوری حرام است چون تعالیم دینی بر عقلانیت تأکید دارد و توده مردم از این تکنولوژی نفع نمی‌برند این حکمرانی حرام است. فناوری سخت مانند کشف بیماری و آلودگی‌هاست، این فناوری حلال است، اما فناوری سختی که انسان‌ها را نابود می‌کند، حرام است. روی فناوری نرم حلال تمرکز کنید چراکه نیاز امروز است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ضرورت شناسایی و تعریف فناوری نرم حلال
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز/ عین‌الهی: وقتی می‌گویند عالم بدون عمل همین است!
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان
  • واکنش وزیر بهداشت به مسمومیت الکلی پزشکان
  • واکنش وزیر بهداشت به مسمومیت پزشکان در شیراز
  • وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت الکلی پزشکان واکنش نشان داد
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز
  • ختافه به دنبال تمدید قرارداد قرضی میسون گرینوود
  • مثلث آمریکایی چه هدفی را در تقابل با فعالیتهای هسته‌ای ایران دنبال می‌کنند؟ / نقشه راه گروسی در تهران پس از عملیات وعده صادق
  • واکنش ۲ امام جمعه به مسمومیت الکلی پزشکان /مگر مضرات مشروب خوردن را نمی‌دانند؟