Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24-متهم پرونده معروف به «مارمولک نشان!» روز گذشته در حالی انگیزه خود از قتل دانش آموز 10 ساله مشهدی را آزار جنسی وی بیان کرد که گفت: چون با مقاومت کودک روبه رو شدم و به هدفم نرسیدم، از شدت عصبانیت او را به قتل رساندم.

معاون سیاسی و امنیتی دادستان مرکز خراسان رضوی روز گذشته به انگیزه متهم پرونده معروف به «مارمولک نشان» اشاره کرد و گفت: پس از بررسی های دقیق پرونده و بازجویی های متعدد درباره انگیزه متهم از این جنایت Crime هولناک، وی که مدعی بود به خاطر ندادن کرایه کودک معصوم را به قتل Murder رسانده است، در نهایت در برابر شواهد و دلایل مستندی که توسط کارآگاهان اداره جنایی پلیس Police آگاهی و با دستورات قاضی Judge با تجربه ویژه قتل عمد جمع آوری شده بود، دوام نیاورد و انگیزه خود از ارتکاب قتل کودک 10 ساله مشهدی را آزار و اذیت جنسی اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

قاضی حسن حیدری افزود: متهم در اعترافات خود بیان کرده از لحظه ای که کودک را از مقابل منزلشان سوار کردم نگذاشتم روی صندلی بنشیند بلکه به خاطر این که در معرض دید قرار نگیرد از او خواستم روی کف خودرو بنشیند. وقتی به جاده فرعی رسیدیم او متوجه قصد من شده بود به همین دلیل می خواست خودش را از خودرو به بیرون پرت کند ولی موفق نشد چون او را گرفتم. معاون دادستان مرکز خراسان رضوی همچنین به بخش دیگری از اعترافات جدید متهم پرداخت و اضافه کرد: این جوان مجرد 27 ساله در ادامه اعترافاتش گفت: در کنار جاده خودرو را متوقف کردم لباس های کودک را از تنش بیرون آوردم و با بستن دست و پاهایش با طناب قرمز رنگی که از قبل داشتم او را به درون صندوق عقب انداختم تا سر و صدا نکند و به مکان خلوتی در جاده خاکی فرعی کنار یک کارخانه بتن سازی بردم و آن جا قصد داشتم او را مورد آزار قرار بدهم که باز هم با مقاومت آن کودک روبه رو شدم من که دیگر به شدت عصبانی شده بودم نتوانستم خودم را کنترل کنم به همین دلیل با سنگی که کنار دستم بود ضرباتی به سرش وارد آوردم و سپس با همان چاقوی میوه خوری که طناب قرمز را بریده بودم چند ضربه نیز بر پیکر کودک فرود آوردم و از محل گریختم...

قاضی حیدری همچنین به تاکیدات دادستان مرکز خراسان رضوی برای پیگیری جدی و سریع این پرونده حساس نیز اشاره کرد و گفت: زمانی که وقوع قتل دانش آموز 10 ساله مشهدی گزارش شد، دادستان مرکز استان، بلافاصله دستورات ویژه ای را برای شناسایی و دستگیری عامل یا عاملان این جنایت صادر کرد و همه عوامل قضایی و انتظامی را مکلف ساخت تا با بسیج همه امکانات به پیگیری این پرونده بپردازند.

قاضی حیدری گفت: دادستان عمومی و انقلاب تاکید داشت که برای احساس امنیت شهروندان و جلوگیری از جریحه دار شدن افکار عمومی و همچنین ابراز همدردی با اولیای دم هر چه سریع تر این قاتل The Murderer بی رحم باید در چنگ عدالت گرفتار شود بنابراین گروه ویژه کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی با فرماندهی سرهنگ غلامی ثانی و نظارت مستقیم سرهنگ رزمخواه (رئیس پلیس آگاهی) به طور شبانه روزی در کنار قاضی با تجربه ویژه قتل عمد به تجزیه و تحلیل های اطلاعاتی پرداختند تا این که در کمتر از 36 ساعت موفق به دستگیری قاتلی شدند که در مدت زمان کوتاهی اقدام به ارتکاب جنایت کرده بود. قاضی حسن حیدری تاکید کرد: مجرمان و کسانی که سودای جرم Crime در سر دارند، بدانند که دستگاه قضایی و عوامل امنیتی و انتظامی، برای احساس امنیت مردم لحظه ای از پا نمی نشینند و احکام قضایی نیز با قدرت و قاطعیت اجرا خواهد شد تا حقوق عامه مردم دستخوش سودجویی و تبهکاری عده ای خاص قرار نگیرد.

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۰۳۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه در کودکان بازمانده از تحصیل انگیزه ایجاد کنیم؟

ایسنا/گلستان مددکار اجتماعی آموزش و پرورش گرگان، بی‌انگیزگی را مهمترین دلیل بازماندگی دانش‌آموزان از تحصیل دانست و در خصوص راهکار بازگشت دانش‌آموزان به مدارس توضیحاتی ارائه کرد.

زهرا نصیری در خصوص علت ترک تحصیل دانش‌آموزان به خبرنگار ایسنا اظهار کرد: دانش‌آموزانی که ترک تحصیل می‌کنند معمولاً هدف خود را از درس خواندن نمی‌دانند  و احساسشان این است که با درس خواندن نمی‌توانند به منبع درآمدی که باید در آینده داشته باشند، دست پیدا کنند.

وی با اشاره به دلایلی که دانش‌آموزان از تحصیل مانده بیان می‌کنند، گفت: این دانش‌آموزان می‌گویند ما باید دوازده سال درس بخوانیم و نهایتاً وارد بازار کسب و کار شویم پس همین حالا درس را رها کرده و وارد بازار می‌شویم.

روانشناس مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی همراز آموزش و پرورش شهرستان گرگان، فقر اقتصادی را یکی از دلایل بازماندن دانش‌آموزان از تحصیل برشمرد و افزود: برخی خانواده از سطح مالی بسیار پایینی برخوردار بوده و حتی برای تهیه لباس و لوازم التحریر فرزند خود با مشکل مواجه هستند که باید با حمایت مالی از این خانواده‌ها مانع از ترک تحصیل فرزندان آن‌ها شویم.

بازماندگی از تحصیل دانش آموزان میوه تلخ فقر مالی و فرهنگی خانواده‌ها

نصیری با بیان اینک فقر اقتصادی فقر فرهنگی را نیز به دنبال خود می‌آورد، گفت: متأسفانه برخی خانواده‌ها که با مشکل مالی روبرو هستند، به ادامه تحصیل فرزندان خود اهمیت نداده و ترجیح می‌دهند فرزندانشان با کار کردن درآمدی برای خود داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه بازگرداندن دانش‌آموزان از تحصیل جامانده و پیشگیری از این اتفاق ناخوشایند نیازمند تصمیمات کلان در سطح کشور است، گفت: معلمان مدارس باید با جذاب کردن فضای تحصیل در دانش‌آموزان ایجاد انگیزه کرده و مانع از ترک تحصیل آن‌ها شوند.

روانشناس مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی همراز آموزش و پرورش شهرستان گرگان با بیان اینکه به لحاظ قانونی دانش‌آموزان باید حداقل تا پایه نهم تحصیل کرده و کسی مانع از ادامه تحصیل آن‌ها نشود، گفت: در مورد کودکان از تحصیل مانده تا قبل از پایه نهم از می‌توان از طریق قانون و بهزیستی وارد عمل شویم اما این راهکار مؤثری نبوده و باید این مسأله ریشه‌یابی شود.

افزایش آسیب‌های اجتماعی با ترک تحصیل زودهنگام دانش‌آموزان

نصیری افزایش آسیب‌های اجتماعی را یکی از پیامدهای ترک تحصیل دانش‌آموزان برشمرد و افزود: دانش‌آموزانی که مدرسه ‌می‌روند حتی اگر اهل درس خواندن هم نباشند ساعاتی را در محیط امن و سالم می‌گذرانند اما دانش‌آموزان از تحصیل بازمانده از کنترل خانواده‌های خود خارج شده  و درگیر بسیاری از آسیب‌های اجتماعی نظیر دوستان ناباب و مواد مخدر می‌شوند.

وی با تأکید اینکه ترک تحصیل دانش‌آموزان کاهش سطح علمی کشور و افزایش آسیب‌های اجتماعی را در دراز مدت به همراه خواهد داشت، گفت: آموزش و پرورش باید همه ساله آمار دانش‌آموزان را از ثبت احوال گرفته و به این ترتیب دانش‌آموزان از تحصیل مانده را شناسایی و سپس از طریق بهزیستی برای بازگرداندن آن‌ها وارد عمل شود و در شرایطی که نیازمند فعاالیت قانونی باشد قوه قضائیه و دادگستری نیز وارد عمل می‌شود.

آموزش‌های مهارتی را از دوران ابتدایی آغاز کنیم

روانشناس مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی همراز گرگان با بیان اینکه بسیاری از دروسی که در حال حاضر در مدارس تدریس می‌شود متناسب با نیاز بازار کار نیست، گفت: باید فعالیت‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای را محدود به پایه دهم به بعد نکرده و آموزش‌های مهارتی را از همان دوران ابتدایی برای دانش‌آموزان داشته باشیم زیرا بسیاری از ترک تحصیل‌های ما در همان دوران ابتدایی اتفاق می‌افتد.

کارشناس مددکار اجتماعی با اشاره به اینکه اگر فعالیت‌های مهارتی را از همان دوران ابتدایی در مدارس آغاز کنیم دانش‌آموزان در کنار تحصیل، بازی با همسالان و کسب مدرک تحصیلی حرفه لازم برای ورود به بازار را نیز می‌آموزند، گفت: اگر دانش‌آموزان ما پس از کسب مهارت در سنین بالاتر وارد بازار شوند کمتر دچار آسیب‌های اجتماعی شده و برای پیدا کردن شغل مورد نظر خود نیز موفق‌تر خواهند بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دستگیری قاتلی که همه از او می‌ترسند | هیچ‌کس حاضر نیست علیه این مرد شهادت بدهد
  • دستگیری قاتل فراری در حمیدیه پس از چهار سال
  • بخشش قاتل به حرمت عید فطر
  • شرط انسانی اولیای دم برای بخشش قاتل فرزند
  • دلایل بی‌انگیزگی دانش‌آموزان نسبت به تحصیل / تاکید بر کنکور علم را در مدارس تبدیل به کالا کرده است
  • چگونه در کودکان بازمانده از تحصیل انگیزه ایجاد کنیم؟
  • پدر داماد محکوم به پرداخت دیه شد
  • اخاذی سنگین‌ به‌ نام قاضی صلواتی!
  • مرگ مشکوک مرد جوان در انفجار گاز شهری | کشف آثار بریدگی روی جسد | مقتول تازه همسرش را طلاق داده بود
  • نماینده قلابی قاضی صلواتی در مشهد دستگیر شد | اخاذی میلیاردی با یک فیلم سیاه